Affiliate program tvoří 15% podíl na obratu e-shopu Kasa.cz. Je v něm zapojeno téměř 500 partnerů a přináší meziroční růst v návštěvnosti o 50 %. Jak affiliate program v Kasa.cz tvoří, jsem si povídal s Petrem Metelou, který má program na starosti.
Inzerce
Petře, jak dlouho Kasa.cz tvoří vlastní affiliate program?
Kasa.cz má svůj affiliate program od roku 2011. Tento program funguje pomocí affiliate sítě Commission Junction, což je jedna z největších affiliate sítí vůbec.
Prozradíte, co vám za tu dobu přinesl?
Affiliate program Kasa.cz nám přináší každoroční růst tohoto zdroje, jak z pohledu návštěvnosti, tak z pohledu obratu a vytvořil si tak pevnou pozici mezi důležitými zdroji našeho e-shopu.
Můžete být konkrétnější? Třeba, jakou návštěvnosti a zvýšení obratu vám přináší? Přináší nám meziroční růst v návštěvnosti o 70 % a u obratu je nárust o 50 %.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jak důležitý kanál to tedy v celém marketingu Kasy je?
Představuje jeden z hlavních zdrojů a dle dosavadního průběhu předpokládám, že bude i nadále posilovat.
Dokážete jej srovnat s jinými kanály? Bylo by hloupé tento zdroj podceňovat, protože si za svoji dobu si získal silné postavení mezi ostatními zdroji a jedná se o jeden z nejvýkonnějších a nejefektivnějších zdrojů vůbec. Je to také především dáno našimi partnery, kteří se snaží sami pracovat na efektivitě, která se samozřejmě odráží i v našich výsledcích.
Ty výsledky a ta důležitost zní rozhodně zajímavě. Jak se program v průběhu času z hlediska své výkonnosti vyvíjel? Za uplynulých pět let měl program každoročně rostoucí tendenci. Největší skok nastal po roce svého života, poté program rostl rovnoměrně.
Kolik lidí se na tvorbě programu podílí?
Programu se věnuji sám, případně se obracím na zástupce společnosti VIVnetworks.com, která je oficiálním zastoupením sítě Commission Junction pro ČR.
Pracujete jenom na affiliate programu?
Ne, věnuji se i jiným zdrojům.
Což zní tak, že vám affiliate program přináší velmi dobré výsledky s minimem nákladů… Dá se říct, že také velmi záleží na kvalitní síti, do které se zapojíte. Ulehčí vám to spoustu práce a můžete se na ně kdykoli obrátit. Co se týká nákladů, tak to je samozřejmě na Vás jak si je nastavíte ve svých podmínkách.
Jak oslovujete nové partnery?
Nové partnery oslovujeme přímo z naší strany nebo v kooperaci se společností VIVnetworks.com, která má přehled o partnerech zaregistrovaných v síti CJ.com.
Jak je oslovujete z vaší strany?
Potencionální partnery hledáme na internetu a vybíráme takové weby a blogy, které jsou pro nás svým obsahem zajímavé nebo zastoupení takového obsahu máme v menší míře. Provozovatelům zašleme informace o affiliate spolupráci, jak to samotné funguje, jak je možné se do programu zapojit a co jim to přinese.
Co jsou podle vás nejdůležitější důvody, proč by se někdo měl stát vaším partnerem? Přeci jen, affiliate programů je dnes už hodně… Silnou stránku našeho affiliate programu jsou:
výše provizí jednotlivých kategorií a značek s porovnáním u konkurence
známost brandu Kasa.cz
široký sortiment e-shopu
kvalitní affiliate síť CJ.com
platnost cookies 45 dní
Kasa nabízí široký sortiment zboží. Jaké zboží partnerům vydělává nejvíc?
S ohledem na široký sortiment zboží, které Kasa.cz nabízí, je nejsilnější kategorie Velké spotřebiče, dále jsou to Malé spotřebiče, Mobily, PC, Dílna, Zahrada, Domácnost, Chovatelské potřeby.
A které naopak fungují hůře?
Parfémy, hodinky, sport, outdoor, hračky
Můžete přiblížit, v jakých měsíčních obratech se pohybují vaši největší partneři?
Měsíční obrat našich největších partnerů se pohybuje kolem 1 mil. Kč.
Co je podle vás odlišuje od těch menších? Větší snaha o správné zacílení na potenciálního zákazníka. Trefit se správně do potřeb našich zákazníků (co je aktuální trend, co vyhledávají atd.). Tvorba kvalitního obsahu webu a tím pádem lepší pozice ve vyhledávačích. Zkrátka, úspěch nepřichází okamžitě a je potřeba se postupně učit na vlastních chybách a nezanevřít na základě prvního neúspěchu.
Za jak dlouho aktivní spolupráce s Kasou dosáhli vaši největší partneři 1 mil. Kč měsíčně? Největší partneři těchto obratů dosáhli již na konci prvního roku aktivní spolupráce.
Jak konkrétně tito partneři vydělávají? Jde mi o to, zda např. staví webové stránky na míru propagaci vašich produktů, nebo zda na to jdou jinak…
Jsou to různé varianty. Někteří se zabývají komunikací našich akčních nabídek, jiní se zabývají tvorbou vlastních obsahů, recenzí, testů.
Vy jste zmínil správné zacílení na potenciálního zákazníka. Můžete prosím rozebrat, jak se do jejich potřeb trefit přesněji?
Potřeby zákazníka se v čase mění. Je tedy nutné sledovat aktuální trendy. V dnešní době je více možností jak získat informace o tom co lidé momentálně chtějí. Existují aplikace, kde se dá jednoduše zjistit, co lidé vyhledávají a co je zajímá, případně jak velká je kupní síla našeho trhu.
Důležité je vybrat si jen určitou skupinu zákazníků, a to z toho důvodu, abychom byli schopni vytvořit kvalitní a zajímavý obsah webu. Kvalitní obsah je dobrým základem, aby zákazníci přes Váš web nakupovali.
Webů o elektronice, IT, mobilech apod. je už dnes mnoho. Vytvářet další může být hodně riskantní. Pokud bych chtěl být vaším partnerem a vydělat sobě i vám co nejvíce peněz, jak byste mi doporučil, abych na to šel? Základem je, aby zákazník u partnera získal nějakou přidanou hodnotu. Doporučil bych se zaměřit na kvalitní obsah a na to, co lidé vyhledávají a chtějí vědět. Tím bychom získali návštěvníky webu a některé určitě proměníme v zákazníky e-shopu.
Dále bych si vybral kategorii, která je mi blízká a se kterou se mi bude dobře pracovat i s ohledem na průměrnou cenu položky a výši provize z této kategorie.
Ty weby o elektronice, IT, mobilech apod. ale často také nabízí kvalitní obsah. A zrovna tento obor v affiliate není moc doporučovaný. Proč by se tedy partner měl zaměřit zrovna na tyto obory a ne na nějaký jiný, kde je konkurence menší?
Každý obor je pro affiliate spolupráci vhodný. Některý méně a některý více. V našem programu tvoří elektro největší podíl obratu. Ale na druhou stranu provize z elektro kategorií jsou pro partnery nejnižší.
Výjimku tvoří značky ETA, HYUNDAI, GALLET, ECOVACS, GODDESS, GOGEN a VALERA, kde je provize pro partnery výrazně vyšší. Rádi bychom však rozšířili počet partnerů o neelektro sortiment, jako jsou např. chovatelské potřeby a péče o dítě. V takových případech jsme ochotni nabídnout individuální podmínky s ohledem na kvalitu partnera.
Vidíte nějaké časté chyby affiliate partnerů, kterým by se měli vyhnout?
Moc nevidím, co konkrétně dělají špatně, nicméně si myslím, že je nejčastější chybou, že ztrácí naději příliš brzy a čekají výsledky okamžitě. Dále si myslím, že je chybou bezhlavé bidování vlastních reklam k jejich webu ve vyhledávačích. Zaměřil bych se opravdu nejprve na kvalitní obsah.
Dokáže jim Kasa.cz s přípravou toho kvalitního obsahu nějak pomoci?
