Inzerce

Tomáš Fikar (eRockets): Kdy se vyplatí investovat do e-shopů?

Není to tak dlouho, co jsem seděl s jedním významným e-commerce podnikatelem na obědě. Svěřil se mi s tím, že investovat do malých a středních e-shopů je slepá ulička. Návratnost takové investice je v nedohlednu a dosáhnout s firmou lepších finančních výsledků vyžaduje neúměrné množství práce.

Stěžoval si také na samotné zakladatele těchto e-shopů, kteří se podle něj často nevzdělávají ve finančním řízení firem a neumí e-shop vést efektivně. Proto se často stávají jeho největší brzdou.

Nezmínil všechny důvody, proč se investicím do malých a středních e-shopů vyhnout. Vysoká konkurence, nízké marže, častá omezenost jen na český trh, náročná expanze, logistika a mnoho dalších. Od těchto investic tedy postupně upouští.

Přesně opačným směrem se vydala investiční skupina eRockets, jejíž součástí je i můj dnešní host Tomáš Fikar.

Tomáš patří mezi velmi zkušené profesionály české e-commerce. Sedí například v představenstvu Astratexu, zakládal marketingovou agenturu ACOMWARE, NetDirect a mnoho dalších projektů. eRockets je zatím velmi mladý projekt, který nedávno oznámil svou první investici – do Sportobchod.cz.

V rozhovoru, který si můžete přehrát i v podcastu o podnikání, jsme si povídali o tom, proč a kdy se podle Tomáše investice do malých a středních e-shopů vyplatí a co musí takový e-shop splňovat, aby investory zaujal.

Investoři a jejich tipy pro vás:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

lastuvka-endler-web

Nebankovní financování firem: Jaké vznikají možnosti? | Jan Laštůvka a Vít Endler

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

Právě vyšlo

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

marek-odehnal-web

Investice do nemovitostí: Jak začít a kdy se vyplatí? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů