Inspirace pro vaše podnikání a marketing

CopyCamp 2017: Na jednom pódiu se sejdou Richard Dobiáš i „bulvárník“ Pavel Novotný

PozvánkaRozhovor

copycamp-webUž 8. března proběhne pražském Kině Aero 7. ročník CopyCampu – vzdělávací konference od copywriterů pro copywritery. Pořadatelem akce je jako vždy agentura H1.cz a mě zajímalo, v čem bude tento ročník jiný a proč se vydává i cestou bulváru.

Na otázky mi odpověděla jedna z organizátorek Lucka Štěrbová. Lucka je vystudovaný novinář a mediální teoretik. Poměrně záhy ale zběhla ze světa tiskových center, agentur a uzávěrek na „druhou stranu“, do kreativnějšího a barevnějšího světa online marketingu. Copywritingu se věnuje od roku 2009. Do roku 2015 souběžně s tím působila v hokejovém prostředí, o kterém psala. Mimo jiné i na MS v ledním hokeji v Praze a Ostravě. Téhož roku nastoupila do H1.cz na pozici Content Strategist. Aktuálně oddělení copywritingu vede, školí a dál píše.

Chystáte v pořadí již 7. ročník CopyCampu. V čem je z hlediska jeho programu jiný?
Logicky skladbou řečníků a částečně i tématy, po kterých jsme letos sáhli. Letos jsme třeba zařadili téma e-mailingu nebo problematiku namingu, tedy toho, jak správně pojmenovat novou službu, firmu, nový produkt. Na druhou stranu se ale snažíme být věrní tomu, aby byl obsah přednášek hlavně praktický, postavený na konkrétních případech. Řečníky směřujeme k tomu, aby neteoretizovali, ale mluvili o praxi.

Jak se vám daří vymýšlet nová témata?
Poměrně snadno, protože inspiraci sbíráme v průběhu celého roku. Na začátku finálního výběru je dlouhý seznam jmen a témat, která nám přijdou zajímavá. Pak vše i společně s řečníky ladíme a brousíme do finální podoby – my často přijdeme s nějakým návrhem, co bychom chtěli na CopyCampu slyšet, řečník pak nápad posune dál, malinko upraví…

copycamp-pajkrt

Pavel Pajkrt byl moderátorem loňského ročníku. Letos si to zopakuje. | Zdroj fotky: Archiv CopyCampu

Bude letošní ročník v něčem jiný i z hlediska organizace?
Opět měníme místo. Což je na jednu stranu fajn, každý Copycamp je díky tomu jiný, má jinou atmosféru. Na druhou stranu si tím na sebe tak trochu pleteme bič, protože pěkných sálů, kam se vejde 300 až 350 lidí, zase po Praze není tolik. Taky snad vyjdeme ještě víc vstříc vegetariánům – loni byla po vege občerstvení velká sháňka, až nás malinko překvapila – letos jsme ale připravení. Jinak organizační tým zůstává stejný a dělá všechno proto, aby byl březnový CopyCamp minimálně stejně tak dobrý jako ten předchozí.

Chystáte pro účastníky nějaké překvapení?
Cokoli tady řeknu, jakékoli překvapení zkazí. Myslím ale, že máme připravených několik příjemných drobností, díky kterým si účastníci na konci dne řeknou, že to stálo za to, a začnou se těšit na další ročník.

Přijde mi, že jdete s cenou vstupenek nahoru. Co vás k tomu vede?
První vlna vstupenek byla za stejnou cenu jako loni, kdo si trochu pospíšil, lístek ulovil. Další dvě vlny jsou dražší. Proč? Protože CopyCamp není jen o „hmotných“ nákladech na pronájem, catering, na tvorbu webovek, videí, fotek, drobné dárky pro účastníky i řečníky, ale také o desítkách, možná i stovkách hodin, které jeho přípravou copy tým Hájedničky a s ním i další lidé z firmy stráví. I tak jsme pořád, co se vstupného týká, jednou z nejvíc friendly marketingových akcí.

