Jak mohou malé a střední e-shopy dělat content marketing? A není to pro ně jen moderní buzzword, který si ale v praxi vyzkoušet nedokáží? Téma jsem podrobně rozebral s Martinem Brablecem z Obsahové agentury.
Inzerce
O tom, že mají e-shopy tvořit obsah, se dočtete snad ve všech článcích. Už se ale nedočtete o tom, jak to mají dělat malé e-shopy, když na to nemají rozpočet a vedle spousty dalších povinností to zkrátka nezvládají.
Za příklady se pak dávají velcí hráči. Ty, co do obsahu mohou investovat a co se jím samozřejmě dokáží odlišit. Když si ale povídám s majiteli malých a středních e-shopů, nejčastěji je trápí podobné problémy, které jim znemožňují content marketing rozjet naplno. A přesně tyto problémy v rozhovoru rozebíráme.
Jak vypadá content marketing v podání menších e-shopů?
Jak si takové e-shopy mohou usnadnit práci?
Jak se bude trend content marketingu vyvíjet do budoucna?
A v úvodu rozhovoru se podíváme i na Obsahovou agenturu, kterou založil Martin Brablec. Proč tak rychle vyrostla a neveze se i ona jen na aktuální vlně?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Dobrý den, chtěla bych jen doplnit z vlastní zkušenosti, že vlastní popisy k produktům, které navíc znáte a umíte originalitu popisu doplnit o další důležité a užitečné informace, jsou pak o to více v očích ostatních, kteří tak pěkné a originální nemají. Velmi lehce ostatní eshopy pak stručné informace od dodavatele vymění za ty „konkurenční“, Vaše, protože jsou hezčí. No a co teď? Máte si dělat další nové originální? Aby to opět zkopíroval někdo jiný? To bych taky nedělala nic jiného. Takže vlastní texty, to slyším a čtu pořád. Ale nikdo mi neodpoví, jak se chránit, aby mě ostatní neokrádali o můj text, můj sloh, moje vědomosti… Nebo máte řešení? Sem s ním.
Dobrý den Silvie, rozumím, že je to nepříjemné. Obecně bych kvůli tomu nepřestal – přece jen to děláte primárně pro své zákazníky a návštěvníky. Těm to pomáhá, ti mají z popisků užitek. A nezapomeňte, že jako první se popisek objeví na vašem webu, tudíž (pokud není web, který jej krade, výrazně silnější) by vám měly dát vyhledávače přednost.
„content copy protection“ +(wordpress nebo jiný sytém na správu obsahu) do Googlu a vyjedou vám možná řešení, většinou je to javascript omezující kopírovací funkce. Na druhé straně, jindy to může znepříjemnit život někomu, kdo si dělá jen přehled výrobků, u kterých uvažuje o koupi… A ti, co chtějí kopírovat ve velkém, ty to nezastaví, nebudou to vybírat a kopírovat ručně, ale strojově ze zdrojového kódu stránky. Prostě 100% technická ochrana proti kopírování není, jen právně se lze domáhat škody. Google eviduje, kdo měl obsah první a jeho kopie považuje za duplikáty, takže by vás to až tolik nemuselo trápit ;)
mimochodem, máme na wordpressu edukační weby a s tou nemožností kopírování tam počítáme, je to „zařízeno“, ale člověk český je koumák, a dokonce mi takto můj web vykradl výhradní dovozce produktu, aby se pochlubil výrobci a jak si poradil? Dělal screeny!!!!! a ty pak ořízl a uložil a vypublikoval…
Dobrý den, děkuji Vám oběma za informace. Česká e-commerce je o kopírování a ve velkém. Bohužel, nemohu říci, že ode mě kradou jen slabší. Bohužel máme zkušenost i s obchodem se zeleným maskotem (A), posléze i elektro, které v těchto dnech zastavilo provoz (LE) atd atd. Je to šlendryján :) :( Samosebou nepřestanu dělat popisky, mám na tom postavenou živnost, jsem díky svým popisům a svým fotkám číslo jedna v tom co dělám, ale štve to. A jen mimochodem, dokonce ani větší řetězcoví hráči nemají problém sebrat vedle textu i fotografii s mým vodoznakem a prezentovat to u sebe! S mým vodoznakem. Je to začarovaný kruh. Potřebuji pracovat a né se s někým dohadovat, že je cosi moje a předávat to právníkovi :( To jen povzdech. Je to zde jedno, malý nebo velký, kradou všichni a energii a čas do originality nemáte jak chránit. Velmi smutné. Tohle si určitě říká o řešení. Nemyslím, že je úplně OK říci „A“ – pište si své texty, podávajte své informace, předávejte své zkušenosti, mějte své foto a své video; a současně neumět říci „B“ – radu a návod na jednoznačnou ochranu. Tak téma k další diskuzi třeba :) Díky oběma, mějte se pěkně. Silvie Černá, Šleháme.cz
Žijeme v době internetu, takže se s tímto budete muset smířit, i když vás naprosto chápu, tak by mě to štvalo. Ale nemusíte zas tak moc smutnět, na duplicitní texty má Google své ochranné prostředky a zloděje za to patřičně potrestá. Přečtěte si tento článek, mohl by vám pomoci http://blog.shoptet.cz/vytahnete-do-boje-proti-plagiatorum/. Držím palce.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Silvie
Před 7 roky
Dobrý den, chtěla bych jen doplnit z vlastní zkušenosti, že vlastní popisy k produktům, které navíc znáte a umíte originalitu popisu doplnit o další důležité a užitečné informace, jsou pak o to více v očích ostatních, kteří tak pěkné a originální nemají. Velmi lehce ostatní eshopy pak stručné informace od dodavatele vymění za ty „konkurenční“, Vaše, protože jsou hezčí. No a co teď? Máte si dělat další nové originální? Aby to opět zkopíroval někdo jiný? To bych taky nedělala nic jiného. Takže vlastní texty, to slyším a čtu pořád. Ale nikdo mi neodpoví, jak se chránit, aby mě ostatní neokrádali o můj text, můj sloh, moje vědomosti… Nebo máte řešení? Sem s ním.
Odpovědět »
Martin Brablec Sledovat @brablec
Před 7 roky
Dobrý den Silvie, rozumím, že je to nepříjemné. Obecně bych kvůli tomu nepřestal – přece jen to děláte primárně pro své zákazníky a návštěvníky. Těm to pomáhá, ti mají z popisků užitek. A nezapomeňte, že jako první se popisek objeví na vašem webu, tudíž (pokud není web, který jej krade, výrazně silnější) by vám měly dát vyhledávače přednost.
Zároveň si také myslím, že nejste zcela bezbranná. Nedávno jsem na toto téma četl diskusi na Facebooku, nemůžu ji ale bohužel dohledat. Možná někdo doplní. Každopádně se to dá řešit například takto http://radkovicova.cz/2016/01/zkopirovala-vam-konkurence-texty-z-vaseho-webu-4-kroky-k-reseni-situace/. Pokud se to děje pravidelně a ve velkém, dá se sestavit podobný dopis/výzva přímo právníkem. Kdybyste to řešila soudní cestou, tak je zde také řešení (i když asi zdlouhavé) – před pár měsíci u nás za kopírování padl (snad první?) trest http://404m.com/2016/03/22/za-kopirovani-textu-6-mesicu-podminene/.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 7 roky
„content copy protection“ +(wordpress nebo jiný sytém na správu obsahu) do Googlu a vyjedou vám možná řešení, většinou je to javascript omezující kopírovací funkce. Na druhé straně, jindy to může znepříjemnit život někomu, kdo si dělá jen přehled výrobků, u kterých uvažuje o koupi… A ti, co chtějí kopírovat ve velkém, ty to nezastaví, nebudou to vybírat a kopírovat ručně, ale strojově ze zdrojového kódu stránky. Prostě 100% technická ochrana proti kopírování není, jen právně se lze domáhat škody. Google eviduje, kdo měl obsah první a jeho kopie považuje za duplikáty, takže by vás to až tolik nemuselo trápit ;)
Odpovědět »
Silvie Černá
Před 7 roky
mimochodem, máme na wordpressu edukační weby a s tou nemožností kopírování tam počítáme, je to „zařízeno“, ale člověk český je koumák, a dokonce mi takto můj web vykradl výhradní dovozce produktu, aby se pochlubil výrobci a jak si poradil? Dělal screeny!!!!! a ty pak ořízl a uložil a vypublikoval…
Odpovědět »
Silvie Černá
Před 7 roky
Dobrý den, děkuji Vám oběma za informace. Česká e-commerce je o kopírování a ve velkém. Bohužel, nemohu říci, že ode mě kradou jen slabší. Bohužel máme zkušenost i s obchodem se zeleným maskotem (A), posléze i elektro, které v těchto dnech zastavilo provoz (LE) atd atd. Je to šlendryján :) :( Samosebou nepřestanu dělat popisky, mám na tom postavenou živnost, jsem díky svým popisům a svým fotkám číslo jedna v tom co dělám, ale štve to. A jen mimochodem, dokonce ani větší řetězcoví hráči nemají problém sebrat vedle textu i fotografii s mým vodoznakem a prezentovat to u sebe! S mým vodoznakem. Je to začarovaný kruh. Potřebuji pracovat a né se s někým dohadovat, že je cosi moje a předávat to právníkovi :( To jen povzdech. Je to zde jedno, malý nebo velký, kradou všichni a energii a čas do originality nemáte jak chránit. Velmi smutné. Tohle si určitě říká o řešení. Nemyslím, že je úplně OK říci „A“ – pište si své texty, podávajte své informace, předávejte své zkušenosti, mějte své foto a své video; a současně neumět říci „B“ – radu a návod na jednoznačnou ochranu. Tak téma k další diskuzi třeba :) Díky oběma, mějte se pěkně. Silvie Černá, Šleháme.cz
Odpovědět »
Michal Šiška Sledovat @digitocz
Před 7 roky
Žijeme v době internetu, takže se s tímto budete muset smířit, i když vás naprosto chápu, tak by mě to štvalo. Ale nemusíte zas tak moc smutnět, na duplicitní texty má Google své ochranné prostředky a zloděje za to patřičně potrestá. Přečtěte si tento článek, mohl by vám pomoci http://blog.shoptet.cz/vytahnete-do-boje-proti-plagiatorum/. Držím palce.
Odpovědět »