Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Petr Mišák: Jak vybudovat magazín s 1,3 milionem návštěv měsíčně?

Petr provozuje jeden z největších českých webů na WordPressu. Jmenuje se Svět Androida a každý měsíc dosáhne 1,3 milionu návštěv. Jak takový web vznikal a jak jeho úspěch napodobit?

Všude kolem nás slyšíme, jak je obsah důležitý. Proč bychom jej měli tvořit, jak k jeho tvorbě přistoupit a jakých pravidel se při tom držet. Možná je trochu vtipné, že gigantické obsahové weby vznikaly mnohdy „na koleni“, bez jakéhokoliv rozmyslu, ambicí a strategie.

Nenapadá mne, kdo by mi mohl na výše zmíněné otázky kolem tvorby obsahu odpovědět lépe než ten, jehož články měsíčně přilákají 1 300 000 návštěv, a to pouze v rámci webové verze webu (bez mobilní aplikace).

Petr Mišák se dnes na webu profiluje jako „manažer“ Světa Androida. Snaží se stavět do pozice vizionáře a rozbíhat nové projekty. Za sebou má 16členný tým, z čehož jsou vedle něj další 2 lidé zaměstnáni na full-time.

Petra jsem hodně potrápil. Podívejte se, co všechno mě zajímalo:

  • Znamená vysoká návštěvnost i vysoké zisky?
  • Jak vůbec magazín monetizují (v době natáčení byla na webu jen reklama Google AdSense)?
  • Dá se z podobného webu vybudovat seriozní byznys?
  • Jak těžké je web uživit z prodeje inzerce?
  • Odkud pramení návštěvnost webu?
  • Pomohla jim k ní placená reklama?
  • Co stojí za úspěchem webu?
  • Proč používají WordPress a neomezuje je dnes ve vývoji webu?

Zmínili jsme netradiční formy monetizace webu, ale třeba i to, jak vyhodnocují, který obsah je pro čtenáře nejzajímavější. Zabrousili jsme jak do historie webu, který vznikal jako nadšenecký projekt, tak do jeho budoucnosti.

Jelikož sám tvořím magazín a Petrova práce je pro mne jedním ze vzorů, věřím, že moje otázky mířily velmi přesně tam, kde končí nadšená tvorba magazínu a začíná řehole nad snahou ho uživit. Petr otázky neviděl předem, na vše odpovídal „z patra“ až při natáčení.

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 si můžete stáhnout zde.

Co byste neměli minout:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 5

  1. Radim

    -

    Je to trošku smutný stav, že tak velký projekt s vynikající návštěvnosti prakticky jednička na trhu v daném tématu a neuživí se online? Každý chce vše zadarmo a ještě vezmou adblock protože ty reklamy jsou přece otravné no ne.

    Odpovědět
  2. Pavel Ungr

    -

    Zajímavý rozhovor se zakladatelem mého oblíbeného média, jen škoda, že zmiňuje SEO v kontextu, kterému asi příliš nerozumí. SEO a obsahový marketing jsou přeci jen jedno a výsledky SEO se přeci realizují v organickém, přirozeném vyhledávání.

    Odpovědět
    • Miroslav Hora

      -

      Což nám ukazuje, že když se SEu nerozumí, tak se dělá správně :D. Ale tady mám ponětí, že SEO bylo myšleno v klasickém pojetí, jako odstranění překážek průchodu crawlera – googlebota, což dnes umí celkem zdatně WordPress s několika doplňky. Další věc, co SEO umí, je pomoc se strukturou webu a obsahu, ale tady se to díky vytrvalosti autorů dostalo do fáze, kdy nemusejí využívat cizí bigdata (sklik, adwords, collabim, průzkum konkurenčních webů, fb,…), ale díky té návštěvnosti mají vlastní BIGDATA. Klíčovka by jim možná pomohla nalézat další témata a dívat se i za hranice svého webu s větší objektivností. Ale data z té návštěvnosti to možná zde už hodně suplují, pokud návštěvníci Světandroida sledují i zahraničí, tak se to objeví v interním hledání, v komentářích… a pak už je to podobné jako u klíčovky, reaguji na nejhledanější a nejhodnotnější fráze a tvořím obsah. Ale ten obsah, ten mi do SEa nějak zařadit nejde, a dokonce ani do marketingu. Marketing beru jako nástroj na zlepšení dosahu nějakého obsahu, nejlépe dobrého a užitečného, ale nic víc. Ale to mi nebrání číst Váš blog, jen mám na něco jiný názor ;)

      Odpovědět
  3. David

    -

    Ten bluďišťák uprostřed strašně hypnotizuje!

    Odpovědět
  4. Macek

    -

    Ta hra po které vyskočila návštěvnost jsou pixwords. Nemyslím si že dnes by to bylo nějaké terno o tom nemluvit, konec konců kdo se podívá na G-trends vidí to jasně. Vlastní zkušenost a naprosto stejná, taky mi potom málem spadl web a vlastně ve všem souhlasím z vlastní zkušenosti se mi to potvrdilo, i když v menším měřítku samozřejmě.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář