Už 8. března proběhne pražském Kině Aero 7. ročník CopyCampu – vzdělávací konference od copywriterů pro copywritery. Pořadatelem akce je jako vždy agentura H1.cz a mě zajímalo, v čem bude tento ročník jiný a proč se vydává i cestou bulváru.
Inzerce
Na otázky mi odpověděla jedna z organizátorek Lucka Štěrbová. Lucka je vystudovaný novinář a mediální teoretik. Poměrně záhy ale zběhla ze světa tiskových center, agentur a uzávěrek na „druhou stranu“, do kreativnějšího a barevnějšího světa online marketingu. Copywritingu se věnuje od roku 2009. Do roku 2015 souběžně s tím působila v hokejovém prostředí, o kterém psala. Mimo jiné i na MS v ledním hokeji v Praze a Ostravě. Téhož roku nastoupila do H1.cz na pozici Content Strategist. Aktuálně oddělení copywritingu vede, školí a dál píše.
Chystáte v pořadí již 7. ročník CopyCampu. V čem je z hlediska jeho programu jiný? Logicky skladbou řečníků a částečně i tématy, po kterých jsme letos sáhli. Letos jsme třeba zařadili téma e-mailingu nebo problematiku namingu, tedy toho, jak správně pojmenovat novou službu, firmu, nový produkt. Na druhou stranu se ale snažíme být věrní tomu, aby byl obsah přednášek hlavně praktický, postavený na konkrétních případech. Řečníky směřujeme k tomu, aby neteoretizovali, ale mluvili o praxi.
Jak se vám daří vymýšlet nová témata? Poměrně snadno, protože inspiraci sbíráme v průběhu celého roku. Na začátku finálního výběru je dlouhý seznam jmen a témat, která nám přijdou zajímavá. Pak vše i společně s řečníky ladíme a brousíme do finální podoby – my často přijdeme s nějakým návrhem, co bychom chtěli na CopyCampu slyšet, řečník pak nápad posune dál, malinko upraví…
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Pavel Pajkrt byl moderátorem loňského ročníku. Letos si to zopakuje. | Zdroj fotky: Archiv CopyCampu
Bude letošní ročník v něčem jiný i z hlediska organizace? Opět měníme místo. Což je na jednu stranu fajn, každý Copycamp je díky tomu jiný, má jinou atmosféru. Na druhou stranu si tím na sebe tak trochu pleteme bič, protože pěkných sálů, kam se vejde 300 až 350 lidí, zase po Praze není tolik. Taky snad vyjdeme ještě víc vstříc vegetariánům – loni byla po vege občerstvení velká sháňka, až nás malinko překvapila – letos jsme ale připravení. Jinak organizační tým zůstává stejný a dělá všechno proto, aby byl březnový CopyCamp minimálně stejně tak dobrý jako ten předchozí.
Chystáte pro účastníky nějaké překvapení? Cokoli tady řeknu, jakékoli překvapení zkazí. Myslím ale, že máme připravených několik příjemných drobností, díky kterým si účastníci na konci dne řeknou, že to stálo za to, a začnou se těšit na další ročník.
Přijde mi, že jdete s cenou vstupenek nahoru. Co vás k tomu vede? První vlna vstupenek byla za stejnou cenu jako loni, kdo si trochu pospíšil, lístek ulovil. Další dvě vlny jsou dražší. Proč? Protože CopyCamp není jen o „hmotných“ nákladech na pronájem, catering, na tvorbu webovek, videí, fotek, drobné dárky pro účastníky i řečníky, ale také o desítkách, možná i stovkách hodin, které jeho přípravou copy tým Hájedničky a s ním i další lidé z firmy stráví. I tak jsme pořád, co se vstupného týká, jednou z nejvíc friendly marketingových akcí.
