Sběr e-mailů od návštěvníků vašeho webu vyžaduje jistou dávku kreativity a trpělivosti. Jaké metody sběru e-mailových kontaktů dnes můžete využít? A jak se vyhnout nepříjemné penalizaci, kterou Google zavede v boji proti nežádoucím pop-up oknům?
Inzerce
Základem pro sběr e-mailových adres je přihlášení k newsletteru pomocí registračního formuláře na hlavní stránce vašeho webu. Ano, jde o pasivní strategii, nicméně vytvoření formuláře doporučujeme – dáváte tak uživatelům možnost projevit o vás zájem. Jelikož nikdo nemá v oblibě vyplňování zbytečných údajů, váš formulář by měl být krátký, jméno a e-mail pro začátek bohatě stačí. Ostatní informace od uživatele získáte v další komunikaci.
Aktivnější variantou akvizice jsou takzvaná pop-up okna. Prostor pro kreativitu se vám zde nabízí nejen při nastavení takřečeného triggeru (spouštěč – uživatelova akce, která zobrazení pop-up okna spustí), ale také při textaci okna. Dejte uživateli nabídku, která se neodmítá. Atraktivním benefitem je třeba zajímavá sleva či odebírání newsletterů.
Představte čtenáři svůj obsah
Přihlášení k newsletteru je dnes nejčastěji využívanou motivací pro sběr e-mailů. Aby správně fungovalo, vysvětlete návštěvníkovi webu, proč by se měl přihlásit. Nezapomeňte též sdělit, jak často e-maily chodí, aby se pak nestávalo, že budete uživatele otravovat zbytečně častými e-maily. Opět vložte políčko pro vyplnění e-mailu a silnou motivaci.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Svůj význam stále má rovněž zajímavý obsah, jehož stažení podmíníte zadáním e-mailové adresy. Může jít například o případovou studii, vlastní výzkum nebo užitečný e-book. Pokud je materiál zpracován kvalitně, nejenže vám získá nový kontakt, ale přirozeně jím také budujete vztah návštěvníka ke své firmě či osobě. S tím mimo jiné souvisí i strategie, kterou můžete využít v případě, že provozujete vlastní blog nebo obsahový web.
Obsahem lze i segmentovat
Pokud je to možné, snažte se ke každému článku nabídnout bonusový obsah ke stažení zdarma. Příklad? Pokud třeba máte na osobním blogu zajímavý článek o cestování, nabídněte k němu za e-mailovou adresu i checklist, co je vhodné vzít s sebou na Bali. Budete-li tento postup aplikovat napříč webem, získáte cenné informace pro segmentaci své databáze.
Jak? Je to jednoduché – pošlete svým stávajícím kontaktům v databázi e-mail s výzvou na stáhnutí specializovaného obsahu (například jak se připravit na cestu do Skandinávie). Zopakujte to několikrát, vždy s podobně specializovaným obsahem. Pak si projděte výsledky a zjistíte, kdo z vaší databáze se zajímá o konkrétní oblast. Následně si vytvoříte segment pro čtenáře, které zajímají severní krajiny a checklist batožiny na Bali jim už posílat nemusíte.
Jde to i na sociálních sítích
E-mailing a sociální sítě jdou často ruku v ruce. Využít toho lze rovněž v akvizici e-mailů. Stačí pouze přizpůsobit odkazy na těchto sítích tak, aby odkazovaly na váš registrační formulář na webu. Některé e-mailingové nástroje, uzpůsobené na automatizaci (Mailchimp, Silverpop) nabízí taktéž možnost propojení a synchronizace s Facebookem. Ze sociálních sítí k vám pomocí registračního formuláře proudí návštěvníci a e-maily z databáze lze na sociálních sítích využít pro cílení v reklamě.
Sbírat kontakty ale můžete i obyčejným sdílením obsahu. Je to součástí brandingu a jde o dlouhodobý proces, každopádně se určitě vyplatí. Chystáte v říjnovém newsletteru výprodejovou akci? Dejte vašim fanouškům vědět, že v newsletteru bude slevový kód. Nabídněte odkaz na registrační formulář a uvidíte, že výsledky takové akvizice budu zajímavé.
Pozor na Google a jeho penalizace
Při akvizici e-mailových kontaktů je potřeba myslet i na to, že Google nově penalizuje jejich nevhodné použití v mobilních verzích webu. Trest má očekávanou podobu – horší umístění vaší stránky ve výsledcích vyhledávání. Pravidlo vejde v platnost 10. ledna 2017 a týká se pouze mobilních telefonů, protože Google tablety (zatím?) nepovažuje za mobilní zařízení.
Co je tedy potřeba do té doby změnit? Jednoduše řečeno, Googlu se nelíbí jakékoliv prvky, které uživatelům brání ve zhlédnutí obsahu na webu. Pokud tedy vaše pop-up okno jakýmkoliv způsobem nedovolí návštěvníkovi číst si na webu dál nebo pro odstranění požaduje vyplnění e-mailové adresy, je to nevhodné použití prvku. Výjimkou jsou legislativní oznámení, platební brány, přihlašovací dialogy, exit pop-upy a bannery, které uživatelům vizuálně nepřekážejí.
Doporučení od nás z ACOMWARE? Nepoužívejte pop-up okna na mobilních zařízeních. Je to zbytečný risk, uživatele obvykle tyto prvky obtěžují a výsledky akvizice na mobilních zařízeních též nemluví v jejich prospěch. Místo toho zkuste některé z výše zmíněných postupů.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.