Inzerce

Inzerce

Tomáš Gavlas (Get Boost): Kdo jsou youtubeři a jak s nimi pracovat?

Nejsou to jen děti před kamerou. Jsou příležitostí, jak je i vy můžete využít pro svůj byznys. A svým content marketingem, správou sociálních sítí a svou prací s komunitou jsou i obrovskou inspirací. Co si od nich vezmete vy?

Značná část naší společnosti chápe youtubery špatně. Chápe je jako děti, co si hrají s kamerou a svoje videa nahrávají na Youtube. Nesleduje je nikdo jiný než další děti a jejich práce je vlastně absolutně k ničemu.

Jenomže ono to tak jednoduché není. Pokud tomu věříte, jste naivní. Za nejúspěšnějšími youtubery stojí dobře promyšlená strategie, plánování, analytika a spousta tvrdé práce. Youtubeři přesně ví, o čem mají videa natáčet, jak mají být dlouhá i jak často je publikovat.

Podle slov mého dnešního hosta, CEO společnosti Get Boost Tomáše Gavlase, dokonce 14leté youtuberky spravují svoje sociální sítě lépe než 90 % českých značek. Youtubeři jsou autentičtí, ale zároveň dobře ví, co dělají a proč. A jejich sílu může využít mnoho firem, pokud vůbec dostanou příležitost. Značná část youtuberů dnes totiž odmítá většinu nabídek na spolupráci, protože jich prostě mají dost.

Pořád si myslíte, že jsou to jen děti? Děti, které vydělávají i stovky tisíc měsíčně? Pokud ano, pusťte si toto video a zjistěte, co se skutečně skrývá za všemi těmi videi a jak youtubeři mohou vydělat peníze i vám.

Co se dozvíte?

  • Jak vypadá svět youtuberů?
  • Co stojí za úspěchem těch největších youtuberů?
  • Jak se skutečně posuzuje úspěch youtuberů (počet odběratelů to není)?
  • Sledují youtubery jen děti?
  • Jak youtubeři využívají affiliate?
  • V čem se od youtuberů inspirovat v rámci content a social marketingu?
  • Jak s youtubery mohou spolupracovat e-shopy a dalšín firmy?
  • Jak youtubery oslovit a zaujmout?
  • Kdy vás začne bombardovat internetová armáda?
  • Jak si firma může vytvořit vlastního youtubera? A vyplatí se to?
  • Jak se bude Youtube markeitng vyvíjet do budoucna?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Co je to Get Boost?

Get Boost nabízí kompletní služby z oblasti Youtube managementu (kompletní správa firemních kanálů), videoprodukce (produkce videoobsahu na klíč) a reklamních kampaní s youtubery.

Každý člen týmu Get Boost prochází oficiálním certifikačním kurzem přímo od Youtube. Díky tomu jsou jednou z mála agentur v Evropě, která získala status Youtube Certified. Z důvodu velkého zájmu a ná základě mnoha poptávek jsme společně s Mediářem připravili společnou konferenci Videomarketing 2015. Díky svým zkušenostem s Youtube prostředím jsou také pravidelnými hosty na Google konferencích.

Youtubeři
Takhle to vypadá v kancelářích Get Boost. Zdroj: getboost.cz

Youtube marketing se poměrně výrazným způsobem liší od klasického social media marketingu. Platí zde jiná a velice specifická pravidla a kvůli vyšším nákladům spojeným s videoprodukcí se zde každá chyba znatelně prodraží.

Kdo sleduje Youtubery?

Youtubeři jsou nejsilnější ze skupiny dnešních influencerů, ve svém zásahu na mladé mnohonásobně přesahují blogery, instagramisty a tradiční celebrity. Jejich tvorba inspiruje miliony mladých lidí po celém světě. Jako hlasy nové generace mají přímý vliv na jejich nákupní rozhodování a dokáži ho efektivně ovlivnit. Více jak 75 % jejich diváků je starších osmnácti let a představují pro klienty poměrně silnou kupní sílu.

Věkové složení diváků u většiny českých youtuberů se pohybuje v následujícím rozmezí: 13-18 let (25%), 18-25 (50%) a 25+ (20%) s tím, že většinu českých youtuberů sleduje i okolo 10-15% slovenských diváků.

Reklamní kampaně s youtubery

Reklamní kampaně s youtubery umí plnit nejrůznější cíle. Jako primární KPI většinou platí Awareness, ale může to být třeba engagementem, přivádění kvalitního trafficu na weby či microsity, naplnění eventů účastníky, seedování existujícího obsahu či akvizice nových uživatelů pro webové služby a hry.

V roce 2015 se Get Boost podařilo ukázat sílu Youtube komunity v ČR na festivalu Utubering, jehož prvního ročníku se zúčastnilo přes 20 tisíc návštěvníků.

Je tu toho podstatně víc…

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Miroslav Hora

Před 4 roky

tak to vypadá, že Kazma nějaké drobné od Aquily dostal :D – https://img42.com/rZEYp, to jsou protesty…

Nedával jsem při poslechu až tak pozor, ale 100.000-ce za 1 video od youtubera? – Asi oslovím lokální rádia a nasadím spoty, tam kam rádio nemůže Adwords s Sklikem pomůže. Remarketing to doplní a soutěž o ceny emailingový list mi naplní… možná to tu sledují lidi od TM, O2,Vf. KB atd. budiž to Jirkovi přáno. A on není ani tak špatný ten regionální tisk…

Celkově ten rozhovor působí dost rozporuplně, chvilku kvantita, pak zas je lepší 1 youtuber,… asi bych volil diverzifikaci mezi více youtuberů a dle hashtagů, KW v hledání a sociálkách si vybral ty, co mají nejblíže mému sortimentu / tématu a oslovil je napřímo s nabídkou spolupráce – tuším, že to budou lidé. Případně jim zařídil i kameramanský kurz, pokud by se mi video nezdálo po technické stránce, ale měnit styl… Smluvně si vázat youtubera, to už se vytrácí autenticita docela hodně… Myslím, že se youtube hodně rychle žene tam, kde jsou dnes obsahové weby s reklamou, přepískly to s irelevantní, necílenou reklamou a lidé se začali bránit… Podobně i na youtube https://img42.com/LFw18 – už vím, že po hraní je třeba detox :D, což tak nějak naznačuje, že různorodá témata jsou pro youtube problém a vše je tlačeno do mainstreamu, přesně tam od čeho ti mladí dříve utekli od TV k youtube :DD (y)… Asi je čas pro novou nezávislou videoplatformu, která bude více oceňovat osobitost než views… Je docela smutné, že když už někdo ty youtubery manažuje, tak jim nedokáže zařídit základní školení na obsluhu kamery / fotoaparátu, myslím, že i v jednom z posledních videí má T. Blitzen po letech točení stále problém správně ostřit záběr… a to takové školení výjde jen na 1 max. nižší 10-ky tisíc pro skupinu. O videokurzech snad ani nemluvě.

Odpovědět »

Petr

Před 4 roky

Youtubeři jsou blbci a tihle lidé z blbostí těží jen peníze. Smutný svět.

Odpovědět »

Matouš Králík

Před 4 roky

Velmi nevkusný a radikální názor. Házet skupinu lidí do jednoho pytle je vždy přístup naznačující neznalost a nezkušenost jedince. Youtubeři jsou, jak bylo řešeno ve videu, často velmi inteligentní jedinci. Velká část dělá skvělá videa jak po obsahové stránce, tak vizuální. Jsou to talentovaní mladí lidé, kteří se snaží něco dokázat a uspokojit sta tisíce mladých lidí. Smutný svět je hlavně protože lidé (jako vy) nejsou schopni jít s dobou a místo kritiky tento fakt pojmout spíše pozitivně a vytěžit to nejlepší. Jako třeba kluci z GetBoost – skvělá práce, kluci!

Odpovědět »

Tomáš Gavlas

Před 4 roky

Díky! Také věříme v pozitivní přístup k inovacím a světu (té negativity a haterství je všude už dost) :) !

Odpovědět »

Sylva Vejchodová

Před 3 roky

To se veškeré komentáře, které se vám na těchto stránkách zrovna nehodí do krámu, neodešlou s tím, že web není dostupný? Vskutku neotřelé! Není to tak trapné a nápadné, jako je mazat, že? Tohle může vymyslet akorát „marketingový genius“, ve vší úctě samozřejmě.

Odpovědět »

Sylva Vejchodová

Před 3 roky

Tak třeba druhý pokus dopadne lépe :-).
Všichni youtubeři nepatří do pytle-natožpak do jednoho. Někteří jsou opravdu inteligentní, talentovaní, zábavní a mají druhým co sdělit. A někteří ne. Pro ty je YT platforma pro trapné exhibování, byznys nebo rovnou spoji příjemné s užitečným.
Individua, která bych já s radostí nacpala do pytle a topila jak koťata, jsou napříč lidskou společností ti, kdož s cynickým pragmatismem neznajíce studu, svědomí ani obyčejné lidské slušnosti, parazitují naprosto na čemkoli- od inteligence, talentu, originality, přes popularitu pozitivní či negativní, až po nejhlubší lidskou bídu, nemoci a utrpení. Neexistuje nic, co by nedokázali zneužít k marketingovým účelům. Česky řečeno k oblbování, manipulacím a vymývání mozků převážné většiny populace živočišného druhu homo sapiens sapiens (člověk moudrý), aby ochotně a s radostí platila za to, co nepotřebuje, penězi jež namnoze ani nemá, hrstce psychopatů posedlých mocí a majetkem, kterým již nyní patří polovina světového bohatství.
Smutný, pánové, k smrti smutný je svět, který tento zločin schvaluje, oslavuje a arogantně jej nazývá „svobodou“.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

pocitac-ruka-web

Vaše reputace na internetu: Co byste o ní měli vědět?

muz_bazen-web

Jak se jako freelancer odlišit?

petr-macek-web

Jak propagovat službu nebo produkt?

ivana-sediva-web

Ivana Šedivá: Jak se dělá marketing v českém McDonald`s?

Inzerce