Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Byli za outsidery. Jejich e-shop byl naprosto nepoužitelný a spousta odborníků je uváděla jako příklad, jak to určitě nedělat. Pak zamakali a vyhráli soutěž Český košík roku. Nechali za sebou hráče jako CZC, Alzu, Zoot a spoustu dalších. Co se změnilo?

Konverzní poměr e-shopu 4home.cz je kolem 3 %. V České republice přichází kolem 15 % jeho objednávek z mobilních zařízení. Ta tvoří přibližně 30 % celkové návštěvnosti webu. Podle Jana Skalického je jejich konverzní poměr nad českým průměrem.

Nicméně konverze nejsou to nejdůležitější. „Dneska už nejsem fixovanej na konverzi, ale spíš na marži a na obrat. Klidně budu mít konverzi pod 1 %, když mě to nebude stát žádný peníze,“ říká Skalický a popisuje, jak ve firmě přistupují k analýze dat, jak provádí uživatelská testování a jaké největší chyby z webu odstranili.

Dostali jsme se i ke srovnání nákupního chování zákazníků u nás a v zahraničí. A zmínili i několik chyb, kterých se české e-shopy v rámci použitelnosti svých webů často dopouštějí. Na desktopu i na mobilech a tabletech.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co se ve 4home změnilo, že se dokázali z negativního příkladu uživatelské použitelnosti e-shopu vypracovat na vítěze Českého košíku roku?
  • Jak ve firmě přistupují k uživatelskému testování a UX obecně?
  • Do jaké míry se vyplatí inspirovat u jiných e-shopů a do jaké míry se řídit daty?
  • Jakých největší chyb se dopustili na svém webu a jaké chyby vidí na ostatních e-shopech?
  • Jak skloubit obsah na desktopu s obsahem na mobilních zařízeních?
  • Jaké nástroje ve 4home k uživatelskému testování používají a jak?
  • Jak se liší chování zákazníků v Čechách a v zahraničí?
  • Jak se vyvíjí práce UX designéru?

Doporučené nástroje pro uživatelské testování:

  • VWO.com
  • browserstack.com
  • inspectlet.com
mp_compare
Vizuál pro ilustraci proběhlých změn, které 4home pomohly „ze dna na vrchol“.

Doporučené zdroje:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

milos

Před 8 roky

Vyhodim zbozi z kosiku – dam zpet k nakupu a…. hodi me to zpet k vyberu dopravy a platby (a nacte puvodni zbozi z cache) a… dam zpet… a tak porad dokola… nedostanu se ani na uvodni stranku (bez toho, abych klikl na logo)… kosik roku :)

Odpovědět »

Honza

Před 8 roky

Naše chyba, tlačítko „Zpět k nákupu“ s sebou aktuálně nese předchozí URL, zkrátka ala klasické „zpět“ v prohlížeči, což samozřejmě v tomhle případě reálně neznamená „zpět k nákupu“. Ten pohyb z dopravy a platby zpět k výběru produktů není úplně standardní, proto s tím běžně zákazník nebojuje, ale to nás samozřejmě neomlouvá. No…dost výmluv, zkraje týdne bude na ostrém webu oprava:) Díky.

Odpovědět »

milos

Před 8 roky

Tak ono staci, kdyz si bude chtit nekdo aktualizovat polozky v kosiku. No neni zac :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Dědictví: Co se stane s vaším majetkem, pokud nečekaně zemřete? | Marek Odehnal

Premium
karel-borovicka-web

Jak podnikat na volné noze bez zbytečného stresu a ambiciózních cílů? | Karel Borovička

petr-macek-web

Jaká čísla sledovat ve firmě? Důležitá KPIs napříč oblastmi | Petr Macek (Caflou)

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

Premium
pavel-ungr-web

Návštěvnost z vyhledávačů se může snížit. Uživatelům odpoví rovnou AI. Co to znamená pro SEO? | Pavel Ungr

david-krobot-web

Vybudovali vlastní značku kosmetiky. Po 3 letech dělají 125 milionů ročně | David Krobot (Lobey)

jiri-jemelka-web

Řídit e-shop jako firmu. Jak se to dělá? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
tomas-havryluk-web

Tomáš Havryluk: Jak dostat firmu na vyšší úroveň? Zkušenosti z Alzy a startupu Medevio