Na internetu najdete spoustu článků a diskuzí o tom, zda je blogování mrtvé. V rozhovoru s Terezou Salte zjistíte, proč tomu tak není a kdy se vyplatí blogery zapojit i do vaší marketingové strategie.
Inzerce
Tereza je díky svému blogu TerezaInOslo dvojnásobná vítězka soutěže Blogerka roku. Po 4 letech v Norsku se vrátila do Čech a v polovině loňského roku založila společnost Elite Bloggers.
Vize Terezy je jednoduchá. Spojit blogerky a klientům umožnit jednoduše a efektivně oslovit jejich čtenáře, fanoušky i diváky na Youtube.
Co se v rozhovoru dozvíte?
Je blogování skutečně mrtvé, nebo stále žije?
V jakých segmentech fungují blogy nejlépe?
Jak efektivně spolupracovat s českými blogery?
Jak vypadají výkonnostní i brandové kampaně se zapojením blogerů?
Kolik takové kampaně stojí?
O jaká data bys klienti měli blogery požádat?
Co odlišuje úspěšné blogerky od těch neúspěšných?
Jak napsat článek, který bude skutečně fungovat?
Jak ovlivňuje efektivitu komerčních článků jejich označení?
Dá se v Česku blogováním uživit?
Jak bude blogování vypadat v budoucnu?
Kromě toho jsme probrali i příběh agentury Elite Bloggers.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
John Vanhara a Jirka Rostecký: Vzdělávejte se a nebojte si říct o pomoc
to je plivnuti nejakyho hlupaka (viz ostatni posty) … pokud me zajima google analytics, tak je mi jedno kolik ma falesnych uctu, zvlast, jak chces detekovat, jeslti to neni realnej uchylak z indie, co si honi u fotek peknych bab a tak proste sleduje ucty z celyho sveta .. to nema smysl resit ..
At je pravda jakakoliv, tak me osobne slecna rozhodne nepresvedcila… Uz jenom to, jako to vysvetluje. Dat desitky tisic za vzduch, to uz je velka hra :) Ale to je kazdeho vec.
Tak po tomto videu bych si nejspíš nekoupit určitě žádnou kampaň. Vysvětlení je hodně mimo a data která jsou pro klienta důležité zrovna nevyhodnocují, protože to nepříjde důležité jim. No je dobré vědět, že Elite Bloggers nabízejí drahý vzduch a je docela fajn, že to řekli veřejně.
Také je škoda že slečně Tereze se docela práší od pusy jak lže.. „Vše označujeme“ zajímaví je že na stejný produkt je na jednom blogu označeno a na druhém ne.. asi náhoda, že jeden je zaplacen a druhý zrovna ne…
Jinak pokládáte hezké otázky v kterých se ukazuje, že slečna Tereza možná tak ví jak napsat článek, ale rozhodně ne jak funguje propagace a marketing.
Musím pochválit, Jirko, za skvělé otázky. Líbilo se mi, že ses držel leitmotivu rozhovoru a optal ses na vše, co potencionální inzerenty může zajímat.
Domnívám se, že Elite Bloggers malinko uškodil fakt, že mají teď web (alespoň z toho, co vidím) po úpravě a pro potencionálního zájemce o informace tam není nic. Žádné reference, žádné případové studie, žádné informace o podobě kampaně s blogery. Pokud si to srovnám s Tomášem Gavlasem a GetBoost, jejichž práce s youtubery bude z hlediska spoluprácí na podobném principu, působí na mě Tomáš věrohodněji. Na webu jeho agentury jsou informace, o které se dá reálně opřít :)
Závěrem si myslím, že spolupráce s blogery může fungovat vcelku dobře. Problém je podle mě spíš v tom, že:
1) Řada blogerek (nepočítám holky z Elite Bloggers) neví, jak přesně spolupracovat s firmami.
2) Společnosti nemusí mít dostatečné informace o tom, jak efektivně pracovat s blogery.
Ufff to bylo náročné video. Obdivuji vaši energii pokládat slečně/paní další a další otázky, na které přichází stále stejné nekonkrétní odpovědi v podobě „je těžké říct“, „je těžko měřitelné“ nebo „tohle je těžká otázka“. Ze mě energie vyprchala po 20 minutách, ale dokoukal jsem to.
Jirko, skvělý rozhovor, který mi dal zase další pohled na situaci. Mám sama zkušenost se spolupracemi s blogerkami, taky si píšu blog. Terezina agentura ale rozhodne není pro každého, myslím, ze je dobra pro velké firmy, které chtějí řešit hlavně Brandýsa. Navic by blogerky mely spolupracovat s těmi, co samy chtějí/mají rady. Rozhodne by nemělo jít o byznys, ale o přirozenost. Jenže podle informaci, které mám, jsou blogerky kolikrát tlaceny, co všechno a v jakých kanálech budou prezentovat…
Spolupráce přes různé agentury je sice pohodlná, ale pro inzerenta zatraceně drahá a často velice neefektivní. Na druhou stranu, pokud si někdo dá práci s vyhledáním aktivních blogů k tématu a blogery osloví napřímo, může za poměrně směšné peníze získat vynikající propagaci a ještě si vylepšit odkazový profil.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
lojzik
Před 7 roky
Nějak mne ta čísla která paní uváděla nešla do hlavy. Gůglil jsem a našel tohle:
http://www.cernobilyblog.com/index.php/34-elite-bloggers-nebo-elitni-podvod
Zajímalo by mne vyjádření paní Terezy k tomuto článku.
Odpovědět »
Red
Před 7 roky
to je plivnuti nejakyho hlupaka (viz ostatni posty) … pokud me zajima google analytics, tak je mi jedno kolik ma falesnych uctu, zvlast, jak chces detekovat, jeslti to neni realnej uchylak z indie, co si honi u fotek peknych bab a tak proste sleduje ucty z celyho sveta .. to nema smysl resit ..
Odpovědět »
milos
Před 7 roky
At je pravda jakakoliv, tak me osobne slecna rozhodne nepresvedcila… Uz jenom to, jako to vysvetluje. Dat desitky tisic za vzduch, to uz je velka hra :) Ale to je kazdeho vec.
Odpovědět »
Tonda
Před 7 roky
Tak po tomto videu bych si nejspíš nekoupit určitě žádnou kampaň. Vysvětlení je hodně mimo a data která jsou pro klienta důležité zrovna nevyhodnocují, protože to nepříjde důležité jim. No je dobré vědět, že Elite Bloggers nabízejí drahý vzduch a je docela fajn, že to řekli veřejně.
Také je škoda že slečně Tereze se docela práší od pusy jak lže.. „Vše označujeme“ zajímaví je že na stejný produkt je na jednom blogu označeno a na druhém ne.. asi náhoda, že jeden je zaplacen a druhý zrovna ne…
Jinak pokládáte hezké otázky v kterých se ukazuje, že slečna Tereza možná tak ví jak napsat článek, ale rozhodně ne jak funguje propagace a marketing.
Odpovědět »
Patrik Gajdoš Sledovat @gajdospa
Před 7 roky
Musím pochválit, Jirko, za skvělé otázky. Líbilo se mi, že ses držel leitmotivu rozhovoru a optal ses na vše, co potencionální inzerenty může zajímat.
Domnívám se, že Elite Bloggers malinko uškodil fakt, že mají teď web (alespoň z toho, co vidím) po úpravě a pro potencionálního zájemce o informace tam není nic. Žádné reference, žádné případové studie, žádné informace o podobě kampaně s blogery. Pokud si to srovnám s Tomášem Gavlasem a GetBoost, jejichž práce s youtubery bude z hlediska spoluprácí na podobném principu, působí na mě Tomáš věrohodněji. Na webu jeho agentury jsou informace, o které se dá reálně opřít :)
Závěrem si myslím, že spolupráce s blogery může fungovat vcelku dobře. Problém je podle mě spíš v tom, že:
1) Řada blogerek (nepočítám holky z Elite Bloggers) neví, jak přesně spolupracovat s firmami.
2) Společnosti nemusí mít dostatečné informace o tom, jak efektivně pracovat s blogery.
Skoro mě to láká napsat na toto téma guestpost :)
Odpovědět »
Jirka
Před 7 roky
Ufff to bylo náročné video. Obdivuji vaši energii pokládat slečně/paní další a další otázky, na které přichází stále stejné nekonkrétní odpovědi v podobě „je těžké říct“, „je těžko měřitelné“ nebo „tohle je těžká otázka“. Ze mě energie vyprchala po 20 minutách, ale dokoukal jsem to.
Odpovědět »
Iva Baltaretu
Před 7 roky
Jirko, skvělý rozhovor, který mi dal zase další pohled na situaci. Mám sama zkušenost se spolupracemi s blogerkami, taky si píšu blog. Terezina agentura ale rozhodne není pro každého, myslím, ze je dobra pro velké firmy, které chtějí řešit hlavně Brandýsa. Navic by blogerky mely spolupracovat s těmi, co samy chtějí/mají rady. Rozhodne by nemělo jít o byznys, ale o přirozenost. Jenže podle informaci, které mám, jsou blogerky kolikrát tlaceny, co všechno a v jakých kanálech budou prezentovat…
Odpovědět »
Zdeněk Dvořák Sledovat @linkicz
Před 7 roky
Vím, jak vypadá nabídka Jelítek pro blogerky a byl to výsměch.
Dáme to spolu do rozhovoru na ShopCampu, Jirko?
Odpovědět »
Zbyněk Buřival
Před 7 roky
Spolupráce přes různé agentury je sice pohodlná, ale pro inzerenta zatraceně drahá a často velice neefektivní. Na druhou stranu, pokud si někdo dá práci s vyhledáním aktivních blogů k tématu a blogery osloví napřímo, může za poměrně směšné peníze získat vynikající propagaci a ještě si vylepšit odkazový profil.
Odpovědět »