Inzerce

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

Byli za outsidery. Jejich e-shop byl naprosto nepoužitelný a spousta odborníků je uváděla jako příklad, jak to určitě nedělat. Pak zamakali a vyhráli soutěž Český košík roku. Nechali za sebou hráče jako CZC, Alzu, Zoot a spoustu dalších. Co se změnilo?

Konverzní poměr e-shopu 4home.cz je kolem 3 %. V České republice přichází kolem 15 % jeho objednávek z mobilních zařízení. Ta tvoří přibližně 30 % celkové návštěvnosti webu. Podle Jana Skalického je jejich konverzní poměr nad českým průměrem.

Nicméně konverze nejsou to nejdůležitější. „Dneska už nejsem fixovanej na konverzi, ale spíš na marži a na obrat. Klidně budu mít konverzi pod 1 %, když mě to nebude stát žádný peníze,“ říká Skalický a popisuje, jak ve firmě přistupují k analýze dat, jak provádí uživatelská testování a jaké největší chyby z webu odstranili.

Dostali jsme se i ke srovnání nákupního chování zákazníků u nás a v zahraničí. A zmínili i několik chyb, kterých se české e-shopy v rámci použitelnosti svých webů často dopouštějí. Na desktopu i na mobilech a tabletech.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co se ve 4home změnilo, že se dokázali z negativního příkladu uživatelské použitelnosti e-shopu vypracovat na vítěze Českého košíku roku?
  • Jak ve firmě přistupují k uživatelskému testování a UX obecně?
  • Do jaké míry se vyplatí inspirovat u jiných e-shopů a do jaké míry se řídit daty?
  • Jakých největší chyb se dopustili na svém webu a jaké chyby vidí na ostatních e-shopech?
  • Jak skloubit obsah na desktopu s obsahem na mobilních zařízeních?
  • Jaké nástroje ve 4home k uživatelskému testování používají a jak?
  • Jak se liší chování zákazníků v Čechách a v zahraničí?
  • Jak se vyvíjí práce UX designéru?

Doporučené nástroje pro uživatelské testování:

  • VWO.com
  • browserstack.com
  • inspectlet.com
mp_compare
Vizuál pro ilustraci proběhlých změn, které 4home pomohly „ze dna na vrchol“.

Doporučené zdroje:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Právě vyšlo

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

marek-odehnal-web

Investice do nemovitostí: Jak začít a kdy se vyplatí? | Marek Odehnal

pavel-schiller-web

Procesní řízení v malé firmě | Pavel Schiller (ASN Plus)

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

milos

Před 4 roky

Vyhodim zbozi z kosiku – dam zpet k nakupu a…. hodi me to zpet k vyberu dopravy a platby (a nacte puvodni zbozi z cache) a… dam zpet… a tak porad dokola… nedostanu se ani na uvodni stranku (bez toho, abych klikl na logo)… kosik roku :)

Odpovědět »

Honza

Před 4 roky

Naše chyba, tlačítko „Zpět k nákupu“ s sebou aktuálně nese předchozí URL, zkrátka ala klasické „zpět“ v prohlížeči, což samozřejmě v tomhle případě reálně neznamená „zpět k nákupu“. Ten pohyb z dopravy a platby zpět k výběru produktů není úplně standardní, proto s tím běžně zákazník nebojuje, ale to nás samozřejmě neomlouvá. No…dost výmluv, zkraje týdne bude na ostrém webu oprava:) Díky.

Odpovědět »

milos

Před 4 roky

Tak ono staci, kdyz si bude chtit nekdo aktualizovat polozky v kosiku. No neni zac :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)