Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Tereza Salte: Jak zapojit blogery do vašeho marketingu?

A jak se pozná dobře napsaný článek, který vám přivede zákazníky?

Na internetu najdete spoustu článků a diskuzí o tom, zda je blogování mrtvé. V rozhovoru s Terezou Salte zjistíte, proč tomu tak není a kdy se vyplatí blogery zapojit i do vaší marketingové strategie.

Tereza je díky svému blogu TerezaInOslo dvojnásobná vítězka soutěže Blogerka roku. Po 4 letech v Norsku se vrátila do Čech a v polovině loňského roku založila společnost Elite Bloggers.

Vize Terezy je jednoduchá. Spojit blogerky a klientům umožnit jednoduše a efektivně oslovit jejich čtenáře, fanoušky i diváky na Youtube.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Je blogování skutečně mrtvé, nebo stále žije?
  • V jakých segmentech fungují blogy nejlépe?
  • Jak efektivně spolupracovat s českými blogery?
  • Jak vypadají výkonnostní i brandové kampaně se zapojením blogerů?
  • Kolik takové kampaně stojí?
  • O jaká data bys klienti měli blogery požádat?
  • Co odlišuje úspěšné blogerky od těch neúspěšných?
  • Jak napsat článek, který bude skutečně fungovat?
  • Jak ovlivňuje efektivitu komerčních článků jejich označení?
  • Dá se v Česku blogováním uživit?
  • Jak bude blogování vypadat v budoucnu?

Kromě toho jsme probrali i příběh agentury Elite Bloggers.

Přečtěte si:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 9

  1. lojzik

    -

    Nějak mne ta čísla která paní uváděla nešla do hlavy. Gůglil jsem a našel tohle:
    http://www.cernobilyblog.com/index.php/34-elite-bloggers-nebo-elitni-podvod
    Zajímalo by mne vyjádření paní Terezy k tomuto článku.

    Odpovědět
    • Red

      -

      to je plivnuti nejakyho hlupaka (viz ostatni posty) … pokud me zajima google analytics, tak je mi jedno kolik ma falesnych uctu, zvlast, jak chces detekovat, jeslti to neni realnej uchylak z indie, co si honi u fotek peknych bab a tak proste sleduje ucty z celyho sveta .. to nema smysl resit ..

      Odpovědět
  2. milos

    -

    At je pravda jakakoliv, tak me osobne slecna rozhodne nepresvedcila… Uz jenom to, jako to vysvetluje. Dat desitky tisic za vzduch, to uz je velka hra :) Ale to je kazdeho vec.

    Odpovědět
  3. Tonda

    -

    Tak po tomto videu bych si nejspíš nekoupit určitě žádnou kampaň. Vysvětlení je hodně mimo a data která jsou pro klienta důležité zrovna nevyhodnocují, protože to nepříjde důležité jim. No je dobré vědět, že Elite Bloggers nabízejí drahý vzduch a je docela fajn, že to řekli veřejně.
    Také je škoda že slečně Tereze se docela práší od pusy jak lže.. „Vše označujeme“ zajímaví je že na stejný produkt je na jednom blogu označeno a na druhém ne.. asi náhoda, že jeden je zaplacen a druhý zrovna ne…
    Jinak pokládáte hezké otázky v kterých se ukazuje, že slečna Tereza možná tak ví jak napsat článek, ale rozhodně ne jak funguje propagace a marketing.

    Odpovědět
  4. Patrik Gajdoš

    -

    Musím pochválit, Jirko, za skvělé otázky. Líbilo se mi, že ses držel leitmotivu rozhovoru a optal ses na vše, co potencionální inzerenty může zajímat.

    Domnívám se, že Elite Bloggers malinko uškodil fakt, že mají teď web (alespoň z toho, co vidím) po úpravě a pro potencionálního zájemce o informace tam není nic. Žádné reference, žádné případové studie, žádné informace o podobě kampaně s blogery. Pokud si to srovnám s Tomášem Gavlasem a GetBoost, jejichž práce s youtubery bude z hlediska spoluprácí na podobném principu, působí na mě Tomáš věrohodněji. Na webu jeho agentury jsou informace, o které se dá reálně opřít :)

    Závěrem si myslím, že spolupráce s blogery může fungovat vcelku dobře. Problém je podle mě spíš v tom, že:

    1) Řada blogerek (nepočítám holky z Elite Bloggers) neví, jak přesně spolupracovat s firmami.
    2) Společnosti nemusí mít dostatečné informace o tom, jak efektivně pracovat s blogery.

    Skoro mě to láká napsat na toto téma guestpost :)

    Odpovědět
  5. Jirka

    -

    Ufff to bylo náročné video. Obdivuji vaši energii pokládat slečně/paní další a další otázky, na které přichází stále stejné nekonkrétní odpovědi v podobě „je těžké říct“, „je těžko měřitelné“ nebo „tohle je těžká otázka“. Ze mě energie vyprchala po 20 minutách, ale dokoukal jsem to.

    Odpovědět
  6. Iva Baltaretu

    -

    Jirko, skvělý rozhovor, který mi dal zase další pohled na situaci. Mám sama zkušenost se spolupracemi s blogerkami, taky si píšu blog. Terezina agentura ale rozhodne není pro každého, myslím, ze je dobra pro velké firmy, které chtějí řešit hlavně Brandýsa. Navic by blogerky mely spolupracovat s těmi, co samy chtějí/mají rady. Rozhodne by nemělo jít o byznys, ale o přirozenost. Jenže podle informaci, které mám, jsou blogerky kolikrát tlaceny, co všechno a v jakých kanálech budou prezentovat…

    Odpovědět
  7. Zdeněk Dvořák

    -

    Vím, jak vypadá nabídka Jelítek pro blogerky a byl to výsměch.
    Dáme to spolu do rozhovoru na ShopCampu, Jirko?

    Odpovědět
  8. Zbyněk Buřival

    -

    Spolupráce přes různé agentury je sice pohodlná, ale pro inzerenta zatraceně drahá a často velice neefektivní. Na druhou stranu, pokud si někdo dá práci s vyhledáním aktivních blogů k tématu a blogery osloví napřímo, může za poměrně směšné peníze získat vynikající propagaci a ještě si vylepšit odkazový profil.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu