Jak mohou malé a střední e-shopy dělat content marketing? A není to pro ně jen moderní buzzword, který si ale v praxi vyzkoušet nedokáží? Téma jsem podrobně rozebral s Martinem Brablecem z Obsahové agentury.
O tom, že mají e-shopy tvořit obsah, se dočtete snad ve všech článcích. Už se ale nedočtete o tom, jak to mají dělat malé e-shopy, když na to nemají rozpočet a vedle spousty dalších povinností to zkrátka nezvládají.
Za příklady se pak dávají velcí hráči. Ty, co do obsahu mohou investovat a co se jím samozřejmě dokáží odlišit. Když si ale povídám s majiteli malých a středních e-shopů, nejčastěji je trápí podobné problémy, které jim znemožňují content marketing rozjet naplno. A přesně tyto problémy v rozhovoru rozebíráme.
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Silvie
Před 8 roky
Dobrý den, chtěla bych jen doplnit z vlastní zkušenosti, že vlastní popisy k produktům, které navíc znáte a umíte originalitu popisu doplnit o další důležité a užitečné informace, jsou pak o to více v očích ostatních, kteří tak pěkné a originální nemají. Velmi lehce ostatní eshopy pak stručné informace od dodavatele vymění za ty „konkurenční“, Vaše, protože jsou hezčí. No a co teď? Máte si dělat další nové originální? Aby to opět zkopíroval někdo jiný? To bych taky nedělala nic jiného. Takže vlastní texty, to slyším a čtu pořád. Ale nikdo mi neodpoví, jak se chránit, aby mě ostatní neokrádali o můj text, můj sloh, moje vědomosti… Nebo máte řešení? Sem s ním.
Odpovědět »
Martin Brablec Sledovat @brablec
Před 8 roky
Dobrý den Silvie, rozumím, že je to nepříjemné. Obecně bych kvůli tomu nepřestal – přece jen to děláte primárně pro své zákazníky a návštěvníky. Těm to pomáhá, ti mají z popisků užitek. A nezapomeňte, že jako první se popisek objeví na vašem webu, tudíž (pokud není web, který jej krade, výrazně silnější) by vám měly dát vyhledávače přednost.
Zároveň si také myslím, že nejste zcela bezbranná. Nedávno jsem na toto téma četl diskusi na Facebooku, nemůžu ji ale bohužel dohledat. Možná někdo doplní. Každopádně se to dá řešit například takto http://radkovicova.cz/2016/01/zkopirovala-vam-konkurence-texty-z-vaseho-webu-4-kroky-k-reseni-situace/. Pokud se to děje pravidelně a ve velkém, dá se sestavit podobný dopis/výzva přímo právníkem. Kdybyste to řešila soudní cestou, tak je zde také řešení (i když asi zdlouhavé) – před pár měsíci u nás za kopírování padl (snad první?) trest http://404m.com/2016/03/22/za-kopirovani-textu-6-mesicu-podminene/.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 8 roky
„content copy protection“ +(wordpress nebo jiný sytém na správu obsahu) do Googlu a vyjedou vám možná řešení, většinou je to javascript omezující kopírovací funkce. Na druhé straně, jindy to může znepříjemnit život někomu, kdo si dělá jen přehled výrobků, u kterých uvažuje o koupi… A ti, co chtějí kopírovat ve velkém, ty to nezastaví, nebudou to vybírat a kopírovat ručně, ale strojově ze zdrojového kódu stránky. Prostě 100% technická ochrana proti kopírování není, jen právně se lze domáhat škody. Google eviduje, kdo měl obsah první a jeho kopie považuje za duplikáty, takže by vás to až tolik nemuselo trápit ;)
Odpovědět »
Silvie Černá
Před 8 roky
mimochodem, máme na wordpressu edukační weby a s tou nemožností kopírování tam počítáme, je to „zařízeno“, ale člověk český je koumák, a dokonce mi takto můj web vykradl výhradní dovozce produktu, aby se pochlubil výrobci a jak si poradil? Dělal screeny!!!!! a ty pak ořízl a uložil a vypublikoval…
Odpovědět »
Silvie Černá
Před 8 roky
Dobrý den, děkuji Vám oběma za informace. Česká e-commerce je o kopírování a ve velkém. Bohužel, nemohu říci, že ode mě kradou jen slabší. Bohužel máme zkušenost i s obchodem se zeleným maskotem (A), posléze i elektro, které v těchto dnech zastavilo provoz (LE) atd atd. Je to šlendryján :) :( Samosebou nepřestanu dělat popisky, mám na tom postavenou živnost, jsem díky svým popisům a svým fotkám číslo jedna v tom co dělám, ale štve to. A jen mimochodem, dokonce ani větší řetězcoví hráči nemají problém sebrat vedle textu i fotografii s mým vodoznakem a prezentovat to u sebe! S mým vodoznakem. Je to začarovaný kruh. Potřebuji pracovat a né se s někým dohadovat, že je cosi moje a předávat to právníkovi :( To jen povzdech. Je to zde jedno, malý nebo velký, kradou všichni a energii a čas do originality nemáte jak chránit. Velmi smutné. Tohle si určitě říká o řešení. Nemyslím, že je úplně OK říci „A“ – pište si své texty, podávajte své informace, předávejte své zkušenosti, mějte své foto a své video; a současně neumět říci „B“ – radu a návod na jednoznačnou ochranu. Tak téma k další diskuzi třeba :) Díky oběma, mějte se pěkně. Silvie Černá, Šleháme.cz
Odpovědět »
Michal Šiška Sledovat @digitocz
Před 8 roky
Žijeme v době internetu, takže se s tímto budete muset smířit, i když vás naprosto chápu, tak by mě to štvalo. Ale nemusíte zas tak moc smutnět, na duplicitní texty má Google své ochranné prostředky a zloděje za to patřičně potrestá. Přečtěte si tento článek, mohl by vám pomoci http://blog.shoptet.cz/vytahnete-do-boje-proti-plagiatorum/. Držím palce.
Odpovědět »