Hodně z našich diváků provozuje vlastní web. Nejspíš budou závislí na nějaké webhostingové službě, na které tento web provozují. Jsou nějak chráněni proti škodě, která může vzniknout třeba výpadkem na straně webhostingu? Jaká práva a jaké povinnosti vůči svým webhostingům mají? Jaká práva a povinnosti mají naopak tyto webhostingy?
Záleží na sjednaných podmínkách služby. To je alfa a omega jakéhokoliv nároku, práva či povinnosti. Pokud tedy na začátku vztahu vše odkýveme, nemůžeme se divit, že v případě problému najdeme v podmínkách ustanovení “Zákazník nemá nárok na náhradu škody či dalších nákladů, vzniklých v souvislosti s nedostupností služby.” či “Provozovatel neručí vzhledem k povaze e-mailové komunikace za korektní doručování e-mailových zpráv ze svých serverů či na své servery a z/do své sítě a nenese odpovědnost za případné škody způsobené nedoručenou či ztracenou e-mailovou zprávou.”
V podmínkách tak doporučujeme věnovat pozornost zejména dostupnosti hostingu, reakční době operátorů a techniků dodavatele a také odpovědnosti provozovatele. Pokud bychom měli něco doporučit naopak poskytovatelům hostingových služeb, je vhodné, aby měli možnost zablokovat nezákonný obsah, ale třeba i obsah v rozporu s veřejným pořádkem a dobrými mravy. O této problematice lze najít více v tomto rozhovoru.
Samozřejmě také bude záležet na tom, zda je zákazníkem spotřebitel či podnikatel. U spotřebitele některá omezení v podmínkách provozovatele hostingu v případném sporu totiž neobstojí. Jde jen o to si za svými právy stát a vyhledat případně oporu u advokáta.
Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 6 dny
Před 6 dny