Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Jak efektivně sbírat e-maily na webu a neprovokovat Google?

emaily-google-web
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: vege

Sběr e-mailů od návštěvníků vašeho webu vyžaduje jistou dávku kreativity a trpělivosti. Jaké metody sběru e-mailových kontaktů dnes můžete využít? A jak se vyhnout nepříjemné penalizaci, kterou Google zavede v boji proti nežádoucím pop-up oknům?

Základem pro sběr e-mailových adres je přihlášení k newsletteru pomocí registračního formuláře na hlavní stránce vašeho webu. Ano, jde o pasivní strategii, nicméně vytvoření formuláře doporučujeme – dáváte tak uživatelům možnost projevit o vás zájem. Jelikož nikdo nemá v oblibě vyplňování zbytečných údajů, váš formulář by měl být krátký, jméno a e-mail pro začátek bohatě stačí. Ostatní informace od uživatele získáte v další komunikaci.

Aktivnější variantou akvizice jsou takzvaná pop-up okna. Prostor pro kreativitu se vám zde nabízí nejen při nastavení takřečeného triggeru (spouštěč – uživatelova akce, která zobrazení pop-up okna spustí), ale také při textaci okna. Dejte uživateli nabídku, která se neodmítá. Atraktivním benefitem je třeba zajímavá sleva či odebírání newsletterů.

Představte čtenáři svůj obsah

Přihlášení k newsletteru je dnes nejčastěji využívanou motivací pro sběr e-mailů. Aby správně fungovalo, vysvětlete návštěvníkovi webu, proč by se měl přihlásit. Nezapomeňte též sdělit, jak často e-maily chodí, aby se pak nestávalo, že budete uživatele otravovat zbytečně častými e-maily. Opět vložte políčko pro vyplnění e-mailu a silnou motivaci.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Svůj význam stále má rovněž zajímavý obsah, jehož stažení podmíníte zadáním e-mailové adresy. Může jít například o případovou studii, vlastní výzkum nebo užitečný e-book. Pokud je materiál zpracován kvalitně, nejenže vám získá nový kontakt, ale přirozeně jím také budujete vztah návštěvníka ke své firmě či osobě. S tím mimo jiné souvisí i strategie, kterou můžete využít v případě, že provozujete vlastní blog nebo obsahový web.

Obsahem lze i segmentovat

Pokud je to možné, snažte se ke každému článku nabídnout bonusový obsah ke stažení zdarma. Příklad? Pokud třeba máte na osobním blogu zajímavý článek o cestování, nabídněte k němu za e-mailovou adresu i checklist, co je vhodné vzít s sebou na Bali. Budete-li tento postup aplikovat napříč webem, získáte cenné informace pro segmentaci své databáze.

Jak? Je to jednoduché – pošlete svým stávajícím kontaktům v databázi e-mail s výzvou na stáhnutí specializovaného obsahu (například jak se připravit na cestu do Skandinávie). Zopakujte to několikrát, vždy s podobně specializovaným obsahem. Pak si projděte výsledky a zjistíte, kdo z vaší databáze se zajímá o konkrétní oblast. Následně si vytvoříte segment pro čtenáře, které zajímají severní krajiny a checklist batožiny na Bali jim už posílat nemusíte.

Jde to i na sociálních sítích

E-mailing a sociální sítě jdou často ruku v ruce. Využít toho lze rovněž v akvizici e-mailů. Stačí pouze přizpůsobit odkazy na těchto sítích tak, aby odkazovaly na váš registrační formulář na webu. Některé e-mailingové nástroje, uzpůsobené na automatizaci (Mailchimp, Silverpop) nabízí taktéž možnost propojení a synchronizace s Facebookem. Ze sociálních sítí k vám pomocí registračního formuláře proudí návštěvníci a e-maily z databáze lze na sociálních sítích využít pro cílení v reklamě.

Sbírat kontakty ale můžete i obyčejným sdílením obsahu. Je to součástí brandingu a jde o dlouhodobý proces, každopádně se určitě vyplatí. Chystáte v říjnovém newsletteru výprodejovou akci? Dejte vašim fanouškům vědět, že v newsletteru bude slevový kód. Nabídněte odkaz na registrační formulář a uvidíte, že výsledky takové akvizice budu zajímavé.

Pozor na Google a jeho penalizace

Při akvizici e-mailových kontaktů je potřeba myslet i na to, že Google nově penalizuje jejich nevhodné použití v mobilních verzích webu. Trest má očekávanou podobu – horší umístění vaší stránky ve výsledcích vyhledávání. Pravidlo vejde v platnost 10. ledna 2017 a týká se pouze mobilních telefonů, protože Google tablety (zatím?) nepovažuje za mobilní zařízení.

Co je tedy potřeba do té doby změnit? Jednoduše řečeno, Googlu se nelíbí jakékoliv prvky, které uživatelům brání ve zhlédnutí obsahu na webu. Pokud tedy vaše pop-up okno jakýmkoliv způsobem nedovolí návštěvníkovi číst si na webu dál nebo pro odstranění požaduje vyplnění e-mailové adresy, je to nevhodné použití prvku. Výjimkou jsou legislativní oznámení, platební brány, přihlašovací dialogy, exit pop-upy a bannery, které uživatelům vizuálně nepřekážejí.

Doporučení od nás z ACOMWARE? Nepoužívejte pop-up okna na mobilních zařízeních. Je to zbytečný risk, uživatele obvykle tyto prvky obtěžují a výsledky akvizice na mobilních zařízeních též nemluví v jejich prospěch. Místo toho zkuste některé z výše zmíněných postupů.

» Pokračujte: Jak mohou i malé e-shopy vytěžit z e-mailingu maximum?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Cikán

Head of E-mail Marketing ve společnosti ACOMWARE, s.r.o.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

tomas-zahalka-web

Jak pracovat s landing page v e-shopech a dokázat díky nim zvednout tržby?

tomas-zahalka-web

Jak vybrat doménu pro váš web a proč (ne)řešit klíčová slova?

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Inzerce