Inzerce

Registrace do katalogů: Má to vůbec smysl? A do jakých katalogů registrovat?

Registrace do katalogů je rozšířená a hlavně velmi jednoduchá forma získávání zpětných odkazů na vaši webovou stránku. Registraci můžete provést sami nebo si na to můžete zaplatit, což nestojí mnoho.

Inzerce

Katalog stránek je taková webová stránka, která se specializuje shromažďováním odkazů na jiné stránky. Tyto odkazy jsou rozděleny podle kategorií, do kterých patří. Katalogy mohou být všeobecné nebo oborové. Díky registraci do katalogů získáte zpětné odkazy na vaši stránku, což má vliv na zlepšení pozic ve vyhledávačích. Pokud je katalog kvalitní, může vaší stránce přenechat i část svého PageRanku nebo získáte návštěvníky přímo z katalogu.

Do kterých katalogů se neregistrujte

Neregistrujte se však do každého katalogu, který najdete. Vyplatí se raději registrovat do menšího počtu katalogů, které budou kvalitní, než do mnoha, které jsou nové, pro vyhledávače nevýznamné nebo zastaralé. Také se nevyplatí registrovat do katalogů, které mají některé z těchto vlastností:

  • mají zakázanou indexaci – tedy odkazy obsahují atribut nofollow, což znamená, že takový odkaz nemá pro vyhledávač žádný význam, a tak ani pro vás,
  • odkaz neodkazuje přímo na vaši stránku – odkazy jsou přesměrovány. To, zda je odkaz přímý si zkontrolujete ve stavovém řádku vašeho prohlížeče, když na odkazu podržíte myšítko,
  • registrace do katalogu je placená – existuje mnoho kvalitních katalogů, kde není potřebný poplatek za registraci, proto využijte raději ty bez poplatku,
  • některé katalogy požadují zpětný odkaz – tím pádem se jedná o klasickou výměnu odkazů, a tu si raději promyslete, jestli se vám to vyplatí, protože katalog má v jednotlivých kategoriích již velké množství externích odkazů. Taková výměna odkazů by měla větší užitek spíše pro katalog než pro vás.

Smysl registrace

Registrace do katalogů měla dříve určitě větší význam než v současnosti. Nyní se vyhledávače, hlavně Google, snaží, aby vznikaly odkazy přirozeně, což by mělo přinést větší užitek ve výsledcích vyhledávání. Přesto vám registrace do katalogů určitě pomůže při získání zpětných odkazů a posunete se na vyšší pozice ve vyhledávání, ale to nemusí trvat věčně. Vyhledávač může vaši stránku ohodnotit jako nedůvěryhodnou a váš web se propadne ve výsledcích vyhledávání.

Tip 1:
Pokud se rozhodnete pro registraci do katalogů, vybírejte si kvalitní katalogy, které mají už nějaký PageRank. Neregistrujte stránky do nových, nespravovaných katalogů, které se nezobrazují ve vyhledávačích. Ušetříte spoustu času.

Tip 2:
Registraci do katalogů kombinujte i s jinými formami linkbuildingu, jako je například výměna odkazů, psaní PR článků, nákup odkazů nebo jinou formou linkbuildingu a vyhnete se případné penalizaci, která nemusí nastat, ale může.

Kde se nezapomeňte registrovat

Určitě se nezapomeňte registrovat do velkých katalogů, jako je Dmoz.org nebo katalogy Seznamu (firmy.cz a odkazy.seznam.cz), Dmoz.org je významný katalog pro vyhledávač Google. Dnes se už však o Dmoz.org tak dobře nestará a někdy je problém tam vůbec váš odkaz dostat.

Seznam katalogů, kde je možné se registrovat, najdete například na stránce seznamkatalogu.cz. Můžete si katalogy seřadit podle Pagerank nebo S-ranku a registrovat se jen do kvalitních katalogů.

Tip 3: Nezapomeňte na tato pravidla při registraci:

  1. jasný, stručný titulek, který bude obsahovat klíčové slovo nebo výraz,
  2. popis v rozmezí do 250 znaků, který bude obsahovat také klíčová slova nebo výrazy,
  3. registrujte web do kategorií, do kterých opravdu patří.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Radek

Před 9 roky

Prej myšítko – na tenhle název jste přišli prosím kde? Sem se aspoň dobře pobavil.
DMOZ – podle odborníků mrtvý web, který sice ještě generuje nějaké výhody pro člověka s odkazem, ale už nemá takovou sílu jako to bývalo. Google jej nepotřebuje. Už samo osobě věta o problému se tam dostat něco značí

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 9 roky

Dovolím se kolegy zastat. Slovo „myšítko“ není nic nenormálního. Stačí si jej hodit do Googlu a najdete, že se používá. Ne tak často, ale přeci. Byla by chyba, kdybychom se drželi jen otřelých frází a nevyužili rozmanitosti našeho jazyka. :)

Odpovědět »

Patrik

Před 8 roky

No registrace do katalogů už neplní takový význam jako kdysi, ale pořád dokáže řádně pomoc Vašemu webu ve vyhledávačích. Vyzkoušel jsem některé weby vytvořit pouze s odkazy z katalogů a dostaly se na první stránky. Je pravda velká konkurence moc nebyla, ale zde je poznal, že registrace do katalogů není tak marná jak každý tvrdí. Vyhledávače milují zpětné odkazy a seznam dokonce skoro jakýkoliv zpětný odkaz. Takže já jsem stále pro registraci do katalogů je to doposud nejlevnější forma reklamy. Já osobně preferuji službu od registrujdokatalogu.cz kde vše za mě udělají kvalitně.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?