Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

8 z 10 e-shopů využívá pomoc odborníků pro rozvoj svého e-shopu

inzerce
Před 2 roky

Mít e-shop nebo podnikat v e-commerce je dnes pro spoustu lidí cesta k úspěšnému byznysu. Růst se ale vyplatí řídit, jedině tak může být udržitelný. Jak tedy stavět firmu na pevných základech dřív, než punk přeroste přes hlavu? Bavit se s odborníky, kteří už takovými procesy prošli a pomáhali řadě firem.

Spousta e-shopů během covidu zaznamenala raketový růst a nakupování online se těší velké oblibě i nadále. Jako největší výhody zákazníci uvádějí úsporu času a možnost objednání kdykoli.„České e-shopy v roce 2021 rostly v obratu o čtvrtinu na necelých 45 miliard korun. To je rychleji než celý trh, který se zvětšil o zhruba jedenáct procent na 218 miliard korun,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.

Češi si mohli v loňském roce vybírat z nabídky 50 985 e-shopů. E-shopy tak řeší například, čím se odlišit od konkurence a jak přesvědčit zákazníky, aby se vraceli. Právě otázka jak uspět v konkurenčním prostředí je vedle problematiky řízení e-shopu během růstu velmi častá. Kde takové know how získat?

80 % oslovených e-shopů podle zjištění Shoptetu využívá specialistů, kteří mohou poradit a doporučit řešení v různých oblastech online podnikání, od vzhledu e-shopu přes výkonnější reklamy až po expanzi na další trhy.

Inzerce

V e-commerce velmi dobře funguje networking. Specialisté na sebe mají často navázané další odborníky, se kterými spolupracují. Užitečné kontakty z oboru se dají nasbírat za 1 den, ale i za dvě hodiny. Akcí, kde si sdílejí zkušenosti a reference šikovní podnikatelé, se koná během roku spousta, leckdy je i bezplatný vstup. Jednou z takových událostí je Reshoper, největší e-shopový veletrh u nás, kam může kdokoli dorazit zdarma.

Je skvělým místem, kde oslovit odborníky nebo vyslechnout přednášky se spoustou příkladů z praxe. Velký prostor je také na networking, na místě se dá získat až 4000 kontaktů. Příležitost, kterou by bylo škoda zmeškat se nabízí už ve středu 13. dubna 2022, kdy se koná další ročník Reshoper.

Jak zvládnout o 50 % objednávek navíc?

„V určité fázi je potřeba se zastavit a zamyslet se, zda je firma připravena na další růst, zda to vůbec zvládne. Je nezbytné položit si otázky: Co se s naší firmou stane, pokud budeme mít o 20 % objednávek navíc? O 50 %? O 100 %? Pěkným příkladem z praxe je růst e-shopu Cistedrevo.cz, kde jsme spolupráci zahájili před 3 roky. Začali jsme zpřehledněním práce a lepším plánováním. Proběhlo uživatelské testování webu a zapracování připomínek vývojářem. Výsledkem bylo zvýšení konverzního poměru a vyšší návštěvnost, jelikož jsme řešili i SEO. Následovaly revize marketingové strategie a přípravy na redesign webu. Oproti začátku spolupráce má firma několikanásobný nárůst obratu, pořád rostou a stojí na pevných základech,“ říká Jan Kvasnička, odborník na UX a zvyšování konverzního poměru. Je jedním ze 13 specialistů, který bude k dispozici v Poradenské zóně Reshoperu.

Využít poradce na Reshoperu je skvělá příležitost, firmu mnohdy kupředu posune i několik správně položených otázek, a zeptat se lze třeba i na výkonnostní reklamu.

„Nastavit a spustit PPC reklamu ve vyhledávání na Googlu nebo na Seznamu zvládne s určitou dávkou píle a učení každý, ovládání reklamního systému není tak těžké. Co je složitější, a je potřeba mít k tomu know-how a zkušenosti specialisty, je strategie, analýza dat a na jejich základě pokročilá optimalizace, objevování nových příležitostí a samozřejmě nastavení automatizace,“přibližuje PPC specialistka Petra Větrovská.

Dobře pojatá spolupráce přitom může pokrýt nejen náklady na specialistu, ale přinést i růst a další zisk. „U e-shopu specializovaného na kvalitní české péřové spacáky a bundy Patizon.com se podařilo výrazně zvýšit efektivitu a dosáhnout růstu tržeb z PPC reklamy bez vyšších investic. Není tolik důležité, kolik vás PPC specialista stojí, ale kolik peněz vám dokáže přinést. A to se dá celkem snadno změřit,“ doplňuje Petra, která bude v Poradenské zóně Reshoperu připravena zodpovědět dotazy kolem zvýšení výkonu PPC kampaní nebo kolem jejich auditu.

Jak důležitý je networking, potvrzuje i Martina z e-shopu Apexforclimbing.cz: „Realita je nejlepší učitel, ale co je určitě fajn, tak mít marketingový plán. To byla jedna z věcí, kterou jsme zjišťovali, když jsme se začali bavit se specialisty a bez nich by nám to nedošlo tak rychle. Aby e-shopu rostly návštěvnost i prodeje, hodí se získat kontakty na šikovné specialisty. Ti navíc často doporučí další lidi, s nimiž mají dobré zkušenosti z jiných projektů.“

Jak předběhnout konkurenci? Začněte na Reshoperu

 

Akci si nenechá ujít nikdo, koho zajímá, jak s e-shopem expandovat, jak prorazit ve světě konkurence, jak zvýšit zisky nebo jak vytvářet úspěšné marketingové kampaně. Řeč přijde také na marketplaces nebo marketingové nástroje. O své know-how se podělí přední české i zahraniční firmy, které podnikají v nejrůznějších oblastech e-commerce.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

patrik-fenus-web

Co brání mladým podnikatelům inovovat? | Patrik Feňuš (Social Impact Award)

katerina-kotkova-web

NEJ Inovátor 5G: Inspirativní firmy s dopadem na 5G sítě | Kateřina Kotková (MMP)

gdpr-v-marketingu-web

GDPR v marketingu: Společná konference Pavla Ungra a advokátní kanceláře eLegal

leos-spachta-iea-web

Leoš Špachta: Proč by (nejen) agentury měla zajímat soutěž Internet Effectiveness Awards 2019?

petr-skondrojanis-studenti-web

Petr Skondrojanis (COCUMA.cz): Speciál o (sebe)rozvoji mladých lidí a jejich nástupu do firem

sarka-strossova-web

Šárka Štrossová: Zákulisí WebExpo 2018, budoucnost konferencí, byznys s eventy

petra-pacakova-pozvanka-web

Konference Performance 2020 přivítá světové odborníky na PPC reklamu

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek