Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Vojtěch Krapítek (Sportex.cz): Jak konkurovat velkým e-shopům?

Sportex.cz má 1 328 konkurentů. Jak se mu vedle nich daří prosperovat?

Vojtěch Krapítek svůj e-shop Sportex.cz se sportovními potřebami založil v roce 2008. Od té doby dosáhl ročního obratu přes 11 milionů, má 4 zaměstnance a vlastní kamennou prodejnu. Jak ale dokáže konkurovat velkým hráčům?

Podle průzkumu Heuréky (PDF) tu máme přes 1 328 sportovních e-shopů. To je opravdu velká konkurence, a proto mě zajímalo, jak se od ní snaží Vojta odlišit a proč v tak náročném segmentu investuje do kamenné prodejny. Jeho odpovědi mě v mnohém překvapily.

Ve videu pro vás kromě zajímavých odpovědí čekají i záběry z pražské prodejny Sportexu. Znovu se se mnou tedy podíváte do terénu. :-)

Co se ve videu dozvíte?

  • Co je základem úspěchu e-shopu Sportex.cz?
  • Proč se jim daří při tak velké konkurenci?
  • Jak by měl e-shop dělat zákaznický servis?
  • Jak zjistit, zda jej dělám dobře?
  • Jak zvládat tak velký e-shop ve 4 lidech?
  • Proč by měl mít e-shop kamennou prodejnu a co její provoz stojí?
  • smysl dnes zakládat nový e-shop?
  • Co před jeho založením promyslet?
  • Proč je dnes založení e-shopu snazší než dříve?
  • Jaký je život e-shopaře (Vojta několikrát prošel syndromem vyhoření)?

V rozhovoru se dotkneme spousty téma. Vojta e-shop rozjížděl ještě na škole, první sklad měl v dětském pokoji. Vypadalo to takto:

Sportex.cz

Některé úspěšné e-shopy začínaly v dětském pokoji. Sportex.cz je jedním z nich.

Zajímalo mne tedy i to, zda je studium vhodná doba na založení e-shopu, který například Vojtu uživil asi až po dvou letech. Vedle toho jsme se ale dotkli i méně příjemných témat. Třeba toho, jak Vojtovi někdo ukradl na prodejně zboží za 10 tisíc, jak mu banka odpojila účet nebo jak třikrát zažil syndrom vyhoření.

Rozhovor najdete na iTunes, případně si můžete stáhnout MP3 zde. Užijte si to!

Související články a videa:

Oprava:

Na začátku videa jsem otázku začal informací, že v Česku máme 1 328 e-shopů. Vypadlo mi upřesnění, že se jedná jen o e-shopy se sportovním zaměřením. Za chybnou informaci se omlouvám.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 4

  1. db

    -

    každý text se dá napsat – stačí dodat pořadné podklady a veškeré info typu, jak má konečný text vypadat

    Odpovědět
    • PK

      -

      Plně souhlasím! Bez pořádných podkladů nelze napsat nejen pořádný text, ale nelze dělat nic, co je spojené s tvorbou webu, plněním obsahu, správou e-shopu .. prostě s ničím. Pokud není známá cílová skupina lidí, přesný typ zboží a filozofie daného prodejce, není to úplně vhodná cesta k úspěchu.

      Odpovědět
  2. Marek Filipi

    -

    Jsem trochu skeptický co se týče založení eshopu při studiu, zakládal jsem eshop při konci střední a teď když mi končí první semestr a mám zkouškové přemýšlím jak dále, protože oboje dohromady už prostě stíhat nedokážu no… a nechci být ten bez vysoké i když vím, že pro mě nemá nějaký valný význam, na druhou stranu vzdávat se vypiplaného eshopu je čiré šílenství…

    Odpovědět
    • Tony

      -

      Nechci být ten bez vysoké? Jestli máš podnikatelské ambice, tak klidně buď ten bez vysoké. Nevím jaký obor studuješ, ale pokud pro výkon povolání není vysoká podmínkou (doktor, právník apod..), klidně se na to vykašli a zkus podnikat. Navíc ještě trvdíš, že pro tebe škola nemá valný význam. Studovat jen proto, abys měl vysokou, je čiré šílénství, částečně mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lepší to zkusit ve 20ti než začínat ve 30ti :-)

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář