Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tomáš Gavlas (Get Boost): Kdo jsou youtubeři a jak s nimi pracovat?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Nejsou to jen děti před kamerou. Jsou příležitostí, jak je i vy můžete využít pro svůj byznys. A svým content marketingem, správou sociálních sítí a svou prací s komunitou jsou i obrovskou inspirací. Co si od nich vezmete vy?

Značná část naší společnosti chápe youtubery špatně. Chápe je jako děti, co si hrají s kamerou a svoje videa nahrávají na Youtube. Nesleduje je nikdo jiný než další děti a jejich práce je vlastně absolutně k ničemu.

Jenomže ono to tak jednoduché není. Pokud tomu věříte, jste naivní. Za nejúspěšnějšími youtubery stojí dobře promyšlená strategie, plánování, analytika a spousta tvrdé práce. Youtubeři přesně ví, o čem mají videa natáčet, jak mají být dlouhá i jak často je publikovat.

Podle slov mého dnešního hosta, CEO společnosti Get Boost Tomáše Gavlase, dokonce 14leté youtuberky spravují svoje sociální sítě lépe než 90 % českých značek. Youtubeři jsou autentičtí, ale zároveň dobře ví, co dělají a proč. A jejich sílu může využít mnoho firem, pokud vůbec dostanou příležitost. Značná část youtuberů dnes totiž odmítá většinu nabídek na spolupráci, protože jich prostě mají dost.

Pořád si myslíte, že jsou to jen děti? Děti, které vydělávají i stovky tisíc měsíčně? Pokud ano, pusťte si toto video a zjistěte, co se skutečně skrývá za všemi těmi videi a jak youtubeři mohou vydělat peníze i vám.

Co se dozvíte?

  • Jak vypadá svět youtuberů?
  • Co stojí za úspěchem těch největších youtuberů?
  • Jak se skutečně posuzuje úspěch youtuberů (počet odběratelů to není)?
  • Sledují youtubery jen děti?
  • Jak youtubeři využívají affiliate?
  • V čem se od youtuberů inspirovat v rámci content a social marketingu?
  • Jak s youtubery mohou spolupracovat e-shopy a dalšín firmy?
  • Jak youtubery oslovit a zaujmout?
  • Kdy vás začne bombardovat internetová armáda?
  • Jak si firma může vytvořit vlastního youtubera? A vyplatí se to?
  • Jak se bude Youtube markeitng vyvíjet do budoucna?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Co je to Get Boost?

Get Boost nabízí kompletní služby z oblasti Youtube managementu (kompletní správa firemních kanálů), videoprodukce (produkce videoobsahu na klíč) a reklamních kampaní s youtubery.

Každý člen týmu Get Boost prochází oficiálním certifikačním kurzem přímo od Youtube. Díky tomu jsou jednou z mála agentur v Evropě, která získala status Youtube Certified. Z důvodu velkého zájmu a ná základě mnoha poptávek jsme společně s Mediářem připravili společnou konferenci Videomarketing 2015. Díky svým zkušenostem s Youtube prostředím jsou také pravidelnými hosty na Google konferencích.

Youtubeři
Takhle to vypadá v kancelářích Get Boost. Zdroj: getboost.cz

Youtube marketing se poměrně výrazným způsobem liší od klasického social media marketingu. Platí zde jiná a velice specifická pravidla a kvůli vyšším nákladům spojeným s videoprodukcí se zde každá chyba znatelně prodraží.

Kdo sleduje Youtubery?

Youtubeři jsou nejsilnější ze skupiny dnešních influencerů, ve svém zásahu na mladé mnohonásobně přesahují blogery, instagramisty a tradiční celebrity. Jejich tvorba inspiruje miliony mladých lidí po celém světě. Jako hlasy nové generace mají přímý vliv na jejich nákupní rozhodování a dokáži ho efektivně ovlivnit. Více jak 75 % jejich diváků je starších osmnácti let a představují pro klienty poměrně silnou kupní sílu.

Věkové složení diváků u většiny českých youtuberů se pohybuje v následujícím rozmezí: 13-18 let (25%), 18-25 (50%) a 25+ (20%) s tím, že většinu českých youtuberů sleduje i okolo 10-15% slovenských diváků.

Reklamní kampaně s youtubery

Reklamní kampaně s youtubery umí plnit nejrůznější cíle. Jako primární KPI většinou platí Awareness, ale může to být třeba engagementem, přivádění kvalitního trafficu na weby či microsity, naplnění eventů účastníky, seedování existujícího obsahu či akvizice nových uživatelů pro webové služby a hry.

V roce 2015 se Get Boost podařilo ukázat sílu Youtube komunity v ČR na festivalu Utubering, jehož prvního ročníku se zúčastnilo přes 20 tisíc návštěvníků.

