Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 113 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Byli za outsidery. Jejich e-shop byl naprosto nepoužitelný a spousta odborníků je uváděla jako příklad, jak to určitě nedělat. Pak zamakali a vyhráli soutěž Český košík roku. Nechali za sebou hráče jako CZC, Alzu, Zoot a spoustu dalších. Co se změnilo?

Konverzní poměr e-shopu 4home.cz je kolem 3 %. V České republice přichází kolem 15 % jeho objednávek z mobilních zařízení. Ta tvoří přibližně 30 % celkové návštěvnosti webu. Podle Jana Skalického je jejich konverzní poměr nad českým průměrem.

Nicméně konverze nejsou to nejdůležitější. „Dneska už nejsem fixovanej na konverzi, ale spíš na marži a na obrat. Klidně budu mít konverzi pod 1 %, když mě to nebude stát žádný peníze,“ říká Skalický a popisuje, jak ve firmě přistupují k analýze dat, jak provádí uživatelská testování a jaké největší chyby z webu odstranili.

Dostali jsme se i ke srovnání nákupního chování zákazníků u nás a v zahraničí. A zmínili i několik chyb, kterých se české e-shopy v rámci použitelnosti svých webů často dopouštějí. Na desktopu i na mobilech a tabletech.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co se ve 4home změnilo, že se dokázali z negativního příkladu uživatelské použitelnosti e-shopu vypracovat na vítěze Českého košíku roku?
  • Jak ve firmě přistupují k uživatelskému testování a UX obecně?
  • Do jaké míry se vyplatí inspirovat u jiných e-shopů a do jaké míry se řídit daty?
  • Jakých největší chyb se dopustili na svém webu a jaké chyby vidí na ostatních e-shopech?
  • Jak skloubit obsah na desktopu s obsahem na mobilních zařízeních?
  • Jaké nástroje ve 4home k uživatelskému testování používají a jak?
  • Jak se liší chování zákazníků v Čechách a v zahraničí?
  • Jak se vyvíjí práce UX designéru?

Doporučené nástroje pro uživatelské testování:

  • VWO.com
  • browserstack.com
  • inspectlet.com
mp_compare
Vizuál pro ilustraci proběhlých změn, které 4home pomohly „ze dna na vrchol“.

Doporučené zdroje:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

kovary-kovar-web

Logistika e-shopů. Alza a Skladon sdílí své zkušenosti | Miroslav Kövary a Maxim Kovář

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

milos

Před 6 roky

Vyhodim zbozi z kosiku – dam zpet k nakupu a…. hodi me to zpet k vyberu dopravy a platby (a nacte puvodni zbozi z cache) a… dam zpet… a tak porad dokola… nedostanu se ani na uvodni stranku (bez toho, abych klikl na logo)… kosik roku :)

Odpovědět »

Honza

Před 6 roky

Naše chyba, tlačítko „Zpět k nákupu“ s sebou aktuálně nese předchozí URL, zkrátka ala klasické „zpět“ v prohlížeči, což samozřejmě v tomhle případě reálně neznamená „zpět k nákupu“. Ten pohyb z dopravy a platby zpět k výběru produktů není úplně standardní, proto s tím běžně zákazník nebojuje, ale to nás samozřejmě neomlouvá. No…dost výmluv, zkraje týdne bude na ostrém webu oprava:) Díky.

Odpovědět »

milos

Před 6 roky

Tak ono staci, kdyz si bude chtit nekdo aktualizovat polozky v kosiku. No neni zac :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Inzerce