Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Se Zbyňkem Frolíkem nejen o touze po produktu

Jeden z nejúspěšnějších podnikatelů v Česku bude 12. června hostem konference MILCON ve zlínském Kongresovém centru kde bude hovořit o svých podnikatelských vizích, odcházení z vedení své firmy, úspěších a neúspěších a významu služby veřejnosti. Podělí se tak o své mimořádné podnikatelské know-how.

Vaše motto je: „Být předmětem touhy, nikoli pouhé volby“. To heslo může vycházet z určité pokory anebo i z ješitnosti.

Nikdy jsem nad tím takto nepřemýšlel. Chtěl jsem, aby zákazníci přemýšleli nad tím, proč jsme si takové heslo zvolili. Je v něm kontradikce. Jak může být nemocniční lůžko předmětem touhy? Tyhle rozpory mám rád. Dávají Vám důvod o tom komunikovat a jakmile vznikne komunikace, máme důvod si to vyjasnit. Pejorativně tohle heslo vyzní v němčině, takže ho komunikujeme jinak. Tam to slyší se sexistickým nádechem. Ale v angličtině problém není.

Jak jednoduše vysvětlíte, že může být i nemocniční lůžko předmětem touhy?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Především zdravotní sestra ho používá jako svůj pracovní nástroj, na kterém nějakým způsobem opracovává nemocného člověka. A nástroj můžete mít ostrý anebo tupý. Buď se s ním pracuje dobře a pacienta to moc nebolí anebo naopak. Pacient to zažívá v tom okamžiku, kdy postel potřebuje. Sestra to vnímá neustále. A u vedení nemocnice vyvoláme touhu, pokud jim prokážeme, kolik při použití našeho lůžka ušetří peněz.

A zdraví?

To souvisí právě s těmi penězi. Nemocnici zajímá, jakou mají nemocnost, četnost proleženin, úrazů u lůžka, jak rychle se pacienti uzdravují a rehabilitují. Projeví se to v nákladech.

Máte čísla, nakolik se zvýší např. prevence proleženin u Vašich lůžek?

Samozřejmě. Při správné volbě produktu se ta proleženina vůbec nevytvoří a ta stará se přeléčí. Navíc je rozdíl, jestli ji léčíte pět měsíců nebo tři týdny.

Máte tři děti, ale žádné z nich není ve firmě. Nemrzí Vás to?

Vyvinulo se to tak. Chtěl jsem mít rodinný podnik. Když jsem začínal, děti byly malé. Dneska je náš byznys obrovský a nikdo z mých dětí nemá ambici do toho jít. Navíc nechtějí do toho dát tolik energie a času jako jsem věnoval já, 7 dní v týdnu, 16 hodin denně.

Zdroj fotky: MILCON

Nevyčítají Vám, že jste věnoval tolik času podnikání?

Slyšel jsem od nich, že jsme jim věnovali málo času, když oni byli malí a my měli v hlavě jen to podnikání. Asi to ale jinak nejde, když chcete vybudovat něco takového. Samo to nevyroste.

A kdybyste mohl znovu volit, jestli firma nebo rodina?

Já jsem typ podnikatele, co má tuhle práci jako koníčka. Obávám se, že bych šel vždy stejným směrem. Tím neříkám, že jsme se dětem nevěnovali. Spíše je to o nátuře. Mám ten drive, že musím být okolo lidí, se kterými dělám a musím jim pomáhat, aby dosahovali úspěchu. Protože jejich úspěch je úspěch firmy a tudíž i můj.

Kde se vidíte za pět let?

To nevím.

Nemáte žádný cíl?

Mám cíl pomáhat rodině, aby se jí dařilo, zdolávat všechny rány osudu a zdravotní problémy, které nás potkávají. Bohužel je to velmi aktuální. Podnikání chci pak dovést tam, kde bude fungovat beze mě a bude mít stále významný udržitelný růst. Aby dosáhl obrat tak půl miliardy euro za rok. Jinak chci věnovat více energie podzimu života, dokud jsem trochu zdravý.

Je reálné, aby byl Linet zcela bez Vás?

Zrovna na tom pracuji, aby byl.

Nebudete se stále vracet a ovlivňovat dění?

Záleží, pokud se naskytne příležitost. Dovedu si ale představit, že už budu zcela mimo a budu se jen kochat, jak se exekutivní management dělá. Linet je jedno z mých dětí, které už holt dospělo, udělalo si vysokou školu a vydalo se do světa. A chce teď žít samostatný život.

Zbyněk Frolík

Zbyněk Frolík vlastní společnost LINET, která je dnes jednou z největších evropských firem zabývajících se výrobou nemocničních lůžek. Řekli byste, že se dříve zabýval mimo jiné i prodejem řezaných květin? I přes to, že se mu v tomto odvětví dařilo, začal se v 90. letech zabývat oblastí nemocničního vybavení. V polorozpadlé budově bývalého kravína začal vyrábět první prototypy lůžek. Díky bohatým zkušenostem z práce technického ředitele v motolské nemocnici a kontaktu se zaměstnanci dalších nemocnic měl řadu nápadů, v jakých ohledech by šlo vylepšit jejich stárnoucí vybavení. Mohl tak nabízet dobře řešená lůžka, kterých si cenily nemocnice u nás i v zahraničí.

Autor rozhovoru, Marek Chvátal, moderátor konference MILCON.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

copycamp-web

CopyCamp 2017: Na jednom pódiu se sejdou Richard Dobiáš i „bulvárník“ Pavel Novotný

Jan Kalianko

Jan Kalianko: Organizaci eventů beru jako vyšší poslání

uxzpraxe-web

Jan Hlaváč: Haló kolem UX způsobuje kvalita produktů a služeb

Právě vyšlo

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

TOP header

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Inzerce