Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

Dávali je za příklad, jak se dělají nepoužitelné weby. Teď vyhráli soutěž Český košík roku. Co se změnilo?

Líbí se ti Jirkovy rozhovory?

Podpoř ho a dej mu lajk na jeho facebookové stránce.
Dostaneš se tak k bonusovým videím i k historkám ze zákulisí.

Byli za outsidery. Jejich e-shop byl naprosto nepoužitelný a spousta odborníků je uváděla jako příklad, jak to určitě nedělat. Pak zamakali a vyhráli soutěž Český košík roku. Nechali za sebou hráče jako CZC, Alzu, Zoot a spoustu dalších. Co se změnilo?

Konverzní poměr e-shopu 4home.cz je kolem 3 %. V České republice přichází kolem 15 % jeho objednávek z mobilních zařízení. Ta tvoří přibližně 30 % celkové návštěvnosti webu. Podle Jana Skalického je jejich konverzní poměr nad českým průměrem.

Nicméně konverze nejsou to nejdůležitější. „Dneska už nejsem fixovanej na konverzi, ale spíš na marži a na obrat. Klidně budu mít konverzi pod 1 %, když mě to nebude stát žádný peníze,“ říká Skalický a popisuje, jak ve firmě přistupují k analýze dat, jak provádí uživatelská testování a jaké největší chyby z webu odstranili.

Dostali jsme se i ke srovnání nákupního chování zákazníků u nás a v zahraničí. A zmínili i několik chyb, kterých se české e-shopy v rámci použitelnosti svých webů často dopouštějí. Na desktopu i na mobilech a tabletech.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co se ve 4home změnilo, že se dokázali z negativního příkladu uživatelské použitelnosti e-shopu vypracovat na vítěze Českého košíku roku?
  • Jak ve firmě přistupují k uživatelskému testování a UX obecně?
  • Do jaké míry se vyplatí inspirovat u jiných e-shopů a do jaké míry se řídit daty?
  • Jakých největší chyb se dopustili na svém webu a jaké chyby vidí na ostatních e-shopech?
  • Jak skloubit obsah na desktopu s obsahem na mobilních zařízeních?
  • Jaké nástroje ve 4home k uživatelskému testování používají a jak?
  • Jak se liší chování zákazníků v Čechách a v zahraničí?
  • Jak se vyvíjí práce UX designéru?

Doporučené nástroje pro uživatelské testování:

  • VWO.com
  • browserstack.com
  • inspectlet.com
mp_compare

Vizuál pro ilustraci proběhlých změn, které 4home pomohly „ze dna na vrchol“.

Doporučené zdroje:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 3

  1. milos

    -

    Vyhodim zbozi z kosiku – dam zpet k nakupu a…. hodi me to zpet k vyberu dopravy a platby (a nacte puvodni zbozi z cache) a… dam zpet… a tak porad dokola… nedostanu se ani na uvodni stranku (bez toho, abych klikl na logo)… kosik roku :)

    Odpovědět
    • Honza

      -

      Naše chyba, tlačítko „Zpět k nákupu“ s sebou aktuálně nese předchozí URL, zkrátka ala klasické „zpět“ v prohlížeči, což samozřejmě v tomhle případě reálně neznamená „zpět k nákupu“. Ten pohyb z dopravy a platby zpět k výběru produktů není úplně standardní, proto s tím běžně zákazník nebojuje, ale to nás samozřejmě neomlouvá. No…dost výmluv, zkraje týdne bude na ostrém webu oprava:) Díky.

      Odpovědět
      • milos

        -

        Tak ono staci, kdyz si bude chtit nekdo aktualizovat polozky v kosiku. No neni zac :)

        Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu