Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

Autor článku a fotografií Martin Chytrý

Pokud vás zajímá venkovní reklama a uvažujete o jejím využití, měli byste se seznámit s nejčastějšími formáty ploch, které si můžete pronajmout. Jejich přehled i s ukázkami pro vás připravil Martin Chytrý z portálu mojeBillboardy.cz.

Inzerce

S Martinem natáčíme celou sérii rozhovorů o venkovní reklamě. Zjistěte třeba to, kam venkovní reklamu umístit, kolik do ní investovat nebo jak s ní dělat efektivní reklamní kampaně.

BILLBOARDY

Billboardy jsou ve venkovní reklamě nejrozšířenějším formátem, nachází se v podstatě všude. V centru měst, poblíž nádraží, obchodních center, sídlišť, podél silnic nebo na hlavních tazích. V nabídce mojeBillboardy aktuálně najdete více než 5 000 billboardů z celé České republiky. Díky bohaté nabídce lokalit je snadné kampaň regionálně zaměřit a zasáhnout většinu místních obyvatel. Je to cenově dostupné médium, pronájmy se pohybují mezi 4 000 – 8 000 Kč/měsíc. Plochy jsou poměrně velké, s rozměrem 5,1 x 2,4 m, což může svádět k zahlcování plakátu velkým množstvím informací. U billboardů však platí zásada méně je více. Další cenné rady týkající se návrhu na plakát najdete v článku o tom, jak vytvořit skvělý grafický návrh.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

CITYLIGHTY

Citylighty jsou správnou volbou, pokud se chcete reklamu v městském centru nebo kdekoliv, kde se billboardy nedostanou. Díky menším rozměrům (1,18 x 1,75 m) mohou být tyto prosvětlené vitríny umístěny právě v historických jádrech měst, v okolí MHD a v nákupních a pěších zónách. Citylighty se pronajímají za 3 500 – 6 000 Kč/měsíc.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

BIGBOARDY

Bigboardy jsou díky svým obřím rozměrům (9,6 x 3,6 m) a umístění exkluzivním formátem. Nachází se v prémiových lokalitách – podél hlavních tahů a v okolí nákupních center. Potenciální zákazníky oslovíte i v noci, bigboardy jsou osvětlené. Ceny pronájmu se pohybují mezi 15 000 – 35 000 Kč/měsíc.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

ŠTÍTY

Štíty najdeme ve městech na fasádách budov. Jedná se o plachty velkých rozměrů, od nichž se odvíjí také ceny, které se obvykle pohybují mezi 10 000 – 30 000 / měsíc. Jsou ideální volbou pro budování vaší značky a pro dlouhodobé kampaně.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

MOSTY

Na silničních a železničních mostech, přemostěních a lávkách pro pěší najdeme také tzv. mosty. Jejich rozměry jsou různé a tím pádem i ceny. Aktuálně jsou jediným legálním typem reklamy na dálnicích.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

REKLAMNÍ HODINY

V centrech měst můžeme pro kampaně využívat také otočné reklamní hodiny. Je to čtyřstranná prosvětlená plocha menších rozměrů. Plochy se pronajímají za 2 000 – 4 000 Kč/měsíc.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

CITYBOARDY

Dalším rozšířeným formátem v centrech měst jsou informační tabule, tzv. cityboardy. Rozměrem jsou podobné citylightům (1,08 x 1,75 m). Ceny se pohybují mezi 2 000 – 3 000 Kč měsíc. Existují ještě další formáty venkovní reklamy, které jsou však specifické pro konkrétní lokalitu, kde jsou obvykle rozmístěny v malém počtu. Kompletní přehled jednotlivých formátů a lokalit najdete na interaktivní mapě na mojeBillboardy.cz.

Zdroj fotky: Archiv Martina Chytrého

Více o informací o formátech venkovní reklamy a tipů, jak si vybrat ten správný, najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Martin Chytrý

manažer a zakladatel portálu mojeBillboardy.cz

Nenechte si ujít

kristyna-flutkova-web

Postřehy z (ne)prokletého GDPR aneb Je to opravdu takový strašák?

nicola-vrba-web

Jak zkrotit facebookovou reklamu, aby vydělávala?

ap-servis-web

Jak tvoříme obsah pro specializovaný e-shop s domácími spotřebiči a náhradními díly?

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce