Affiliate marketing roste a na CZ a SK trhu dokonce více než jiné marketingové kanály. V affiliate síti DOGNET vidíme, co se děje a jaké jsou trendy. Co bych proto doporučil hlavně affiliate partnerům – publisherům pro rok 2017?
Inzerce
Pojďme se bavit jen o „našich“ trzích, které známe. Samozřejmě, v zahraničí jsou trendy možná někde jinde, ale důležité je to, co se děje u nás. A děje se toho požehnaně. Na co tedy nezapomínat?
1. Dělejte i slovenský trh
Existuje mnoho slovenských affiláků, kteří řeší český trh. Ale velmi málo lidí to dělá naopak. Proč? Ano, jsme menší trh a máme samotný affiliate marketing trošku v „jiných číslech“, ale potenciál je tu obrovský. A stěžovat si na nedostatek kampaní již není na místě. Jen u nás v síti je jich více než 90 a další stovky jsou v jiných sítích nebo samostatných programech.
Na Slovensku neexistuje mnoho projektů, které byly postaveny primárně na affiliate monetizaci. Někdy stačí udělat slovenskou mutaci toho, co už máte v Česku. A traffic? Toho je dostatek jak v PPC, tak v organiku. Jak jsem již psal, je tu malá konkurence a i středně dobrý projekt se může postavit čistě na organiku. V posledních měsících jsem viděl 2 slovenské projekty postavené na organiku, které z nuly vyběhly na tisíce € měsíčně.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Aféra s „půjčkovým zákonem“ ukázala, jak dokáže být affil zrádný. Proto je důležité nedělat jen jeden segment. Často se říká, že člověk „musí mít focus“, ale podle mě to v affiliate byznysu až tak neplatí. Pokud máte projekt, který funguje pro nějaký segment, tak je ho třeba co nejdříve replikovat na další.
Funguje vám například XML katalog na módu? Tak ho co nejdříve adaptujte i pro segment bydlení, elektroniky nebo nábytku. A to mluvím o celých segmentech, kde je dostatek inzerentů. Pokud je někdo závislý dokonce jen na jedné specifické kampani, tak je diverzifikace ještě důležitější.
3. Dělejte obsahové weby s přidanou hodnotou pro inzerenta
„Slevové weby“ mají menší potenciál, než obsahové projekty. Trend v USA je aktuálně takový, že se affiliate pomalu mění na „kupónový“ marketing. A to inzerentům radost nedělá a dělat nikdy nebude.
Samotné kupóny na slevy smysl mají, ale konverze z nich jsou méně hodnotné, než klasické konverze. Proč? Neboť ve většině případů je konverze již „hotová“ a „kupónový publisher“ ji jen doklepává. A to nemá takovou hodnotu jako traffic, který přináší nové lidi. Pokud máte jiný názor, těším se na komentáře :)
Zaměřte se tedy na něco, co inzerenta zaujme a dá mu více. Například projekt postavený na organiku. Publisher je chytrý, umí dělat SEO a získat k sobě traffic, který pak pošle inzerentovi. To je férové, protože inzerent získá traffic, který by jinak získala konkurence. A rád za něj zaplatí. Pak je snazší vyjednat přímo nebo společně se sítí lepší podmínky.
Stačí se zamyslet a představit si, že jste inzerentem vy. Byli byste raději za nový traffic, který přináší nové klienty, nebo takový, který se jen „vsune““ do nákupního procesu již na 95% získaného klienta?
4. Dělejte segmenty, kterým alespoň částečně rozumíte
I já osobně jsem se naučil, že je lepší dělat projekty v segmentech, kterým rozumíte. Je snadné říct si, že „jdeme dělat fashion“. Ale dát tomu přidanou hodnotu není tak jednoduché. I affiliate projektům je dobré dát „duši“. Jinak jsou to přinejlepším jen generátory konverzí.
Pokud již nemáte přímý vztah k segmentu, dá se vybudovat. Studujte, čtěte, povídejte si a žijte jím. Dostanete se do toho a dokážete potom projekt řídit úplně jinak.
5. Nábytek jako TOP segment pro sezónu 2017
Pár let to byly finance, nyní všichni fičí na módě. Podle mého názoru je featured segment pro 2017 nábytek. Místo v long-tail je velké a dostupnost stoupá. Stejně už máme jak pro CZ, tak pro SK dostatek kampaní. Je čas udělat pořádné projekty o nábytku :)
Jaký bude tedy rok 2017? To asi aktuálně nikdo neví, ale věřím, že těchto 5 tipů vás posune tam, kde byste se nejraději viděli. Přeji hodně affiliate úspěchů do nového roku. Ať je minimálně 5x takový, jako rok 2016.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Štefan je managing director affiliate sítě DOGNET, která má aktuálně přes 120 #skaffil a #czaffil kampaní. Síť rozbíhal od začátku a má zkušenosti i s pozicí affiliate partnera (publishera). V affilu je tedy víc než doma.
Nenechte si ujít
Jak se buduje byznys affiliate sítě? | Lukáš Jabůrek (eHub)
Trh v USA je kuponovy uz pomerne dlouho. Proto tam take tak dobre funguji ruzne atribucni modely odmenovani v affiliate marketingu, ktere se v CR zatim neuplatnuji. Napriklad pokud je konverzni trasa affiliate cookie takova, ze napred prijde zakaznik na blog, proklikne se a pak prijde na kuponovy web, proklikne se, tak dostane plnou odmenu bloger a nebo jsou tam ruzne procentualni rozdeleni na zaklade atribuce.
Niche obsahove weby jsou tam trendem take jiz nejaky ten patek zpatky a tento trend se dostava ted k nam. Ono to tam vlastne jinak ani v SEO nejde nez tezit longtailove lontailove fraze a nebo okamzite reagovat na trendy.
Kazdopadne s nabytkem souhlasim. Inzerentu je dostatek a prostor tu je stale znacny :)
Super článek, absolutně souhlasím a díky za tip:-) @stefan, @michal: Až teď jsem si uvědomil problematiku slevových kuponů, btw. všimli jste si, že kupóny jede už i Groupon.com?
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Milan Pichlik Sledovat @milanpichlik
Před 7 roky
Trh v USA je kuponovy uz pomerne dlouho. Proto tam take tak dobre funguji ruzne atribucni modely odmenovani v affiliate marketingu, ktere se v CR zatim neuplatnuji. Napriklad pokud je konverzni trasa affiliate cookie takova, ze napred prijde zakaznik na blog, proklikne se a pak prijde na kuponovy web, proklikne se, tak dostane plnou odmenu bloger a nebo jsou tam ruzne procentualni rozdeleni na zaklade atribuce.
Niche obsahove weby jsou tam trendem take jiz nejaky ten patek zpatky a tento trend se dostava ted k nam. Ono to tam vlastne jinak ani v SEO nejde nez tezit longtailove lontailove fraze a nebo okamzite reagovat na trendy.
Kazdopadne s nabytkem souhlasim. Inzerentu je dostatek a prostor tu je stale znacny :)
Odpovědět »
Petr Jurča Sledovat @petrjurca
Před 7 roky
Super článek, absolutně souhlasím a díky za tip:-) @stefan, @michal: Až teď jsem si uvědomil problematiku slevových kuponů, btw. všimli jste si, že kupóny jede už i Groupon.com?
Odpovědět »