Určitě ano. Pokud se na mě partner obrátí dokáži mu poradit s výběrem položek. Dále nabízíme našim partnerům přístup k XML Feedu, kde jsou veškeré informace ke všem položkám vč. obrázku, které na webu Kasa.cz momentálně máme.
Doporučil byste i dalším e-shopům, aby vlastní affiliate program spustili? Ptám se proto, že už nejeden e-shopař mi řekl, že affiliate je pro něj poměrně neefektivní kanál…
Určitě bych to doporučil každému e-shopu. Velmi důležité je zvolit kvalitní affiliate síť, která dokáže inzerentovi hodně pomoci, jak v náboru nových partnerů, tak se samotným nastavením programu a získání cenných rad k celému fungování affiliate systému. Další nesporná výhoda je, že můžete platit provize pouze za konverzi.
Je něco dalšího, co podle vás zvyšuje efektivitu affiliate marketingu pro e-shop?
Partneři vítají rychlou reakci na jejich dotazy a mají rádi osobní přístup. Další pozitivum vidím v individuálních spolupracích s vybranými partnery. Hodně diskutované jsou také poskytnuté slevové kódy, které při správně zvolené výši minimální hodnoty objednávky a samotné slevy, mohou být velmi efektivní.
A zvládáte partnerům ten komfort rychlých reakcí a osobního přístupu nabídnout i vy, když se affiliate programu věnujete jen vy sám, a to vedle něj děláte i jiné věci?
Prozatím to zvládám bez větších problémů. S partnery se snažím vždy domluvit, aby měli pocit komfortu a možnost na koho se obrátit.
Jak vidíte budoucnost affiliate marketingu?
Dle mého názoru dosáhne tato forma spolupráce vrcholu během následujících pěti let a prozatím tady prostor pro další partnery i inzerenty momentálně ještě je. Poté to bude těžší se v této oblasti prosadit. S ohledem na momentální vývoj, získává affiliate marketing čím dál větší oblibu a můžeme počítat s tím, že se stane jedním z neodmyslitelných zdrojů každého e-shopu.
A bude potom i dostatek partnerů, když každý e-shop bude mít vlastní program?
Domnívám se, že partneři budou vždy. Přece jenom je mnohem více obyvatel než množství samotných e-shopů. Navíc jeden partner většinou spolupracuje s více e-shopy najednou. Otázka pak nastává jestli budou kvalitní, ale předpokládám, že ano. Vše jde neustále dopředu, technologie i nástroje. Získání různých informací k určitým činnostem bude také mnohem snadnější než tomu bylo doposud.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Jak se buduje byznys affiliate sítě? | Lukáš Jabůrek (eHub)
ten obrat 1 mil kč u top partnerov, to je vygenerovaný obrat z ktorého sa následne vypočítava provízia alebo to je už výška provízie 1 mil kč? lebo ak to je len obrat, tak provízia môže byť len cca 30.000 Kč čo je dosť málo na top partnera.
Taky by mě zajímalo. Protože zase na druhou stranu je ta částka celkem vysoká, udělat obrat 33 milionů měsíčně, při průměrné provizi 3% (u mě to je cca 2,75%) je teda hodně. Takže si myslím, že to bude ta první varianta. 1 milion měsíčně obrat prodaných věcí, nikoliv provizí.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Tomáš Polakovič
Před 7 roky
ten obrat 1 mil kč u top partnerov, to je vygenerovaný obrat z ktorého sa následne vypočítava provízia alebo to je už výška provízie 1 mil kč? lebo ak to je len obrat, tak provízia môže byť len cca 30.000 Kč čo je dosť málo na top partnera.
Odpovědět »
LukasP
Před 7 roky
Taky by mě zajímalo. Protože zase na druhou stranu je ta částka celkem vysoká, udělat obrat 33 milionů měsíčně, při průměrné provizi 3% (u mě to je cca 2,75%) je teda hodně. Takže si myslím, že to bude ta první varianta. 1 milion měsíčně obrat prodaných věcí, nikoliv provizí.
Odpovědět »
Petr Metela
Před 7 roky
Dobrý den, jedná se o průměrný měsíční obrat (ne provize) našich největších partnerů.
Odpovědět »