Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Byli za outsidery. Jejich e-shop byl naprosto nepoužitelný a spousta odborníků je uváděla jako příklad, jak to určitě nedělat. Pak zamakali a vyhráli soutěž Český košík roku. Nechali za sebou hráče jako CZC, Alzu, Zoot a spoustu dalších. Co se změnilo?

Konverzní poměr e-shopu 4home.cz je kolem 3 %. V České republice přichází kolem 15 % jeho objednávek z mobilních zařízení. Ta tvoří přibližně 30 % celkové návštěvnosti webu. Podle Jana Skalického je jejich konverzní poměr nad českým průměrem.

Nicméně konverze nejsou to nejdůležitější. „Dneska už nejsem fixovanej na konverzi, ale spíš na marži a na obrat. Klidně budu mít konverzi pod 1 %, když mě to nebude stát žádný peníze,“ říká Skalický a popisuje, jak ve firmě přistupují k analýze dat, jak provádí uživatelská testování a jaké největší chyby z webu odstranili.

Dostali jsme se i ke srovnání nákupního chování zákazníků u nás a v zahraničí. A zmínili i několik chyb, kterých se české e-shopy v rámci použitelnosti svých webů často dopouštějí. Na desktopu i na mobilech a tabletech.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Co se ve 4home změnilo, že se dokázali z negativního příkladu uživatelské použitelnosti e-shopu vypracovat na vítěze Českého košíku roku?
  • Jak ve firmě přistupují k uživatelskému testování a UX obecně?
  • Do jaké míry se vyplatí inspirovat u jiných e-shopů a do jaké míry se řídit daty?
  • Jakých největší chyb se dopustili na svém webu a jaké chyby vidí na ostatních e-shopech?
  • Jak skloubit obsah na desktopu s obsahem na mobilních zařízeních?
  • Jaké nástroje ve 4home k uživatelskému testování používají a jak?
  • Jak se liší chování zákazníků v Čechách a v zahraničí?
  • Jak se vyvíjí práce UX designéru?

Doporučené nástroje pro uživatelské testování:

  • VWO.com
  • browserstack.com
  • inspectlet.com
mp_compare
Vizuál pro ilustraci proběhlých změn, které 4home pomohly „ze dna na vrchol“.

Doporučené zdroje:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

milos

Před 6 roky

Vyhodim zbozi z kosiku – dam zpet k nakupu a…. hodi me to zpet k vyberu dopravy a platby (a nacte puvodni zbozi z cache) a… dam zpet… a tak porad dokola… nedostanu se ani na uvodni stranku (bez toho, abych klikl na logo)… kosik roku :)

Odpovědět »

Honza

Před 6 roky

Naše chyba, tlačítko „Zpět k nákupu“ s sebou aktuálně nese předchozí URL, zkrátka ala klasické „zpět“ v prohlížeči, což samozřejmě v tomhle případě reálně neznamená „zpět k nákupu“. Ten pohyb z dopravy a platby zpět k výběru produktů není úplně standardní, proto s tím běžně zákazník nebojuje, ale to nás samozřejmě neomlouvá. No…dost výmluv, zkraje týdne bude na ostrém webu oprava:) Díky.

Odpovědět »

milos

Před 6 roky

Tak ono staci, kdyz si bude chtit nekdo aktualizovat polozky v kosiku. No neni zac :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Inzerce