Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Money management: Neznáte-li základy řízení peněz, nikdy se vám nepovede zbohatnout

Peníze, peníze, peníze. O nic jiného dnes nejde. Honí se za nimi celý svět. Tento web pojednává jenom o penězích, a proto jste na něj přišli. Všichni bychom chtěli co nejvíce peněz, ale když je máme, nedokážeme je řídit. A o tom je money management…

Co to je money management?

Money management je přesně to, co vás škola nenaučí. A to je obrovský problém. Dnešní školství nás bohužel nenaučí řídit peníze, což má fatální následky v životech mnoha z nás. Money management pojednává právě o řízení peněz a znát by jej měl každý, jelikož se s ním setkáváme v každodenním životě.

Money management se dá aplikovat na vlastní podnikání, ale i na domácí finance. Jeho znalost by zcela jistě pomohla mnoha zadluženým lidem a rodinám. Přitom je nesmírně jednoduchý…

Peníze sem, peníze tam… co zbyde?

Základem řízení čehokoliv je znalost dané věci. Pokud chcete řídit svoje finance, musíte znát jejich činnost. Pokud bychom to měli říci trochu vznešeněji, poznejte svůj tok peněz, tedy cashflow. Vytvořte si seznam a rozdělte jej na dva sloupce:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • Příjmy (peníze, které vám jdou do kapsy; prostředky, které je přivádí)
  • Výdaje (peníze, které vám jdou z kapsy; prostředky, které vy vyvádí)

Většina lidí toto bere jako absolutní banalitu, blbost, která v ničem nepomůže. To je základem neznalosti jejich cashflow. Jelikož si na papír nenapsali, jak vypadají jejich finance, nemohou je ani znát. Vytvoření takových dvou sloupců přitom zabere pár minut a vy zjistíte, jak na tom vlastně jste.

Poté, co zjistíte, jak vypadá tok vašich peněz, budete schopni jej ovládat (na papíře to opravdu vypadá lépe). Budete schopni činit rozhodnutí, na základě kterých můžete výdaje snížit a příjmy zvýšit. To bez znalosti vašeho cashflow bohužel nejde, nebudete schopni činit racionální rozhodnutí a můžete se dostat do nesnází.

Peníze, které vyléváme do kanálů

Mnoho lidí si ani neuvědomuje skutečné žrouty peněz. Do seznamu asi jako první napíšete výdaje na domácnost, včetně elektřiny či blbého odvozu popelnice. Napište do něj ale i například výdaje na cigarety, alkohol, kredit do mobilu, benzín a tak dále. Pokud skutečně chcete ušetřit, potřebujete kouřit tak drahé cigarety, když už musíte? Musíte pít tak drahý alkohol, když už musíte? A musíte jezdit vlastním autem, když to autobusem vyjde levněji?

Nebudete jediní, kdo na tyto otázky najde mnoho odpovědí. Spočtěte si však, kolik jste za uplynulý rok přibližně utratili za cigarety či alkohol, kolik jste projezdili, a kolik vás stálo mnoho dalších zbytečných výdajů. Objevíte se ve statisícových částkách. Co vše se s těmi penězi dalo dělat?

Důležité je to i pro podnikatele

Podnikatelé si mnohdy neuvědomují podobnost mezi normálním životem a podnikáním. Každému se někdy přestane dařit, zisky půjdou dolů, začne se ztrácet chuť, čísla nebudou vycházet. Pokud se vám v normálním životě sníží příjem peněz (šéf vám například sníží plat), jednoduše se uskromníte, nebo si najdete novou práci. Váš sloupec příjmů začne převažovat nad sloupcem výdajů, proto snížíte výdaje a situaci vyrovnáte.

Podnikatelé ale udělají tu chybu, že začnou více utrácet a obchodovat agresivněji. Situace je ale stejná, rovněž musíte snížit výdaje, abyste cashflow vyrovnali.

Money management je základem. Poznejte svoje finance, naučte se s nimi manipulovat a vydělejte miliony!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Myšák

Před 11 roky

Článek o ničem, navíc plný hloupostí. Další z amatérských webů o podnikání.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Děkuji za podnětnou kritiku. O profesionalitě tohoto webu nikde ani nepíšeme. Hledáte-li profesionální weby o podnikání, hledejte tedy jinde…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Inzerce