Je tu toho podstatně víc…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Miroslav Hora

Před 8 roky

tak to vypadá, že Kazma nějaké drobné od Aquily dostal :D – https://img42.com/rZEYp, to jsou protesty…

Nedával jsem při poslechu až tak pozor, ale 100.000-ce za 1 video od youtubera? – Asi oslovím lokální rádia a nasadím spoty, tam kam rádio nemůže Adwords s Sklikem pomůže. Remarketing to doplní a soutěž o ceny emailingový list mi naplní… možná to tu sledují lidi od TM, O2,Vf. KB atd. budiž to Jirkovi přáno. A on není ani tak špatný ten regionální tisk…

Celkově ten rozhovor působí dost rozporuplně, chvilku kvantita, pak zas je lepší 1 youtuber,… asi bych volil diverzifikaci mezi více youtuberů a dle hashtagů, KW v hledání a sociálkách si vybral ty, co mají nejblíže mému sortimentu / tématu a oslovil je napřímo s nabídkou spolupráce – tuším, že to budou lidé. Případně jim zařídil i kameramanský kurz, pokud by se mi video nezdálo po technické stránce, ale měnit styl… Smluvně si vázat youtubera, to už se vytrácí autenticita docela hodně… Myslím, že se youtube hodně rychle žene tam, kde jsou dnes obsahové weby s reklamou, přepískly to s irelevantní, necílenou reklamou a lidé se začali bránit… Podobně i na youtube https://img42.com/LFw18 – už vím, že po hraní je třeba detox :D, což tak nějak naznačuje, že různorodá témata jsou pro youtube problém a vše je tlačeno do mainstreamu, přesně tam od čeho ti mladí dříve utekli od TV k youtube :DD (y)… Asi je čas pro novou nezávislou videoplatformu, která bude více oceňovat osobitost než views… Je docela smutné, že když už někdo ty youtubery manažuje, tak jim nedokáže zařídit základní školení na obsluhu kamery / fotoaparátu, myslím, že i v jednom z posledních videí má T. Blitzen po letech točení stále problém správně ostřit záběr… a to takové školení výjde jen na 1 max. nižší 10-ky tisíc pro skupinu. O videokurzech snad ani nemluvě.

Odpovědět »

Petr

Před 8 roky

Youtubeři jsou blbci a tihle lidé z blbostí těží jen peníze. Smutný svět.

Odpovědět »

Matouš Králík

Před 8 roky

Velmi nevkusný a radikální názor. Házet skupinu lidí do jednoho pytle je vždy přístup naznačující neznalost a nezkušenost jedince. Youtubeři jsou, jak bylo řešeno ve videu, často velmi inteligentní jedinci. Velká část dělá skvělá videa jak po obsahové stránce, tak vizuální. Jsou to talentovaní mladí lidé, kteří se snaží něco dokázat a uspokojit sta tisíce mladých lidí. Smutný svět je hlavně protože lidé (jako vy) nejsou schopni jít s dobou a místo kritiky tento fakt pojmout spíše pozitivně a vytěžit to nejlepší. Jako třeba kluci z GetBoost – skvělá práce, kluci!

Odpovědět »

Tomáš Gavlas

Před 8 roky

Díky! Také věříme v pozitivní přístup k inovacím a světu (té negativity a haterství je všude už dost) :) !

Odpovědět »

Sylva Vejchodová

Před 7 roky

To se veškeré komentáře, které se vám na těchto stránkách zrovna nehodí do krámu, neodešlou s tím, že web není dostupný? Vskutku neotřelé! Není to tak trapné a nápadné, jako je mazat, že? Tohle může vymyslet akorát „marketingový genius“, ve vší úctě samozřejmě.

Odpovědět »

Sylva Vejchodová

Před 7 roky

Tak třeba druhý pokus dopadne lépe :-).
Všichni youtubeři nepatří do pytle-natožpak do jednoho. Někteří jsou opravdu inteligentní, talentovaní, zábavní a mají druhým co sdělit. A někteří ne. Pro ty je YT platforma pro trapné exhibování, byznys nebo rovnou spoji příjemné s užitečným.
Individua, která bych já s radostí nacpala do pytle a topila jak koťata, jsou napříč lidskou společností ti, kdož s cynickým pragmatismem neznajíce studu, svědomí ani obyčejné lidské slušnosti, parazitují naprosto na čemkoli- od inteligence, talentu, originality, přes popularitu pozitivní či negativní, až po nejhlubší lidskou bídu, nemoci a utrpení. Neexistuje nic, co by nedokázali zneužít k marketingovým účelům. Česky řečeno k oblbování, manipulacím a vymývání mozků převážné většiny populace živočišného druhu homo sapiens sapiens (člověk moudrý), aby ochotně a s radostí platila za to, co nepotřebuje, penězi jež namnoze ani nemá, hrstce psychopatů posedlých mocí a majetkem, kterým již nyní patří polovina světového bohatství.
Smutný, pánové, k smrti smutný je svět, který tento zločin schvaluje, oslavuje a arogantně jej nazývá „svobodou“.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)