Nejsou to jen děti před kamerou. Jsou příležitostí, jak je i vy můžete využít pro svůj byznys. A svým content marketingem, správou sociálních sítí a svou prací s komunitou jsou i obrovskou inspirací. Co si od nich vezmete vy?
Inzerce
Značná část naší společnosti chápe youtubery špatně. Chápe je jako děti, co si hrají s kamerou a svoje videa nahrávají na Youtube. Nesleduje je nikdo jiný než další děti a jejich práce je vlastně absolutně k ničemu.
Jenomže ono to tak jednoduché není. Pokud tomu věříte, jste naivní. Za nejúspěšnějšími youtubery stojí dobře promyšlená strategie, plánování, analytika a spousta tvrdé práce. Youtubeři přesně ví, o čem mají videa natáčet, jak mají být dlouhá i jak často je publikovat.
Podle slov mého dnešního hosta, CEO společnosti Get Boost Tomáše Gavlase, dokonce 14leté youtuberky spravují svoje sociální sítě lépe než 90 % českých značek. Youtubeři jsou autentičtí, ale zároveň dobře ví, co dělají a proč. A jejich sílu může využít mnoho firem, pokud vůbec dostanou příležitost. Značná část youtuberů dnes totiž odmítá většinu nabídek na spolupráci, protože jich prostě mají dost.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Pořád si myslíte, že jsou to jen děti? Děti, které vydělávají i stovky tisíc měsíčně? Pokud ano, pusťte si toto video a zjistěte, co se skutečně skrývá za všemi těmi videi a jak youtubeři mohou vydělat peníze i vám.
Co se dozvíte?
Jak vypadá svět youtuberů?
Co stojí za úspěchem těch největších youtuberů?
Jak se skutečně posuzuje úspěch youtuberů (počet odběratelů to není)?
Sledují youtubery jen děti?
Jak youtubeři využívají affiliate?
V čem se od youtuberů inspirovat v rámci content a social marketingu?
Jak s youtubery mohou spolupracovat e-shopy a dalšín firmy?
Jak youtubery oslovit a zaujmout?
Kdy vás začne bombardovat internetová armáda?
Jak si firma může vytvořit vlastního youtubera? A vyplatí se to?
Jak se bude Youtube markeitng vyvíjet do budoucna?
Get Boost nabízí kompletní služby z oblasti Youtube managementu (kompletní správa firemních kanálů), videoprodukce (produkce videoobsahu na klíč) a reklamních kampaní s youtubery.
Každý člen týmu Get Boost prochází oficiálním certifikačním kurzem přímo od Youtube. Díky tomu jsou jednou z mála agentur v Evropě, která získala status Youtube Certified. Z důvodu velkého zájmu a ná základě mnoha poptávek jsme společně s Mediářem připravili společnou konferenci Videomarketing 2015. Díky svým zkušenostem s Youtube prostředím jsou také pravidelnými hosty na Google konferencích.
Takhle to vypadá v kancelářích Get Boost. Zdroj: getboost.cz
Youtube marketing se poměrně výrazným způsobem liší od klasického social media marketingu. Platí zde jiná a velice specifická pravidla a kvůli vyšším nákladům spojeným s videoprodukcí se zde každá chyba znatelně prodraží.
Kdo sleduje Youtubery?
Youtubeři jsou nejsilnější ze skupiny dnešních influencerů, ve svém zásahu na mladé mnohonásobně přesahují blogery, instagramisty a tradiční celebrity. Jejich tvorba inspiruje miliony mladých lidí po celém světě. Jako hlasy nové generace mají přímý vliv na jejich nákupní rozhodování a dokáži ho efektivně ovlivnit. Více jak 75 % jejich diváků je starších osmnácti let a představují pro klienty poměrně silnou kupní sílu.
Věkové složení diváků u většiny českých youtuberů se pohybuje v následujícím rozmezí: 13-18 let (25%), 18-25 (50%) a 25+ (20%) s tím, že většinu českých youtuberů sleduje i okolo 10-15% slovenských diváků.
Reklamní kampaně s youtubery
Reklamní kampaně s youtubery umí plnit nejrůznější cíle. Jako primární KPI většinou platí Awareness, ale může to být třeba engagementem, přivádění kvalitního trafficu na weby či microsity, naplnění eventů účastníky, seedování existujícího obsahu či akvizice nových uživatelů pro webové služby a hry.
V roce 2015 se Get Boost podařilo ukázat sílu Youtube komunity v ČR na festivalu Utubering, jehož prvního ročníku se zúčastnilo přes 20 tisíc návštěvníků.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben
tak to vypadá, že Kazma nějaké drobné od Aquily dostal :D – https://img42.com/rZEYp, to jsou protesty…
Nedával jsem při poslechu až tak pozor, ale 100.000-ce za 1 video od youtubera? – Asi oslovím lokální rádia a nasadím spoty, tam kam rádio nemůže Adwords s Sklikem pomůže. Remarketing to doplní a soutěž o ceny emailingový list mi naplní… možná to tu sledují lidi od TM, O2,Vf. KB atd. budiž to Jirkovi přáno. A on není ani tak špatný ten regionální tisk…
Celkově ten rozhovor působí dost rozporuplně, chvilku kvantita, pak zas je lepší 1 youtuber,… asi bych volil diverzifikaci mezi více youtuberů a dle hashtagů, KW v hledání a sociálkách si vybral ty, co mají nejblíže mému sortimentu / tématu a oslovil je napřímo s nabídkou spolupráce – tuším, že to budou lidé. Případně jim zařídil i kameramanský kurz, pokud by se mi video nezdálo po technické stránce, ale měnit styl… Smluvně si vázat youtubera, to už se vytrácí autenticita docela hodně… Myslím, že se youtube hodně rychle žene tam, kde jsou dnes obsahové weby s reklamou, přepískly to s irelevantní, necílenou reklamou a lidé se začali bránit… Podobně i na youtube https://img42.com/LFw18 – už vím, že po hraní je třeba detox :D, což tak nějak naznačuje, že různorodá témata jsou pro youtube problém a vše je tlačeno do mainstreamu, přesně tam od čeho ti mladí dříve utekli od TV k youtube :DD (y)… Asi je čas pro novou nezávislou videoplatformu, která bude více oceňovat osobitost než views… Je docela smutné, že když už někdo ty youtubery manažuje, tak jim nedokáže zařídit základní školení na obsluhu kamery / fotoaparátu, myslím, že i v jednom z posledních videí má T. Blitzen po letech točení stále problém správně ostřit záběr… a to takové školení výjde jen na 1 max. nižší 10-ky tisíc pro skupinu. O videokurzech snad ani nemluvě.
Velmi nevkusný a radikální názor. Házet skupinu lidí do jednoho pytle je vždy přístup naznačující neznalost a nezkušenost jedince. Youtubeři jsou, jak bylo řešeno ve videu, často velmi inteligentní jedinci. Velká část dělá skvělá videa jak po obsahové stránce, tak vizuální. Jsou to talentovaní mladí lidé, kteří se snaží něco dokázat a uspokojit sta tisíce mladých lidí. Smutný svět je hlavně protože lidé (jako vy) nejsou schopni jít s dobou a místo kritiky tento fakt pojmout spíše pozitivně a vytěžit to nejlepší. Jako třeba kluci z GetBoost – skvělá práce, kluci!
To se veškeré komentáře, které se vám na těchto stránkách zrovna nehodí do krámu, neodešlou s tím, že web není dostupný? Vskutku neotřelé! Není to tak trapné a nápadné, jako je mazat, že? Tohle může vymyslet akorát „marketingový genius“, ve vší úctě samozřejmě.
Tak třeba druhý pokus dopadne lépe :-).
Všichni youtubeři nepatří do pytle-natožpak do jednoho. Někteří jsou opravdu inteligentní, talentovaní, zábavní a mají druhým co sdělit. A někteří ne. Pro ty je YT platforma pro trapné exhibování, byznys nebo rovnou spoji příjemné s užitečným.
Individua, která bych já s radostí nacpala do pytle a topila jak koťata, jsou napříč lidskou společností ti, kdož s cynickým pragmatismem neznajíce studu, svědomí ani obyčejné lidské slušnosti, parazitují naprosto na čemkoli- od inteligence, talentu, originality, přes popularitu pozitivní či negativní, až po nejhlubší lidskou bídu, nemoci a utrpení. Neexistuje nic, co by nedokázali zneužít k marketingovým účelům. Česky řečeno k oblbování, manipulacím a vymývání mozků převážné většiny populace živočišného druhu homo sapiens sapiens (člověk moudrý), aby ochotně a s radostí platila za to, co nepotřebuje, penězi jež namnoze ani nemá, hrstce psychopatů posedlých mocí a majetkem, kterým již nyní patří polovina světového bohatství.
Smutný, pánové, k smrti smutný je svět, který tento zločin schvaluje, oslavuje a arogantně jej nazývá „svobodou“.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Miroslav Hora
Před 7 roky
tak to vypadá, že Kazma nějaké drobné od Aquily dostal :D – https://img42.com/rZEYp, to jsou protesty…
Nedával jsem při poslechu až tak pozor, ale 100.000-ce za 1 video od youtubera? – Asi oslovím lokální rádia a nasadím spoty, tam kam rádio nemůže Adwords s Sklikem pomůže. Remarketing to doplní a soutěž o ceny emailingový list mi naplní… možná to tu sledují lidi od TM, O2,Vf. KB atd. budiž to Jirkovi přáno. A on není ani tak špatný ten regionální tisk…
Celkově ten rozhovor působí dost rozporuplně, chvilku kvantita, pak zas je lepší 1 youtuber,… asi bych volil diverzifikaci mezi více youtuberů a dle hashtagů, KW v hledání a sociálkách si vybral ty, co mají nejblíže mému sortimentu / tématu a oslovil je napřímo s nabídkou spolupráce – tuším, že to budou lidé. Případně jim zařídil i kameramanský kurz, pokud by se mi video nezdálo po technické stránce, ale měnit styl… Smluvně si vázat youtubera, to už se vytrácí autenticita docela hodně… Myslím, že se youtube hodně rychle žene tam, kde jsou dnes obsahové weby s reklamou, přepískly to s irelevantní, necílenou reklamou a lidé se začali bránit… Podobně i na youtube https://img42.com/LFw18 – už vím, že po hraní je třeba detox :D, což tak nějak naznačuje, že různorodá témata jsou pro youtube problém a vše je tlačeno do mainstreamu, přesně tam od čeho ti mladí dříve utekli od TV k youtube :DD (y)… Asi je čas pro novou nezávislou videoplatformu, která bude více oceňovat osobitost než views… Je docela smutné, že když už někdo ty youtubery manažuje, tak jim nedokáže zařídit základní školení na obsluhu kamery / fotoaparátu, myslím, že i v jednom z posledních videí má T. Blitzen po letech točení stále problém správně ostřit záběr… a to takové školení výjde jen na 1 max. nižší 10-ky tisíc pro skupinu. O videokurzech snad ani nemluvě.
Odpovědět »
Petr
Před 7 roky
Youtubeři jsou blbci a tihle lidé z blbostí těží jen peníze. Smutný svět.
Odpovědět »
Matouš Králík
Před 7 roky
Velmi nevkusný a radikální názor. Házet skupinu lidí do jednoho pytle je vždy přístup naznačující neznalost a nezkušenost jedince. Youtubeři jsou, jak bylo řešeno ve videu, často velmi inteligentní jedinci. Velká část dělá skvělá videa jak po obsahové stránce, tak vizuální. Jsou to talentovaní mladí lidé, kteří se snaží něco dokázat a uspokojit sta tisíce mladých lidí. Smutný svět je hlavně protože lidé (jako vy) nejsou schopni jít s dobou a místo kritiky tento fakt pojmout spíše pozitivně a vytěžit to nejlepší. Jako třeba kluci z GetBoost – skvělá práce, kluci!
Odpovědět »
Tomáš Gavlas
Před 7 roky
Díky! Také věříme v pozitivní přístup k inovacím a světu (té negativity a haterství je všude už dost) :) !
Odpovědět »
Sylva Vejchodová
Před 7 roky
To se veškeré komentáře, které se vám na těchto stránkách zrovna nehodí do krámu, neodešlou s tím, že web není dostupný? Vskutku neotřelé! Není to tak trapné a nápadné, jako je mazat, že? Tohle může vymyslet akorát „marketingový genius“, ve vší úctě samozřejmě.
Odpovědět »
Sylva Vejchodová
Před 7 roky
Tak třeba druhý pokus dopadne lépe :-).
Všichni youtubeři nepatří do pytle-natožpak do jednoho. Někteří jsou opravdu inteligentní, talentovaní, zábavní a mají druhým co sdělit. A někteří ne. Pro ty je YT platforma pro trapné exhibování, byznys nebo rovnou spoji příjemné s užitečným.
Individua, která bych já s radostí nacpala do pytle a topila jak koťata, jsou napříč lidskou společností ti, kdož s cynickým pragmatismem neznajíce studu, svědomí ani obyčejné lidské slušnosti, parazitují naprosto na čemkoli- od inteligence, talentu, originality, přes popularitu pozitivní či negativní, až po nejhlubší lidskou bídu, nemoci a utrpení. Neexistuje nic, co by nedokázali zneužít k marketingovým účelům. Česky řečeno k oblbování, manipulacím a vymývání mozků převážné většiny populace živočišného druhu homo sapiens sapiens (člověk moudrý), aby ochotně a s radostí platila za to, co nepotřebuje, penězi jež namnoze ani nemá, hrstce psychopatů posedlých mocí a majetkem, kterým již nyní patří polovina světového bohatství.
Smutný, pánové, k smrti smutný je svět, který tento zločin schvaluje, oslavuje a arogantně jej nazývá „svobodou“.
Odpovědět »