Pokud i vy pravidelně čtete blogy nejen internetových podnikatelů, určitě jste se už setkali s řadou rad, které byly postaveny na vlastní zkušenosti, kdy se autor něčeho bál a později usoudil, že to byla chyba. V tomto článku se podíváme na několik věcí, kterých se řada začínajících podnikatelů bojí, nepřidává jim potřebnou důležitost, a dopouští se tak obrovských chyb.
Inzerce
1) Nebojte se chybovat
Obecně se lidé velmi bojí vlastních chyb. Proto někteří raději ani nic nedělají. Přitom si ale neuvědomují, že právě chybování je jedním z nejlepších způsobů seberealizace a získávání zkušeností. Každá chyba vám do budoucna může posloužit jako velmi cenný návod k tomu, jak danou věc již znovu neudělat, jak se zachovat správně a dosáhnout vytyčeného cíle.
Chyby se navíc dají i skvěle prodat, a to například napsáním zajímavého článku na svůj blog, kde můžete chybu zhodnotit. Podobné články jsou velmi často vyhledávané a lidé je rádi čtou, neboť poukazují na autentickou zkušenost člověka a jsou jakýmsi varováním pro ostatní. Článek si sami můžete přečíst i po několika letech a třeba se i zasmát tomu, jakých chyb jste se v minulosti dopouštěli. Sami uznáte, že i to je motivující a ohlédnutí se za sebe vás může posílit.
2) Nebojte se poznávat nové lidi
Být sám sobě králem je určitě skvělý nápad, ale bez lidí v našem okolí by to nebylo ono. Lidé jsou totiž velmi důležití a čím více lidí poznáte, tím zvýšíte pravděpodobnost seznámení se s někým, kdo vám může opravdu pomoci posunout vaše podnikání dál a třeba i vydělat nemalé peníze. Nebojte se poznávat nové lidi, maximálně tím získáte.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
„Jakmile ti řeknu, co mě právě napadlo, můžeš mi to rychle vyfouknout.“ Právě tak zní častá věta lidí, kteří si myslí, že právě přišli na svůj životní nápad a určitě s ním změní svět. Nemůžeme říci, že na tom není něco pravdy, ale rozhodně je chyba se tím řídit. Sdílením svých nápadů můžete získat nové poznatky, nápad vylepšit a třeba získat i nového parťáka.
Kromě toho všeho se můžete dostat i k penězům. Pokud svůj nápad prozradíte někomu, koho opravdu zaujme, třeba vám poskytne svoji investici, zkušenosti a další prostředky. Svoje nápady můžete sdílet prostřednictvím diskuzních fór, sociálních sítí, ale třeba i specificky zaměřených projektů, jako je IdeasWatch.com, LoveMyIdea.com, Entrepreneur.com a dalších. V Čechách funguje i server NápadyNaPodnikání.cz.
Pokud stále váháte, zda se o svůj nápad s někým podělit, zvažte i skutečnost, že kopírování nápadů je zcela běžnou činností, a to i po jeho zrealizování. Vezměte si například Facebook, který se sám inspiroval u své konkurence…
4) Nebojte se investovat
Peníze jsou na začátku podnikání možná problém, ale pod pojmem „investice“ nemusíme vidět jen je. Podnikatelé by se neměli bát investovat hlavně sami do sebe, a to předně pomocí studia. Čtěte blogy, sledujte videopřednášky, diskutujte na fórech, poslouchejte podcasty a dělejte vše pro to, abyste získali nové vědomosti, jež můžete uplatit ve svém podnikání. Knihy si nemusíte kupovat, stačí zajít do knihovny, jejíž členská karta vás vyjde na pár korun ročně.
Pokud peníze máte a nebojíte se je investovat, zvažte, zda je reklama tím pravým, na čem je chcete utratit. Sám jsem na začátku podnikání kupoval mnoho reklamních bannerů, ale největší návštěvnost mi vždy přinesl kvalitní obsah, jež návštěvníci stránek sami sdíleli, a přivedli mi tak nové návštěvníky. Možná i pro vás bude investice do kvalitního obsahu daleko přínosnější než nákup desítek bannerových ploch.
5) Nebojte se zkoušet nové věci
Učit se, učit se, učit se. V podnikání zkoušet, zkoušet, zkoušet. Čím víc věcí zkusíte, tím budete mít víc zkušeností a třeba přijdete na víc způsobů, jak dosáhnout stanovených cílů. Vyzkoušejte například nové způsoby propagace webových stránek, zvyšování návštěvnosti, optimalizace pro vyhledávače. Zkuste novou marketingovou kampaň, pokuste se vylepšit obsah webových stránek, změňte pozice reklamních ploch, které vám možná začnou vydělávat víc. Možností, jak zkoušet nové věci, a získávat tak nové zkušenosti, je opravdu mnoho!
6) Nebojte se i vypustit
Nepracujte 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Odpočinek je velmi důležitou součástí plánu každého podnikatele. Pokud se nechcete zničit, dopřejte si i notnou dávku relaxu, kterou můžete propojit třeba s bodem 4. Sedněte si do křesla, začtěte se do hezké knihy, případně si pusťte nějaký film a zkuste na chvíli „vypustit“. Získáte nové síly a budete daleko výkonnější.
7) Nebojte se říkat a psát mylné informace
Píšete blog a bojíte se, že napíšete něco, za co se vám ostatní budou smát? Nebojte se! Vždyť právě to je to nejlepší, co se vám může stát. Pokud chcete, aby s vámi každý souhlasil, bavte se o svém podnikání s lidmi, kteří mu nerozumí. Pokud se ale chcete posunout dále, buďte otevření rozdílným názorům a přijměte je. Zkušenější podnikatelé nemusí mít zákonitě pravdu, ale třeba ji mít budou. A když ne, získáte aspoň nový názor, podle něhož se můžete i nemusíte příště řídit.
8) Nebojte se kritiky
Kritika samotná je velmi nepříjemná věc. Osobně ji rozděluji na dva druhy:
kritika přínosná -> tedy ta, co vám skutečně může pomoci; je hodnotná a posune vás dál,
kritika nepřínosná -> tedy dílo haterů, jejichž cílem je vám jen zkazit radost a jejich kritika vám nic nedá.
Buďte otevření té přínosné a ignorujte tu nepřínosnou. Kritika je skvělým způsobem, jak si stanovit novou cestu za zlepšováním svého podnikání.
9) Nebojte se pojistit
Dříve jsem ignoroval smlouvy a nevyhledával jsem právníky. Jsou drazí a moc jsem tomu ani nerozuměl. Jak jsem se ale vyvíjel, začalo je moje podnikání stále více a více vyžadovat. Nebojte se do smluv investovat, zklidní vám spánek a uberou na starostech. Investice do smluv jsou mnohdy vysoké, ale za to velmi výhodné. Vždy se vám vrátí.
10) Nebojte se ptát
Kdo se neptá, nic se nedozví. Oslovte zkušenější podnikatele, zeptejte se na jejich názor, nebojte se s nimi diskutovat. Dejte ego stranou a poslouchejte. Brzy se dostaví první výsledky. Já se tak naučil uvažovat reálněji a bylo mi to jen k dobru. Buďte vděční za každou radu a nebojte se požádat o další. Maximálně vám ji nedají…
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka
Podívejme se na to, jak vydělávají peníze nejbohatší lidé na světě? Peníze se vydělávají pomocí toho, že z cizích lidí uděláte pomocí dezinformací idioty, a oni potom dělají to, co vy od nich požadujete. Jde o to, být vůdcem lidské smečky! Jsme lakomá a sobecká zvířata, co si hrají na to, že nejsou zvířata, ten kdo je zde vůdcem veliké smečky, ten i vydělává hodně peněz, čisté zisky těchto vůdců jsou v rozmezí od 100 000 Kč do 10 000 000 Kč měsíčně. Politické volby, to jsou souboje o to, kdo bude zde vůdcem smečky a bude tak vydělávat i hodně peněz, jaký je vůdce smečky, taková je zde i lidská smečka. Jsou zde ekonomické a mocenské ligy, a v první lize jsou ti, co vydělávají veliké peníze, protože vedou veliké smečky. Já jsem vůdce smečky, o tom je program na to jak vydělat peníze, je těžké se stát vůdcem smečky, a udržet se dlouho ve funkci vůdce smečky. Vše je o síle, ten kdo je zde silnější, vede ty, co jsou slabší, nestačí dneska jenom síla svalů, musí zde být i síla inteligence, silné je to, co se koncentruje na vítězství, a nemá čas na nic jiného, vydělávání peněz to je boj o hodnoty, a v tomto boji máte vždy mnoho nepřátel, a mnoho nepřátel, se snaží maskovat, jako by byli vaši přátelé. Podívejme se soudní spory po rozvodu, jak se najednou promění lidi, co se dříve milovali, a stanou se z nich parazité bez citu a charakteru. Vítězství je drogou pro ty, co chtějí vydělat peníze, a pokud prohrají, mají silné deprese, a tak se vrhnou zase do boje, aby měli zde veliký zisk z toho, že jsou vůdcové smečky. Zabíjení civilistů v Osvětimi, nebo Hirošimě, je ukázkou toho, že jsme krutá zvířata, pokud jde o to vydělat peníze, pomocí násilí, zapomeňte na filmy, kde jsou super hrdinové, v realitě jsou jenom zbabělí manipulátoři, co se schovávají ve velikých luxusních kancelářích, a za ně zde bojují idioti, kterým ideologie dokonale přeprogramovala mozek.
Hezky a dlouhy monolog. Popsal jsi to myslim dost barvite. Nastesti jsou jeste lide,kterym dobre vztahy, zdravi, pratelstvi a schopnost si nezistne vzajemne pomahat rika vic, nez slovo moc a penize. Za zminku stoji kniha prof. Koukolika Vzpoura deprivantu. Doporucuju, popsal jsi presny tenhle syndrom
Já jsem si vzpoměl na své začátky podnikání a pro mne bylo po začátku snad nejtěžší(ač to někomu možná přijde jednoduchý) pochopit systém daňové evidence, DPH, vystavování faktur(datumy splatnosti, DUZP,..) atd. Prostě ty základy. Třeba vzorovou fakturu sem našel v tisíci formátech, až sem z toho byl zoufalej. Tim tady udělám malinkou reklamu stránkám http://www.faktura-formular.cz, kde je vzor faktury přehledně vytvořen pro plátce i neplátce DPH.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Kali
Před 11 roky
Po dlouhé době jeden z opravdu přínosných článků na dobré úrovni.
Odpovědět »
GVKB
Před 11 roky
Podívejme se na to, jak vydělávají peníze nejbohatší lidé na světě? Peníze se vydělávají pomocí toho, že z cizích lidí uděláte pomocí dezinformací idioty, a oni potom dělají to, co vy od nich požadujete. Jde o to, být vůdcem lidské smečky! Jsme lakomá a sobecká zvířata, co si hrají na to, že nejsou zvířata, ten kdo je zde vůdcem veliké smečky, ten i vydělává hodně peněz, čisté zisky těchto vůdců jsou v rozmezí od 100 000 Kč do 10 000 000 Kč měsíčně. Politické volby, to jsou souboje o to, kdo bude zde vůdcem smečky a bude tak vydělávat i hodně peněz, jaký je vůdce smečky, taková je zde i lidská smečka. Jsou zde ekonomické a mocenské ligy, a v první lize jsou ti, co vydělávají veliké peníze, protože vedou veliké smečky. Já jsem vůdce smečky, o tom je program na to jak vydělat peníze, je těžké se stát vůdcem smečky, a udržet se dlouho ve funkci vůdce smečky. Vše je o síle, ten kdo je zde silnější, vede ty, co jsou slabší, nestačí dneska jenom síla svalů, musí zde být i síla inteligence, silné je to, co se koncentruje na vítězství, a nemá čas na nic jiného, vydělávání peněz to je boj o hodnoty, a v tomto boji máte vždy mnoho nepřátel, a mnoho nepřátel, se snaží maskovat, jako by byli vaši přátelé. Podívejme se soudní spory po rozvodu, jak se najednou promění lidi, co se dříve milovali, a stanou se z nich parazité bez citu a charakteru. Vítězství je drogou pro ty, co chtějí vydělat peníze, a pokud prohrají, mají silné deprese, a tak se vrhnou zase do boje, aby měli zde veliký zisk z toho, že jsou vůdcové smečky. Zabíjení civilistů v Osvětimi, nebo Hirošimě, je ukázkou toho, že jsme krutá zvířata, pokud jde o to vydělat peníze, pomocí násilí, zapomeňte na filmy, kde jsou super hrdinové, v realitě jsou jenom zbabělí manipulátoři, co se schovávají ve velikých luxusních kancelářích, a za ně zde bojují idioti, kterým ideologie dokonale přeprogramovala mozek.
Odpovědět »
mn
Před 11 roky
Hezky a dlouhy monolog. Popsal jsi to myslim dost barvite. Nastesti jsou jeste lide,kterym dobre vztahy, zdravi, pratelstvi a schopnost si nezistne vzajemne pomahat rika vic, nez slovo moc a penize. Za zminku stoji kniha prof. Koukolika Vzpoura deprivantu. Doporucuju, popsal jsi presny tenhle syndrom
Odpovědět »
Jan Kodl
Před 11 roky
Ahoj,
u bodu 6) jsem si vzpomněl na výrok pana Rostocka z přednášky „M. Rostock: Alchýmia úspechu podnikania“:
„První rok budete pracovat 12 hodin denně 6 dní v týdnu.“ :-)
Odpovědět »
Lukáš
Před 10 roky
Já jsem si vzpoměl na své začátky podnikání a pro mne bylo po začátku snad nejtěžší(ač to někomu možná přijde jednoduchý) pochopit systém daňové evidence, DPH, vystavování faktur(datumy splatnosti, DUZP,..) atd. Prostě ty základy. Třeba vzorovou fakturu sem našel v tisíci formátech, až sem z toho byl zoufalej. Tim tady udělám malinkou reklamu stránkám http://www.faktura-formular.cz, kde je vzor faktury přehledně vytvořen pro plátce i neplátce DPH.
Odpovědět »
Michal
Před 10 roky
Moc pěkný článek. Rád bych přidal odkaz na další článek, který se zajímá výběrem e-shopu apod. Možná se to bude někomu hodit: http://www.eshopie.cz/
Odpovědět »