Platí to i o obsahu přednášek? Chcete se řadit mezi ty nejlepší, nebo máte ambice spíše nižší? Jít dopředu do něčeho s nízkými ambicemi je přeci hloupost! Nemáme nízké ambice, co se týká kvality přednášek. Naopak myslím, že přednášky na CopyCampu mají vysokou úroveň – že se daří vybírat zajímavá témata a řečníky, kteří o nich dokážou skvěle mluvit a jsou skvělí i po lidské stránce.
Jak rychle se vstupenky prodávají? Rychle. Dokonce rychleji než loni, kdy jsme „vyprodáno“ hlásili, tuším, týden a kousek před akcí a na spoustu lidí se nakonec ani nedostalo. Letos to zatím vypadá na hodně podobný průběh. Takže, kdo ještě lístek nemá, měl by pospíšit, jinak se na něj nemusí dostat.
Hodně lidí přijde i kvůli networkingu. Kdo vlastně na CopyCampy chodí? Psavci, content markeťáci, lidé zodpovědní za obsah všeho druhu. Pořád chodí dosti freelancerů, část publika tvoří lidé z agentur, ale asi nejvíc je tam lidí, kteří pracují pro nějakou firmu, nejčastěji právě na pozici copywritera, obsahového stratéga nebo člověka, který se stará třeba i o Facebook. Takže se tam vážně potkáte s lidmi „od řemesla“, s těmi, co sami píšou, tvoří, moří se s příspěvky na sociální sítě a o obsah se aktivně zajímají.
Proč je jako H1.cz organizujete? Nevím, z jakého důvodu vznikly první CopyCampy, tak dlouho v Hájedničce nejsem. Myslím ale, že to na úplném začátku prostě bylo z lásky a nadšení pro super obsah, ač to může znít trochu jako klišé. Ze stejného důvodu jsme tuhle tradici převzali v aktuálním copy týmu. Navíc je to pořád jedna z mála akcí, která je od copywriterů pro copywritery. Ale jasně, že je to i o budování brandu, o pozitivním vnímání značky.
Janek Rubeš na loňském CopyCampu. | Zdroj fotky: Archiv CopyCampu
Na co se vy osobně těšíte nejvíc? Až bude po všem a my si dáme víno za odměnu na afterparty… Ba ne, moc se těším na všechny řečníky, obzvlášť na všechny slečny, které vystoupí. Mají super témata, všechny jsem přednášet viděla a jsou skvělý. A jsem moc zvědavá na posledního řečníka – Pavla Novotného, bývalého šéfredaktora Extra.cz. Janek Rubeš loni mluvil o honu na nepoctivé taxikáře, Pavel Novotný bude mluvit o honu na velkého podvodníka, který z velké části probíhá skrz Facebook. Stejně jako u Janka je to vykročení mimo klasické přednášky, ale věřím, že Pavel bude stejně skvělý.
Do jaké míry si toto vykročení můžete dovolit? Neotrávíte tím ty, co jdou ryze za content marketingovými a copywriterskými tématy, která mohou zužitkovat ve své práci… Myslím si, že si tohle vykročení dovolit můžeme. I s ohledem na ohlasy k loňskému ročníku. Tam jsme vykročili nejen s Jankem, ale i tím, že jsme zařadili přednášku a workshop o improvizaci nebo třeba povídání Daniela Gamrota o produktivitě. Ohlasy byly v drtivé většině pozitivní, účastníkům se tahle pestrost líbila. Dokonce jsou i tací, kteří se po CopyCampu přihlásili na improvizační workshopy a moc si to chválí. Samozřejmě nechceme, aby se nám přednášky úplně rozutekly všemi směry. Tím hlavním musí být pořád obsah. Nicméně tyhle občasné exkurzy mimo výsostné vody copywritingu jsou osvěžující a mnohé z účastníků inspirují a motivují posunout se dál a zkusit něco nového. A to je přeci super.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Lukáš Havlásek (Shopsys): Řízení firmy, tvorba strategie, finanční plány
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.