Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak získat více objednávek z Heureky?

heureka-webChcete, aby váš e-shop byl úspěšnější na Heurece a začal vám generovat ještě větší zisky než doposud? Pokud ano, tak je tento článek právě pro vás!

Zbožové vyhledávače často tvoří majoritní podíl v marketingových kanálech. Své o tom ví například Petr Hudec, který se ve svém videu rozpovídal hlavně o Heurece a o tom, jak velký podíl má Heureka na jeho prodejích.

V AITOMu využíváme pro optimalizaci zbožových feedu nástroj Mergado, který umožňuje pracovat s feedy bez potřeby přístupu do e-shopu. Nástroj nabízí spoustu zajímavých funkcí včetně možnosti hromadných úprav pomocí pravidel.

4 faktory, které vám zajistí lepší pozice

Heureka oficiálně uvádí 4 faktory, které mají vliv na pozice produktů. Já se ale domnívám, že na pozice působí vícero faktorů. Nyní vám tedy představím tyto 4 základní faktory + další možnosti, jak můžete svou prezentaci na Heurece zlepšit.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Ověřeno zákazníky

Heureka poskytuje dva certifikáty: modrý a zlatý, bez jedno či druhého nemáte na Heurece takřka šanci uspět. Pokuste se získat zlatý certifikát. Ten vás posune výš nejen v očích zákazníků, ale hlavně na pozicích v produktových kartách, což vám umožní více prodávat. Hodnocení vašeho obchodu je jeden z nejsilnějších faktorů, který obchod dostane na přední pozice v produktových kartách.

Dle informací od Heureky si 53 % lidí vybírá pouze e-shop s certifikátem a pro 20 % je jedním z kriterií při výběru, což je značný argument, proč certifikát vlastnit.

Snažte se, aby vaši zákazníci byli spokojení. Spokojenost zákazníků se rozhodně promítne i do vašich hodnocení a cen za proklik. Často se stane, že vám přijde negativní hodnocení neprávem. V tomto případě se nebojte napsat na Heureku a vše jim vysvětlit a pak máte šanci, že negativní hodnocení smažou.

Bidding

Další faktorem je bidding, který je pouze částí více faktorů působících na pozice. Například na Zboží.cz je bidding rozhodující faktor. Biddovat můžeme přímo přes administraci Heureky, nebo můžete posílat ceny přímo do feedu. Pokud máte větší e-shop, tak je rozhodně dobré začít využívat biddingové automaty, například součástí již zmiňovaného Mergada je skvělá aplikace bidding Fox.

Dostupnost

Dostupnost produktů je pro Heureku také velice důležitá informace. Pokud nemáte zboží skladem, je takřka nemožné dostat se na přední pozice. Rozhodně se nesnažte do feedu uvádět nepravdivé informace, to by se vám mohlo vymstít v podobě blokace účtu.

Cena produktu

Dalším faktorem je dle Heureky cena produktu. Otázka je, jaký vliv má cena na zobrazení mezi prvními 4 obchody. Já osobně si myslím, že až tak velký ne. Nízká cena vám pomůže se dostat mezi první obchody jedině tehdy, pokud uživatel produkty filtruje dle ceny.

Další možnosti, jak si zlepšit prezentaci

Zmíněné 4 faktory uvádí officiálně Heureka jako faktory, které mají vliv na pozice produktu. Dle mého názoru však mají vliv i další faktory.

Heureka košík

Divil bych se, kdyby mezi další faktory nepatřil také Heureka košík, který je prakticky vždy vidět mezi první čtyřkou a je vždy ve značné převaze. Heureka košík vám sice může zajistit větší tržby, ale na druhou stranu přijde na újmu váš brand, protože zákazník nakupuje přes Heureku a s e-shopem prakticky nepřijde do styku.

Doporučuji tedy otestovat obě varianty: jak bez košíku, tak s košíkem a sami uvidíte, jaká varianta má pro vás větší smysl.

Dárek

Využívejte možnosti vkládat do feedu dárek pomocí tagu GIFT. Váš produkt tak získá další přidanou hodnotu. Dárek vám také rozšíří pole, které zabírá produkt v nabídce. Rozdíl můžete vidět na následujícím obrázku.

heureka-3

Doprava zdarma

Doprava zdarma je na Heurece už trošku standardem, takže se jí snažte určitě nabízet a mám za to, že vám to také pomůže do první čtyřky.

Informace o dopravě

Informace o dopravě vkládejte raději přímo do feedu, je to mnohem přehlednější pro uživatele.

Recenze

Rozhodně se snažte komunikovat a pokud dostanete negativní recenzi, reagujte na ni a pokuste se ji vyřešit.

Reagovat můžete také na kladné reference: poděkujte za nákup, darujte za recenzi nějaký bonus na budoucí objednávku a podobně.

Partner sekce

Pokud se chcete stát partnerem sekce, stačí najít volnou kategorii, ve které vy prodáváte ideálně větší množství zboží. Napište dotaz na Heureku, zda je kategorie ještě volná. Pokud ano, stačí jen napsat manuál nákupního rádce a ochotně odepisovat na dotazy v kategorii. Pokud je již někdo partnerem sekce, naleznete jeho logo po levé straně pod filtry parametrů.

heureka-1

ProductADS

Tento nástroj umožní dostat v kategorii celou produktovou kartu s vybraným produktem na 2., 7. nebo 12. pozici anebo na 1. pozici ve výsledcích vyhledávání. Tento nástroj doporučujeme využívat, pokud máte výhradní zastoupení pro nějakou značku. Nástroj vám umožní propagovat celou produktovou kartu včetně konkurenčních nabídek.

Ostatní vylepšení

Zákazníci také dobře slyší na kvalitu a od toho jsou na Heurece označení:

  • Distribuce CZ
  • Autorizovaný prodejce
  • Ocenění v soutěži shop roku www.shoproku.cz

heureka-2

Podívejte se na video o HuráMobil.cz a závislosti na Heurece

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Martin Dlouhý

Online marketingový specialista z digitální agentury AITOM.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

tomas-zahalka-web

Jak pracovat s landing page v e-shopech a dokázat díky nim zvednout tržby?

tomas-zahalka-web

Jak vybrat doménu pro váš web a proč (ne)řešit klíčová slova?

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Inzerce