Často nám píšou začínající internetoví podnikatelé, kteří chtějí vyzkoušet vydělávání přes affiliate. Nejčastější otázka: Do jakých oborů se pustit? Odpovědi jsem se věnoval v tomto článku.
Affiliate je stále populárnějším způsobem, jak rozjet svoje podnikání na internetu. Podle Petra Balouna, zakladatele affiliate sítě AFFILO.cz, je podnikatelů, kteří se věnují primárně affiliate, stále více. Jedním z největších problémů, se kterým se ale na svých začátcích setkávají, je právě výběr vhodných programů a oborů, které chtějí propagovat.
„Každý, kdo s affiliate začíná, by si jako první měl projít, co je momentálně na trhu zajímavého, případně si prohlédnout informace o affiliate programech v oblasti, kterou si vybral,“ radí a doplňuje, že pokud někdo narazí na program, o který jeho provozovatel aktivně pečuje a je schopný svým partnerům i poradit, může to být pro affiláka zlatý důl. „Ani některé affiliate sítě donedávna neměly přehledně ukázáno, jaké programy se schovávají za jejich zdmi, a tak nezbývalo než to zjistit registrací.“
TIP: Michal Hardyn: Dobré affiliate sítě nemyslí na nic jiného než na spokojenost affiláků i klienta
DoporučujemePremium rozhovory exkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Že je spolupráce s partnery pro affiliate programy důležitá, dokládá i pohled z druhé strany. Na konci června radil Zdeněk Dvořák v tomto rozhovoru e-shopařům následující: „Podporujte partnery v jejich aktivitách, nebojte se jim poradit v SEO nebo PPC, pokud o to projeví zájem. Oni budou hrát s vámi a pokud ne, mohou začít hrát za jiný tým. Navíc v Česku je affiliate komunita malá a pokud šlápnete vedle, hned se to rozkřikne.“
„Žijeme v době, kdy zkratky neexistují anebo je jich čím dál méně, a vytvořit úspěšný web je stále těžší. O to více je důležité se soustředit na oblasti, které jsou v rozkvětu a mají do budoucna potenciál růst,“ říká Petr.
Když jsem se Petra zeptal, jaké obory jsou podle něj momentálně zajímavé, začal mi chrlit jeden za druhým. Zajímalo mě proto i to, jak je vlastně posuzuje a podle jakých kritérií hodnotí, ve kterém z nich se skrývá nová příležitost. Zmínil zejména následující:
Vyhnout byste se měli zejména oborům s příliš levným zbožím a nízkou průměrnou objednávkou, která by měla činit alespoň kolem 1 000 Kč. „Velmi nasycenou oblastí je třeba elektro, knihy a hračky a pomalu, ale jistě i sportovní potřeby,“ dodává Petr, podle něhož lze nasycené oblasti poznat například podle drahého zboží s nízkými provizemi, na které e-shopy nemají v maržích příliš velký prostor.
Ve službách se doporučuje vyhnout půjčkám a finančním produktům, kde je affiláků opravdu hodně, ale úspěšných jen velmi málo.
Jako příklady oblastí, které mohou být pro začínající affiláky zajímavé, Petr zmínil následující:
TIP: Pokud se chcete podívat na celý průzkum Heuréky, ze kterého jsem data čerpal, můžete jej najít v PDF zde.
„Zajímavých oblastí je samozřejmě více, ale to už bychom je museli posuzovat podle jednotlivých affiliate programů. Snažil jsem se vystihnout spíše celá odvětví, která mohou dlouhodobě fungovat,“ dodává Petr s tím, že mnohdy fungují i odvětví, u kterých by to nečekal.
Příležitost vidí zejména v oblastech, kde nakupují převážně ženy. Rozhodují se více spontánně než muži, což je pro affiláky poměrně důležité. „Potřebujeme, aby zákazník nakoupil u inzerenta, kterého propagujeme, a neutekl jinam,“ vysvětluje Petr.
Dobrou radu ohledně výběru oboru, do kterého se nakonec pustíte, přihodil v našem rozhovoru i Michal Majgot: „Měl by to být obor, který dokážete poslouchat hodinu, aniž byste usnuli, a který dává v násobku hledanosti, konverzního poměru a provize nějaké slušné číslo.“
Držíme vám palce!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Daniel Hanuš Sledovat @Danielhanus
Před 7 roky
Děkuji za článek. Byl pro me přínosný
Odpovědět »
Makro
Před 7 roky
Článek hrozně super, cením :) Zajímal by mě váš názor, přemýšlím o MBA, konkrétně tomto programu – http://www.ligsuniversity.cz/mba, v podstatě nejsem manažer, do nedávna jsem byl zaměstnán, sice na částečně vedoucí pozici, ale to není úplně důležité. Affiliate mě zrovna zaujalo a přemýšlím co s budoucností. Myslíte, že by mi právě MBA mohlo pomoci i v tomto oboru?
Odpovědět »
Vojtech M
Před 7 roky
Podle me ti MBA bude u Affilu uplne k nicemu. :)
Odpovědět »