Asi to nebude příliš velká nadsázka, když řekneme, že většina klientů neumí správně poptat svoje webové stránky. Neví, jaké materiály pro webdevelopery připravit, jak si stanovit cíle, kterých chtějí díky webu dosáhnout, a jak k jeho tvorbě nakonec přistoupit. A právě to se tým webdesignového studia Liquid Design snaží změnit.
Inzerce
Využívá k tomu nový projekt pojmenovaný JakJeToMožné.cz. V jeho rámci nabízí bezplatné konzultace všem, co potřebují pomoci s přípravou jejich webových stránek. Pomohou s tvorbou zadání pro webdevelopery, definováním celkové strategie a očekávání od nového webu, ale třeba i s výběrem bezplatných alternativ, které se na trhu nachází.
CEO studia Marek Čevelíček se tvorbě webů věnuje už přes 10 let a přiznává, že se situace na straně klientů příliš nemění. Sice jsou občas trochu vzdělanější, přesto ale často podceňují přípravu na tvorbu jejich webů, nedokáží zodpovědět základní otázky a utrácí peníze za věci, které jejich byznysu ve skutečnosti nepomohou.
Rozhodl jsem se proto Marka pozvat a zeptat se ho na nejčastější chyby, které u klientů při poptávání nových webů vidí, a doporučení, která by jim předal. Zjišťoval jsem ale i to, zda projekt JakJeToMožné.cz není jen vábičkou na nové klienty a co od něj firma vlastně očekává.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Z toho není co si brát. Za hodinu toho nemůže nikdo moc stihnout. Prostě se něco rozdělá a pak se počítá s tím, že to klient bude chtít dotáhnout a zaplatí si jejich služby. Tím, že je to setkání řešené real, to vlastně dává pocit nějaké závazku. A dotyčný konzultant předpokládám nad projektem žádný čas mimo hodinu nestráví, tzn až na místě vlastně uvidí co se bude řešit, o tom méně se toho za hodinu vyřeší.
Kdyby chtěli opravdu radit, tak to budou dělat online. Prostě otázky a odpovědi. Jenže o to jim nejde, z toho by opravdu nic neměli. Vcelku dobrá marketingová strategie pod záštitou toho, že děláme něco zadarmo. I kdyby jeden klient z pěti si pak u nich něco objednal, tak je to vcelku dobrý poměr.
Opravdu jsem nechtel, fak ne. Video necham bez komentare. Co se tyce toho jejich webu, tak pro zacinajici je to i tak neuchopitelne – nemluvi jejich jazykem. Pro ty, co jiz neco mensiho maji, tak tam neni zadny argument – proc bych mel? Pro stredni, tak ty si budou jenom myslet, jak je to mozne!?? Je to stejne, jako to video… vlastne nevi, co maji byt.
Ahoj Otakare,
1 hodina konzultace není sice kdo ví jaký zázrak, ale u dlouhých konzultací hrozí, že si z toho člověk neodnese dohromady nic. Stalo se mi to s několika lidmi (hlavně začátečníci) a je to pak ztráta času, když po konzultaci dojde domů a nedokáže ty informace zpracovat. Nic z toho pak nemá.
Zatím mám právě na 1h dobrou zpětnou vazbu od lidí a i já jsem s tou kvalitou spokojený.
Provádět to online si nedokážu představit. Záleží asi na člověku, ale já toho osobně dokážu předat více. Po telefonu mám já i klient tendenci spěchat a nebyl jsem spokojený s kvalitou konzultace. Ale možná tomu ještě dám šanci.
Jinak přiznávám na rovinu, že pokud bude chtít klient delší a placenou konzultaci, rád ji poskytnu. To by bylo asi hloupé omezení to striktně utnout. (Tento týden se zrovna stalo, že trvala konzultace 1,5h – klient nic nedoplácel. Bylo to užitečné a já měl zrovna dost času.)
Tento projekt opravdu neděláme pro peníze ani žádný závazek. Náš hlavní zdroj příjmů jsou návrhy webů a programování, konzultace tvoří mizivou část.
Díky za tvůj komentář. Je mi jasné, že se tyhle obavy vyskytují.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Oldřich Pospíšilík
Před 6 roky
V článku chybí video :)
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 6 roky
Omlouvám se, opravil jsem to hned ráno, jak jsem si toho všiml. Omylem jsem tam to video nedal. :D
Odpovědět »
Filip Sledovat @orjacko
Před 6 roky
Toto se moc nepovedlo. Ani nevím, co si z toho vzít…
Marek na mě rozhodně v rozhovoru nepůsobil jako člověk, který by měl vizi a držel se jí
Odpovědět »
Otakar
Před 6 roky
Z toho není co si brát. Za hodinu toho nemůže nikdo moc stihnout. Prostě se něco rozdělá a pak se počítá s tím, že to klient bude chtít dotáhnout a zaplatí si jejich služby. Tím, že je to setkání řešené real, to vlastně dává pocit nějaké závazku. A dotyčný konzultant předpokládám nad projektem žádný čas mimo hodinu nestráví, tzn až na místě vlastně uvidí co se bude řešit, o tom méně se toho za hodinu vyřeší.
Kdyby chtěli opravdu radit, tak to budou dělat online. Prostě otázky a odpovědi. Jenže o to jim nejde, z toho by opravdu nic neměli. Vcelku dobrá marketingová strategie pod záštitou toho, že děláme něco zadarmo. I kdyby jeden klient z pěti si pak u nich něco objednal, tak je to vcelku dobrý poměr.
Odpovědět »
milos
Před 6 roky
Opravdu jsem nechtel, fak ne. Video necham bez komentare. Co se tyce toho jejich webu, tak pro zacinajici je to i tak neuchopitelne – nemluvi jejich jazykem. Pro ty, co jiz neco mensiho maji, tak tam neni zadny argument – proc bych mel? Pro stredni, tak ty si budou jenom myslet, jak je to mozne!?? Je to stejne, jako to video… vlastne nevi, co maji byt.
Odpovědět »
Marek Čevelíček Sledovat @mcevel
Před 6 roky
Ahoj Otakare,
1 hodina konzultace není sice kdo ví jaký zázrak, ale u dlouhých konzultací hrozí, že si z toho člověk neodnese dohromady nic. Stalo se mi to s několika lidmi (hlavně začátečníci) a je to pak ztráta času, když po konzultaci dojde domů a nedokáže ty informace zpracovat. Nic z toho pak nemá.
Zatím mám právě na 1h dobrou zpětnou vazbu od lidí a i já jsem s tou kvalitou spokojený.
Provádět to online si nedokážu představit. Záleží asi na člověku, ale já toho osobně dokážu předat více. Po telefonu mám já i klient tendenci spěchat a nebyl jsem spokojený s kvalitou konzultace. Ale možná tomu ještě dám šanci.
Jinak přiznávám na rovinu, že pokud bude chtít klient delší a placenou konzultaci, rád ji poskytnu. To by bylo asi hloupé omezení to striktně utnout. (Tento týden se zrovna stalo, že trvala konzultace 1,5h – klient nic nedoplácel. Bylo to užitečné a já měl zrovna dost času.)
Tento projekt opravdu neděláme pro peníze ani žádný závazek. Náš hlavní zdroj příjmů jsou návrhy webů a programování, konzultace tvoří mizivou část.
Díky za tvůj komentář. Je mi jasné, že se tyhle obavy vyskytují.
Odpovědět »
Tomáš Tramín
Před 5 roky
Marek je nejlepší. dík za článek. :D fandíme mu tu fšeci z Uherského Hradiště :)
Odpovědět »