Platí to i o obsahu přednášek? Chcete se řadit mezi ty nejlepší, nebo máte ambice spíše nižší?
Jít dopředu do něčeho s nízkými ambicemi je přeci hloupost! Nemáme nízké ambice, co se týká kvality přednášek. Naopak myslím, že přednášky na CopyCampu mají vysokou úroveň – že se daří vybírat zajímavá témata a řečníky, kteří o nich dokážou skvěle mluvit a jsou skvělí i po lidské stránce.

Jak rychle se vstupenky prodávají?
Rychle. Dokonce rychleji než loni, kdy jsme „vyprodáno“ hlásili, tuším, týden a kousek před akcí a na spoustu lidí se nakonec ani nedostalo. Letos to zatím vypadá na hodně podobný průběh. Takže, kdo ještě lístek nemá, měl by pospíšit, jinak se na něj nemusí dostat.

Hodně lidí přijde i kvůli networkingu. Kdo vlastně na CopyCampy chodí?
Psavci, content markeťáci, lidé zodpovědní za obsah všeho druhu. Pořád chodí dosti freelancerů, část publika tvoří lidé z agentur, ale asi nejvíc je tam lidí, kteří pracují pro nějakou firmu, nejčastěji právě na pozici copywritera, obsahového stratéga nebo člověka, který se stará třeba i o Facebook. Takže se tam vážně potkáte s lidmi „od řemesla“, s těmi, co sami píšou, tvoří, moří se s příspěvky na sociální sítě a o obsah se aktivně zajímají.

Proč je jako H1.cz organizujete?
Nevím, z jakého důvodu vznikly první CopyCampy, tak dlouho v Hájedničce nejsem. Myslím ale, že to na úplném začátku prostě bylo z lásky a nadšení pro super obsah, ač to může znít trochu jako klišé. Ze stejného důvodu jsme tuhle tradici převzali v aktuálním copy týmu. Navíc je to pořád jedna z mála akcí, která je od copywriterů pro copywritery. Ale jasně, že je to i o budování brandu, o pozitivním vnímání značky.

copycamp-rubes

Janek Rubeš na loňském CopyCampu. | Zdroj fotky: Archiv CopyCampu

Na co se vy osobně těšíte nejvíc?
Až bude po všem a my si dáme víno za odměnu na afterparty… Ba ne, moc se těším na všechny řečníky, obzvlášť na všechny slečny, které vystoupí. Mají super témata, všechny jsem přednášet viděla a jsou skvělý. A jsem moc zvědavá na posledního řečníka – Pavla Novotného, bývalého šéfredaktora Extra.cz. Janek Rubeš loni mluvil o honu na nepoctivé taxikáře, Pavel Novotný bude mluvit o honu na velkého podvodníka, který z velké části probíhá skrz Facebook. Stejně jako u Janka je to vykročení mimo klasické přednášky, ale věřím, že Pavel bude stejně skvělý.

Do jaké míry si toto vykročení můžete dovolit? Neotrávíte tím ty, co jdou ryze za content marketingovými a copywriterskými tématy, která mohou zužitkovat ve své práci…
Myslím si, že si tohle vykročení dovolit můžeme. I s ohledem na ohlasy k loňskému ročníku. Tam jsme vykročili nejen s Jankem, ale i tím, že jsme zařadili přednášku a workshop o improvizaci nebo třeba povídání Daniela Gamrota o produktivitě. Ohlasy byly v drtivé většině pozitivní, účastníkům se tahle pestrost líbila. Dokonce jsou i tací, kteří se po CopyCampu přihlásili na improvizační workshopy a moc si to chválí. Samozřejmě nechceme, aby se nám přednášky úplně rozutekly všemi směry. Tím hlavním musí být pořád obsah. Nicméně tyhle občasné exkurzy mimo výsostné vody copywritingu jsou osvěžující a mnohé z účastníků inspirují a motivují posunout se dál a zkusit něco nového. A to je přeci super.

MladýPodnikatel.cz je mediálním partnerem akce.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu