Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tomáš Fikar (eRockets): Kdy se vyplatí investovat do e-shopů?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Není to tak dlouho, co jsem seděl s jedním významným e-commerce podnikatelem na obědě. Svěřil se mi s tím, že investovat do malých a středních e-shopů je slepá ulička. Návratnost takové investice je v nedohlednu a dosáhnout s firmou lepších finančních výsledků vyžaduje neúměrné množství práce.

Stěžoval si také na samotné zakladatele těchto e-shopů, kteří se podle něj často nevzdělávají ve finančním řízení firem a neumí e-shop vést efektivně. Proto se často stávají jeho největší brzdou.

Nezmínil všechny důvody, proč se investicím do malých a středních e-shopů vyhnout. Vysoká konkurence, nízké marže, častá omezenost jen na český trh, náročná expanze, logistika a mnoho dalších. Od těchto investic tedy postupně upouští.

Přesně opačným směrem se vydala investiční skupina eRockets, jejíž součástí je i můj dnešní host Tomáš Fikar.

Tomáš patří mezi velmi zkušené profesionály české e-commerce. Sedí například v představenstvu Astratexu, zakládal marketingovou agenturu ACOMWARE, NetDirect a mnoho dalších projektů. eRockets je zatím velmi mladý projekt, který nedávno oznámil svou první investici – do Sportobchod.cz.

V rozhovoru, který si můžete přehrát i v podcastu o podnikání, jsme si povídali o tom, proč a kdy se podle Tomáše investice do malých a středních e-shopů vyplatí a co musí takový e-shop splňovat, aby investory zaujal.

Investoři a jejich tipy pro vás:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vlcek-web

3,3 miliardy dolarů ročně. Jak se Avast stal součástí Gen? | Ondřej Vlček

jiri-jemelka-web

Jak předat řízení firmy nástupci? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
michal-lysek-web

Z podnikání na volné noze agentura. Jak zvládnout přechod? | Michal Lysek

dusan-halas-web

Jak do firmy (ne)implementovat nový proces? | Dušan Halas (Expandeco)