Nenech si ujít další videa:
Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:
Přejít, nebo nepřejít? To je to, oč tu běží. A je to častá otázka spousty provozovatelů webových stránek, kteří z jedné strany slyší, že Google webům na HTTPS přidává bodíky navíc, z druhé, že Seznam.cz s nimi měl donedávna problém. Jaká je ale skutečnost?
Pozval jsem si Dušana Janovského, konzultanta přímo ze Seznamu, který nám může odhalit nezkreslenou pravdu nejen o tom, co webům při přechodu na HTTPS hrozí, ale i o tom, co stálo za problémy českého vyhledávače a za jeho doporučením přechod na HTTPS odložit.
Kazdy, kdo se věnuje #SEO v ČR, musi videt tohle rozhovor s @janovsky na @mladypodnikatel! https://t.co/oFpbrnJTRl
— Luděk Pulicar (@cukrberg) 14. července 2016
Všechno, na co jste se chtěli zeptat ohledně přechodu na HTTPS. Odpovídá @janovsky, guru našeho @hledani_seznam. https://t.co/M7OfWI7Wqj
— Seznam.cz (@seznam_cz) 14. července 2016
Okno otevřené dokořán do naší kuchyně. Velmi pěkně mluví @janovsky o redirectu v https://t.co/3vFaDFQOPr Neváhejte a koukejte.
— Martin Kirschner (@svXaverius) 14. července 2016
Skvěle @janovsky k #https. Odpovídá i na spoustu důležitých věcí: umělá inteligence, přesměrování a kanonizace. https://t.co/BQIX4OPkkp
— Pavel Cody Ungr (@PavelUngr) 14. července 2016
Co se dozvíte?
- Mají už weby přecházet na HTTPS?
- Kterým webům by Dušan přechod doporučil před létem a kterým až později?
- Proč Seznam doporučoval zatím nepřecházet?
- Jak je možné, že vývojáři Seznamu neodhadli, jak bude vyhledávač weby na HTTPS hodnotit?
- Jaké weby „ne-eshopy“ mají rovněž přecházet a proč?
- Jak velké riziko ztráty pozic po přechodu na HTTPS hrozí?
- Jak silný signál HTTPS pro Seznam je a jak ovlivní pozice weby ve výsledcích vyhledávání?
Seznam.cz v 92% případů web s HTTPS bere jako pozitivní signál o váze 16 promile. https://t.co/zy1qtoFL0v
— Ján Forgáč (@forgie1) 15. července 2016
Součástí rozhovoru jsou i dotazy diváků, které pokládali v diskuzi na Facebooku. Do skupiny se můžete přidat i vy a pokládat otázky dalším hostům.
„Musíme HTTPS zavést jako běžnou věc dřív, než se z ČR stane policejní stát. Než ho zakážou.“ Skvěle @janovskyhttps://t.co/teZ8Dj50qF
— Jakub Bouček ⛔️ (@JakubBoucek) 14. července 2016
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.
Doporučené odkazy:
- Nápověda Seznamu o HTTPS
- Oficiální blog vyhledávání Seznamu
- Rozhovor Pavla Ungra s Dušanem Janovský a Štěpánem Škrobem ze Seznamu o HTTPS
- Aktuální vývoj v Seznamu: Co je to Jalapeňo 3.0 a jak ovlivní váš web?
- Článek Honzy Kalianka o přechodu jeho e-shopu na HTTPS v dubnu 2015 (= před doporučením Seznamu zatím nepřecházet, článek v rozhovoru zmiňujeme)
- Lupa.cz: Seznam už dořešil problém s HTTPS. E-shopy se do něj ale zatím nehrnou
Přecházejte na HTTPS – Seznam ho bere jako pozitivní #SEO signál (v 92% případů). Viz https://t.co/4vO3JX0IEI
— Jaroslav Hlavinka (@neologyc) 14. července 2016
Miroslav Hora
-Co nám pomůže zabezpečená komunikace s ochranou proti reklamě, když si tam sami pak dáme remarketingové skripty, adsense, sklik, tag manager skript, facebook pixel atd. ;)? Mně to přijde jako mít prvotřídní zabezpečovací dveře, ale pak nechat otevřené okno v přízemí :). Ale nevím jaké jsou vztahy mezi fulltextem Seznamu a Sklikem, nerad bych vyvolal nějaký konflikt, beztak je potřebuji oba vč. toho sledování, ale uznávám, že někteří to s personalizací přehání a ve chvíli, kdy pro zákazníka nedělám produkt přesně na míru, to nemá asi ani moc smysl. Lidé mají rádi věci, které už vyzkoušeli jiní… a na to stačí segmentovat a seskupovat.
m
-Netvrdim, ze kazdy musi mit IT vzdelani,
ale jak funguji procenta, to se snad uci na ZS, ne?
Jak muze moderator nepochopit, co znamena 16 promile??
To je dost jasne vysvetleni, ktere musi pochopit prumerny zak ZS…