Inzerce

Inzerce

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Eduard Kučera a Pavel Baudiš společně založili Avast. Během několika let získali desítky miliónů uživatelů. Bez marketingu. Dnes jich mají po celém světě už přes 400 miliónů, k čemuž jim pomohla i koupě AVG. Jak je tohle vůbec v českých podmínkách možné? Lze takových úspěch zopakovat? A co zapříčinilo úspěch Avastu?

Když jsem čekal na pana Baudiše, zeptal se mě vrátný, kdo dneska přijde. Ptá se mě skoro pokaždé, když čekám na další hosta, se kterým budu natáčet rozhovor. Odvětil jsem mu, že přijde Pavel Baudiš, který založil Avast a má dneska přes 400 miliónů uživatelů po celém světě. Vrátný odvětil, že mezi ně nepatří. Že prý má AVG. Vysvětlil jsem mu to.

Pokud byste čekali, že moje čekání ukončil příjezd černé limuzíny, z níž vyskočil řidič a otevřel dveře v saku za sto tisíc oblečenému Pavlu Baudišovi, jehož vedle dobře placené asistentky doprovázel ještě lépe placený tiskový mluvčí, mýlili byste se. Ve skutečnosti přišel trochu zmoklý pán v bundě. Přišel sám a určitě byste do něj neřekli, že skoro každý 20. člověk na této planetě používá jeho antivirový software.

A slovy, že se pokusí odpovídat co nejlépe a omluvou, že domluva rozhovoru trvala tak dlouho, odstartoval naše povídání.

Zajímalo mě toho opravdu hodně. Především jsem chtěl vědět, proč měl proboha někdo chuť řešit počítačové viry a vytvářet antivirový program v roce 1988, kdy nejen, že většina z nás neměla počítač, ale třeba takový World Wide Web vznikl až asi o rok později. Pravda, tehdy jakýkoliv počítačový program byl naprostou peckou, protože toho na trhu moc nebylo, ale zjednodušit úspěch Avastu na „měli štěstí, protože začali brzo“ by bylo příliš jednoduché a povrchní.

S Pavlem Baudišem jsme proto rozebírali nejhorší momenty Avastu, jak získal svoje první zákazníky, co mu pomohlo se zahraniční expanzí, proč dlouhá léta vůbec neinvestoval do marketingu a díky čemu dokázal porazit konkurenci.

Odbočili jsme ale i k samotným virům – kdo je nejčastěji vytváří a zda se jich máme jako uživatelé skutečně bát? Nemohl jsem se nezeptat i na srovnání bezpečnosti Windows a Mac OS, ale i na potřebu antivirů na mobilních zařízeních.

Co se ve videu dozvíte?

  • Dokáže si pan Baudiš vůbec představit, kolik uživatelů po celém světě má? Jak podobné výsledky ve firmě hodnotí a má z nich dnes ještě radost, nebo je to „milion sem, milion tam”?
  • Jak oba zakladatele napadlo vytvořit Avast a jaké programy vytvářeli předtím?
  • Jaké počítačové hrozby existovaly v roce 1988 a jaké nás potrápí nejvíce v budoucnu?
  • Co všechno dneska Avast je a co mu vydělává nejvíce peněz (těch 400 miliónů rozhodně není platících)?
  • Jak funguje byznys Avastu, proč spoléhá na „freemium model“ a proč není zpoplatněný celý?
  • Co zapříčinilo nejtěžší období v historii Avastu, kdy to s ním nevypadalo vůbec dobře? A co firmě pomohlo se z krize dostat?
  • Proč firma roky neinvestovala do marketingu, přestože získala desítky miliónů uživatelů?
  • Co je bezpečnější – Windows, nebo Mac OS? A potřebujete antivir na mobilu?
  • Kdo vytváří počítačové viry a díky čemu vydává Avast stovky aktualizací softwaru za minutu?
  • Co se pan Baudiš naučil o byznysu a co by poradil začínajícím podnikatelům?
  • Proč Avast buduje vlastní nadační fond a co si od něj pan Baudiš slibuje?

Další videa:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

adam-zbiejczuk-web

Kde pracovat: Korporát, agentura, nebo podnikání na volné noze | Adam Zbiejczuk

radek-prochazka-web

Budování úspěšné firmy a aktuální stav na trhu komerčních nemovitostí | Radek Procházka (Prochazka & Partners)

Právě vyšlo

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

michal-blahut-web

VIDEO: Michal Blahut: Jak v Tipsportu pracují se svými zákazníky?

coca-cola-web

Coca-Cola Company: Cesta od kokainu k miliardám dolarů

marek-kriz-web

Marek Kříž: Ve 23 letech podíly ve 3 firmách a 30 zaměstnanců

richard-galovic-web

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

Inzerce