Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Tomáš Fikar (eRockets): Kdy se vyplatí investovat do e-shopů?

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Není to tak dlouho, co jsem seděl s jedním významným e-commerce podnikatelem na obědě. Svěřil se mi s tím, že investovat do malých a středních e-shopů je slepá ulička. Návratnost takové investice je v nedohlednu a dosáhnout s firmou lepších finančních výsledků vyžaduje neúměrné množství práce.

Stěžoval si také na samotné zakladatele těchto e-shopů, kteří se podle něj často nevzdělávají ve finančním řízení firem a neumí e-shop vést efektivně. Proto se často stávají jeho největší brzdou.

Nezmínil všechny důvody, proč se investicím do malých a středních e-shopů vyhnout. Vysoká konkurence, nízké marže, častá omezenost jen na český trh, náročná expanze, logistika a mnoho dalších. Od těchto investic tedy postupně upouští.

Přesně opačným směrem se vydala investiční skupina eRockets, jejíž součástí je i můj dnešní host Tomáš Fikar.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Tomáš patří mezi velmi zkušené profesionály české e-commerce. Sedí například v představenstvu Astratexu, zakládal marketingovou agenturu ACOMWARE, NetDirect a mnoho dalších projektů. eRockets je zatím velmi mladý projekt, který nedávno oznámil svou první investici – do Sportobchod.cz.

V rozhovoru, který si můžete přehrát i v podcastu o podnikání, jsme si povídali o tom, proč a kdy se podle Tomáše investice do malých a středních e-shopů vyplatí a co musí takový e-shop splňovat, aby investory zaujal.

Investoři a jejich tipy pro vás:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Premium
jan-fabini-web

Jak se řídí značka Fabini: Od financí a strategie po nábor lidí a investory | Jan Fabini

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

marian-kamenistak-web

Jak udělat z vývojáře manažera? | Marián Kamenišťák

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

jindra-dohnal-web

Tým je odrazem svého lídra. Jak ho zlepšit? | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

john-vanhara-web

John Vanhara a Jirka Rostecký: Vzdělávejte se a nebojte si říct o pomoc

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

Inzerce