Nenechte si ujít nový díl Novinek z onlajnu od marketingové agentury eVisions, ve kterém vám představí trend budoucnosti – vizuální a hlasové vyhledávání. Zároveň se dozvíte, jak ho využít v e-commerce.
Tento rok je přelomový, velcí hráči představili mnoho novinek pro desktop a mobilní zařízení. Firmy jako Google, eBay, Pinterest nebo Asos se snaží implementovat prvky vizuálního vyhledávání do svých aplikací. Jaké jsou k tomu důvody? Všichni se snažíme uspořit čas a k tomu nám pomohou právě moderní technologie, se kterými můžeme všechno vyřešit hned. To si uvědomuje hlavně Google, který se snaží mobilním uživatelům odpovědět na dotazy hlasem i vizuální podobou. Určitě doporučujeme tento trend sledovat.
Společně s Googlem začínají tuto možnost implementovat také první e-shopy. Z toho vyplývá, že vyhledávání produktů pomocí obrázků nabírá v oblasti e-commerce na obrátkách. Toho si je dobře vědomý e-shop eBay, který díky ohromnému množství dat o uživatelích vytvořil umělou inteligenci. Stačí vyfotit produkt, který se vám líbí a nahrát ho do aplikace e-shopu. Ihned vám nabídne podobné produkty, které si můžete koupit. Pozadu nezůstal ani Asos. Jak takové vyhledávání funguje v praxi, se můžete podívat přímo ve videu. Podle průzkumu víme, že až 70 % všech uskutečněných objednávek na Asos provedou uživatelé z mobilního zařízení.
Americký Wayfair je konkurent Amazonu v oblasti prodeje nábytku, doplňků do domácnosti nebo osvětlení. Vizuální vyhledávání zde funguje stejně jako v případě již zmiňované módy. Dejme tomu, že vás někde zaujalo křeslo. Stačí ho vyfotit a Wayfair vám nabídne alternativu podobného produktu na svých stránkách. Hlavní výhoda spočívá v tom, že nemusíte slevovat ze svých nároků, ale zároveň koupíte křeslo, které se vám líbí, za výrazně nižší cenu.
Google představil v lednu novinku Google Lens. Ta rozezná osoby, místa, objekty i text. Jak vám pomůže v praxi? Představte si, že jste v zahraničí, máte hlad a objevíte restauraci. Pokud máte obavu, že se špatně najíte, jednoduše restauraci vyfoťte. Google už vám na základě snímku ukáže, o jakou restauraci se jedná a zobrazí vám recenze. Vizuální technologie rozhodně začněte podrobněji sledovat. Začít můžete například na blogu eVisions, kde vám Petr Hlaváč v článku Proč je vizuální vyhledávání trendem budoucnosti představí hlavní hráče na poli vizuálního vyhledávání.
Diana Zadáková vám ve videu ukáže novinku, která se objeví při vyhledávání obrázku na Androidu a mobilním webu. V dolním rohu se vám zobrazí tzv. odznaky. Tyto odznaky obrázky kategorizují a informují, co můžete dělat po kliknutí na ně. Abyste si to lépe představili, zadejte například „cupcakes“. V odznaku uvidíte odkaz na video, recept nebo produkt.
Dva velcí giganti Google a Walmart se spojili, aby vytvořili opravdu silnou konkurenci pro Amazon, respektive Amazon Echo. Zákazníci tak mohou nově nakupovat přes online obchod Walmartu pomocí hlasu. Zatím se tato služba bude týkat opakovaných objednávek, ale v budoucnosti rozhodně očekáváme rozšíření. Přes hlasové vyhledávání lze také objednat pizzu nebo si vyhledat informace o letu.
Google představil v polském Krakově novinky, které se týkají hlasového asistenta. Jednou z nich je překládání v reálném čase. Stačí zapnout Google Assistant, říct danou větu například ve vietnamštině a ihned získáte překlad v hlasové a textové formě. Pokud jste provedli upgrade iPhonu nebo iPadu na iOS11, překlad dostanete od Siri.
V závěru Novinek z onlajnu vás Jarda Vidim, zakladatel a majitel marketingové agentury eVisions, seznámí s významem hlasového vyhledávání, které nabývá na důležitosti. Zbystřit byste měli hlavně v případě, že svůj web provozujete v angličtině nebo v němčině. Rozhodně se na tento trend zaměřte. Statistik je zatím málo, ale z loňského výzkumu víme, že 20 % všech hledání v Americe provedli uživatelé pomocí hlasu. Odhady mluví o tom, že do roku 2020 bude pomocí hlasové nebo vizuální služby vyhledávat na internetu dokonce každý druhý uživatel. Jaké jsou podle Jardy Vidima plusy a mínusy vyhledávání prostřednictvím hlasu?
Než se k nám hlasové vyhledávání dostane, hrají prim uživatelské recenze. Nebojte se proto publikovat informace o své společnosti na serverech třetích stran. Více se o hlasovém vyhledávání dočtete na blogu eVisions v článku „Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky“ Tak si ho nenechte ujít.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.