Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

5 tipů pro váš affiliate marketing v roce 2017

Affiliate marketing roste a na CZ a SK trhu dokonce více než jiné marketingové kanály. V affiliate síti DOGNET vidíme, co se děje a jaké jsou trendy. Co bych proto doporučil hlavně affiliate partnerům – publisherům pro rok 2017?

Inzerce

Pojďme se bavit jen o „našich“ trzích, které známe. Samozřejmě, v zahraničí jsou trendy možná někde jinde, ale důležité je to, co se děje u nás. A děje se toho požehnaně. Na co tedy nezapomínat?

1. Dělejte i slovenský trh

Existuje mnoho slovenských affiláků, kteří řeší český trh. Ale velmi málo lidí to dělá naopak. Proč? Ano, jsme menší trh a máme samotný affiliate marketing trošku v „jiných číslech“, ale potenciál je tu obrovský. A stěžovat si na nedostatek kampaní již není na místě. Jen u nás v síti je jich více než 90 a další stovky jsou v jiných sítích nebo samostatných programech.

Na Slovensku neexistuje mnoho projektů, které byly postaveny primárně na affiliate monetizaci. Někdy stačí udělat slovenskou mutaci toho, co už máte v Česku. A traffic? Toho je dostatek jak v PPC, tak v organiku. Jak jsem již psal, je tu malá konkurence a i středně dobrý projekt se může postavit čistě na organiku. V posledních měsících jsem viděl 2 slovenské projekty postavené na organiku, které z nuly vyběhly na tisíce € měsíčně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

2. Diverzifikujte a replikujte projekty

Aféra s „půjčkovým zákonem“ ukázala, jak dokáže být affil zrádný. Proto je důležité nedělat jen jeden segment. Často se říká, že člověk „musí mít focus“, ale podle mě to v affiliate byznysu až tak neplatí. Pokud máte projekt, který funguje pro nějaký segment, tak je ho třeba co nejdříve replikovat na další.

Funguje vám například XML katalog na módu? Tak ho co nejdříve adaptujte i pro segment bydlení, elektroniky nebo nábytku. A to mluvím o celých segmentech, kde je dostatek inzerentů. Pokud je někdo závislý dokonce jen na jedné specifické kampani, tak je diverzifikace ještě důležitější.

3. Dělejte obsahové weby s přidanou hodnotou pro inzerenta

„Slevové weby“ mají menší potenciál, než obsahové projekty. Trend v USA je aktuálně takový, že se affiliate pomalu mění na „kupónový“ marketing. A to inzerentům radost nedělá a dělat nikdy nebude.

Samotné kupóny na slevy smysl mají, ale konverze z nich jsou méně hodnotné, než klasické konverze. Proč? Neboť ve většině případů je konverze již „hotová“ a „kupónový publisher“ ji jen doklepává. A to nemá takovou hodnotu jako traffic, který přináší nové lidi. Pokud máte jiný názor, těším se na komentáře :)

Zaměřte se tedy na něco, co inzerenta zaujme a dá mu více. Například projekt postavený na organiku. Publisher je chytrý, umí dělat SEO a získat k sobě traffic, který pak pošle inzerentovi. To je férové, protože inzerent získá traffic, který by jinak získala konkurence. A rád za něj zaplatí. Pak je snazší vyjednat přímo nebo společně se sítí lepší podmínky.

Stačí se zamyslet a představit si, že jste inzerentem vy. Byli byste raději za nový traffic, který přináší nové klienty, nebo takový, který se jen „vsune““ do nákupního procesu již na 95% získaného klienta?

4. Dělejte segmenty, kterým alespoň částečně rozumíte

I já osobně jsem se naučil, že je lepší dělat projekty v segmentech, kterým rozumíte. Je snadné říct si, že „jdeme dělat fashion“. Ale dát tomu přidanou hodnotu není tak jednoduché. I affiliate projektům je dobré dát „duši“. Jinak jsou to přinejlepším jen generátory konverzí.

Pokud již nemáte přímý vztah k segmentu, dá se vybudovat. Studujte, čtěte, povídejte si a žijte jím. Dostanete se do toho a dokážete potom projekt řídit úplně jinak.

5. Nábytek jako TOP segment pro sezónu 2017

Pár let to byly finance, nyní všichni fičí na módě. Podle mého názoru je featured segment pro 2017 nábytek. Místo v long-tail je velké a dostupnost stoupá. Stejně už máme jak pro CZ, tak pro SK dostatek kampaní. Je čas udělat pořádné projekty o nábytku :)

stefan-graf

Jaký bude tedy rok 2017? To asi aktuálně nikdo neví, ale věřím, že těchto 5 tipů vás posune tam, kde byste se nejraději viděli. Přeji hodně affiliate úspěchů do nového roku. Ať je minimálně 5x takový, jako rok 2016.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Štefan Polgári

Štefan je managing director affiliate sítě DOGNET, která má aktuálně přes 120 #skaffil a #czaffil kampaní. Síť rozbíhal od začátku a má zkušenosti i s pozicí affiliate partnera (publishera). V affilu je tedy víc než doma.

Nenechte si ujít

jak-vytvorit-web-PkS

5 nejzásadnějších chyb, kterým se vyhnout při tvorbě webu

alexander-fryc-1

Založení SRO nejlevněji a nejrychleji.

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Milan Pichlik Sledovat @milanpichlik

Před 6 roky

Trh v USA je kuponovy uz pomerne dlouho. Proto tam take tak dobre funguji ruzne atribucni modely odmenovani v affiliate marketingu, ktere se v CR zatim neuplatnuji. Napriklad pokud je konverzni trasa affiliate cookie takova, ze napred prijde zakaznik na blog, proklikne se a pak prijde na kuponovy web, proklikne se, tak dostane plnou odmenu bloger a nebo jsou tam ruzne procentualni rozdeleni na zaklade atribuce.

Niche obsahove weby jsou tam trendem take jiz nejaky ten patek zpatky a tento trend se dostava ted k nam. Ono to tam vlastne jinak ani v SEO nejde nez tezit longtailove lontailove fraze a nebo okamzite reagovat na trendy.

Kazdopadne s nabytkem souhlasim. Inzerentu je dostatek a prostor tu je stale znacny :)

Odpovědět »

Petr Jurča Sledovat @petrjurca

Před 6 roky

Super článek, absolutně souhlasím a díky za tip:-) @stefan, @michal: Až teď jsem si uvědomil problematiku slevových kuponů, btw. všimli jste si, že kupóny jede už i Groupon.com?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Inzerce