Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Ján Simkanič (Internet Info): Jak vydělávají velká internetová média?

Zkušenosti CEO firmy, která provozuje weby jako Lupa.cz, Podnikatel.cz, Root.cz a další.

Ján Simkanič je výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje například servery Lupa.cz, Root.cz a Podnikatel.cz a pořádá desítky akcí, mimo jiné Czech Internet Forum nebo Křišťálovou Lupu. V září 2016 její weby navštívilo 1,3 milionu uživatelů s 9,6 miliony zobrazených stránek.

Profesní příběh Jána Simkaniče začíná v roce 1999, kdy začal pracovat jako publicista pro Literární noviny, Lidové noviny, Profit, Novinky.cz a další média. O rok později se stal také redaktorem serveru Měšec.cz, který provozuje společnost Internet Info. Z pozice redaktora se během tří let vypracoval na post mediálního ředitele a od roku 2006 je výkonným ředitelem.

Simkanič vystudoval ekonomii a překladatelství na Univerzitě Karlově v Praze. Je považován za duchovního otce prestižní soutěže českého internetu Křišťálová Lupa a je také předsedou Výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj. Má hluboký vhled do světa českých médií, a to nejen těch na internetu.

Co se dozvíte ve videu?

  • Proč weby s obrovskou návštěvností často nevydělávají peníze?
  • Co zapříčinilo krizi tištěných i webových médií?
  • Jak na webových médiích peníze vydělat?
  • Kolik stojí provoz velkého webového média?
  • Jak se český mediální svět změnil za posledních 10 let?
  • Funguje reklama na webech, jako je Lupa.cz, nebo je lepší investovat do PPC reklamy?
  • Jak dělat bannerovou a contentovou reklamu na podobných webech?
  • Proč Internet Info pořádá tolik eventů?
  • Co je pro dlouhodobé fungování webových médií nejdůležitější?
  • O jaký obsah mají uživatelé největší zájem?
  • Funguje placený obsah?
  • Jak se budou média vyvíjet do budoucna?

Ján Simkanič je také autorem publikace Mediální revoluce, kterou v rozhovoru zmiňujeme. Doporučuji si ji přečíst.

Internet Info

Společnost Internet Info byla založena v roce 1998. Jejím ředitelem a majoritním vlastníkem je Marek Antoš, který se vedle podnikání na internetu věnuje i ústavnímu právu. Ján Simkanič ve společnosti drží 4% podíl a 8 % vlastní Tomáš Krause.

Pod Internet Info spadají weby Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, Root.cz, DigiZone.cz a Vitalia.cz. Dále firma pořádá vedle Křišťálové Lupy až 40 odborných konferencí, seminářů a setkání ročně. Najdete mezi nimi třeba Czech Internet Forum, které se koná již tuto středu 12. října, Mobile Internet Forum, na které se můžete těšit 3. listopadu, konferenci WebTop100, která proběhne 15. listopadu, nedávné E-Business Forum a dále třeba Internet Advertising Conference či New Media Inspiration.

Statistiky webů Internet Info v září 2016
ServerRUPV
Lupa.cz121 3611 013 585
Měšec.cz287 1641 215 192
Podnikatel.cz237 380853 983
DigiZone.cz82 975870 734
Root.cz75 9741 320 341
Vitalia.cz365 9161 688 409

Pokud byste se na konferencích Internet Info chtěli podílet, můžete. Firma aktuálně hledá programového specialistu.

124-copy

Jakub Havrlant a Robert Čásenský na jedné z konferencí Internet Info. | Zdroj: Internet Info

65-copy

Tomáš Čupr. | Zdroj: Internet Info

27-copy

Tomáš Braverman z Heureky. | Zdroj: Internet Info

Zdroje a odkazy:

Související odkazy:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Miroslav Hora

    -

    Možná to jediné, co se ztrácí, je prostor pro neobjektivní reklamu – uřvaná sdělení, sdělení přechvalující produkt / službu atd. Například proti recenzím nic nemám, je z ní patrné, že ji člověk věnoval čas a zamyšlení, a pokud chce oslovovat čtenáře i do budoucna, musí být relativně objektivní, jinak ztratí pozornost. A zároveň to toho člověka nutí recenzovat jen produkty, co stojí za sdělení. Pokud s recenzentem ztrácím čas, dál ho sledovat ho nebudu. Naopak pokud mi ho šetří třeba selekcí blbostí a ukázáním kvalitních produktů sem s ním.

    Mobilní web, pro řadu lidí je příliš drahé platit 25 až 50 % dat ze svého FUPu za reklamu, platí pak 2x – svou pozorností a svými daty, která jim chybí na to, co chtějí. Ale to je problém i určité předraženosti mobilních dat v ČR… Už dávno jsem v prohlížeči v mobilu zakázal obrázky, javascript a povolil ho jen tam, kde je to nezbytné (Mimochodem – spokojenypes.cz nedokáže dát zboží do košíku bez javascriptu, což není moc dobrá vizitka jak pro obchodníka, tak pro dodavatele eshopu, pro toho spíše.)

    V ČR neznám jediné skutečně nezávislé médium, ale byl bych za něj rád. Ale tipuji, že skutečná nezávislost přijde až s masivním robotickým zpracováním zpravodajských „BIG DATA“ vestylu IBM Watson. Možná pak vzniknou zprávy na míru každému jednotlivci.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář