Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak správně a kvalitně odpočívat? Udělejte si pět minut čas a v noci nespěte příliš dlouho…

Možná to taky znáte. Nastala noc, oči se vám klíží, zíváte a vůbec si připadáte hodně unavení, ale ještě nemůžete jít spát, protože vás čeká tolik práce. Pokud si připadáte, že je toho na vás poslední dobou trochu moc, tak jsme pro vás připravili pár tipů, jak se odreagovat a správně odpočívat.

Běžte na procházku, čtěte knížku, poslouchejte hudbu

Odpočinek je velmi důležitý. I když jste třeba velmi zaměstnaní a máte spoustu práce, rekreace je nutná, jinak se časem zhroutíte. Navíc když budete dělat chvíli něco nenáročného a příjemného, tak získáte nové síly a do práce se pak pustíte s větší vervou.

Možností, jak odpočívat, je spoustu. Můžete vyrazit na procházku do přírody, což je jednak nesmírně uklidňující, jednak velmi zdravé, protože se pohybujete, a také vám to skvěle pročistí hlavu, přijdete na úplně jiné myšlenky a hodně věcí si srovnáte.

Pokud usilovně pracujete, vyplatí se také naučit se dávat si přestávky. Ideální je, když si třeba po dvou hodinách vyhradíte pět minut na odpočinek. Můžete chvíli bezcílně brouzdat na netu, udělat si teplý nápoj, rychle si zacvičit nebo se krátce projít. Pět minut je dostatečná doba, abyste se trochu odreagovali a zároveň nevypadli z pracovního tempa.

Spánek jako hlavní faktor

Nejdůležitější je samozřejmě kvalitní spánek. Pokud dobře nespíte, vaše tělo a mozek si neodpočine. Vy poté nepodáte odpovídající výkon. V prvé řadě je třeba si uvědomit, že musíte vyzkoumat, co je pro vás nejlepší. Můžete narazit na velkou řadu různých rad, jak správně spát, ale třeba zrovna na vás fungovat nebudou. Musíte tedy trochu zaexperimentovat.

Důležité je najít si správný rytmus. Naučte se vstávat v pevně určenou hodinu a podle toho určujte čas, kdy ulehnete. Obecně platí, že spát by se mělo zhruba sedm až osm hodin. Méně nebo více hodin není to pravé pro vaše tělo. Když se vám nedaří usnout nebo víte, že máte na spánek méně hodin, než potřebujete, zkuste autogenní trénink, což je výborná relaxační metoda. Pomůže vám hned usnout a maximálně zužitkovat veškerý čas, který ke spánku máte.

Spánek by samozřejmě měl probíhat hlavně v noci, protože to podporuje vylučování hormonu melatoninu. Možná ale zjistíte, že když si lidově řečeno „dáte dvacet“ po obědě, tak vám to pomůže nabrat nové síly a odpoledne podáváte větší výkon.

Co vyhovuje vám? Dáváte si šlofíka přes den?

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Komentáře čtenářů: 2

  1. Ahmad

    -

    C ż według mnie też jest dobrze ujoomscewiiny i oznakowany, ale dziecię nie znalazło czyli coś nie zadziałało, może warto by było przy projektowaniu takich stron coś zmienić? Będę się musiał zastanowić nad tym bo poniekąd jest to jakiś fragment moich zawodowych zainteresowań.C rka znalazła podobne informacje wcześniej na stronach innych urzęd w (widać google jakoś przyjaźniej dla niej zindeksowało te informacje) ale to dowodzi tylko tego że systemy wyszukiwania muszą zmierzać w kierunku myślenia za użytkownik w, żeby zaspokoić ich ubogie umiejętności wyszukiwania . I dochodzimy do jakiejś formy analfabetyzmu, młodzież umie używać sieci w celach rozrywkowych ale wydaje mi się że nie potrafi używać jej do poważniejszych zadań jak wyszukiwanie pożądanych treści. Co do korzystania z netu to dla c rki sieć jest od zawsze ale faktem jest że pomimo używania netu od lat obycia na stronach urzędowych nie ma, więc może stąd wynikł problem a moje dywagacje są jałowe?

    Odpovědět
  2. Magda

    -

    Mám malý podnik, staráme se o turisty v Praze, a práce nám chodí nahodile. Vy, kteří máte podobný byznys, to jistě znáte na vlastní kůži. Klientela si chodí, jak se jí zamane :-) někdy zakázek pomálu, jindy naopak nevíte, kam dřív skočit.

    No a samozřejmě, než jsem si trošku ujasnila tu rovnováhu mezi osobním a pracovním časem, tak podle toho taky vypadala můj život, že ano :-) Vybudovala jsem si návyk (a myslím, že pro podnikavce dost typický) práce dlouho do noci, litry kafe a krabička denně, a potom se jako mátoha doplahočit do postele, abych druhý den vstala ve dvanáct a jela nanovo.

    Vím, že to zní asi jako planá slova, ale článek není od věci. Myslím ale, že nejvíce člověka poučí taková drastická zkušenost, jako jsem měla já (a určitě nejsem sama :-)).
    Super info pro nespavce je na portálu nespavost.net, a portál psaný odborníky, dobry-spanek.cz. Tam jsem našla hodn ě informací, které stály za to. Plus základní spánková hygiena – třeba tady – http://www.kralovske-spani.cz/jak-spravne-spat/ taky naprosto klíčové pro zdravý spánek.

    Ale jak říkám, kdo nezažije, těžko si takové věci do života spontánně naordinuje. Holt, jsme tak líný živočisný druh, že ani nemáme motivaci se o sebe starat.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Křišťálová Lupa 2017

Skrýt reklamu