Určitě se vám někdy stalo, že volal potenciální klient a vy jste z nervozity nebo nezkušenosti koktali, zasekávali jste se a nedokázali jste plynule odpovědět na jeho otázky. Pokud po vás klient chce nějakou službu, je ve vašem nejlepším zájmu jej už při omto prvním hovoru zaujmout natolik, aby ji od vás zakoupil.
Pokud sami podnikáte, musíte mít připraven ceník, rozsah služeb a především se naučit odhadnout dobu zpracování dané práce. Bez tohoto se v podnikání neobejdete. Pokud si ceník z hlavy nepamatujete, noste jej pro jistotu vždy u sebe, právě pro případy hovorů nebo neočekávaného osobního setkání.
Natrénujte si schopnost odhadu ceny a doby trvání. Potencionálního klienta při prvním kontaktu tyto dvě věci vždy zajímají. Pokud nejde cena nebo čas přesně určit, musíte se naučit o tom mluvit a říct, proč to nejde a jaké jsou faktory pro určení. I přes to, že cenu nedokážete přesně určit, měli byste klientovi dát alespoň rozptyl ceny. Od minima ceny při takových podmínkách po maximální cenu při jiných podmínkách. Pokud klientovi ani ten rozptyl nepovíte, tak věřte, že ten, komu bude volat po vás, na to určitě odpoví a vy tak nejspíše ztratíte klienta.
Pokud vidíte, že vám volá neznámé číslo nebo kontakt, který může být novým potenciálním klientem, tak se představte formálně. Pokud máte titul, nebojte se jej použít. V dnešní době sice chrlí vysoké školy spoustu lidí, ale i přesto má titul stále velkou váhu. Podle představení potencionálního klienta můžete lépe poznat, s kým hovoříte.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Snažte se mít konstantní a pevný tón v hlase už od začátku hovoru. Pokud vám hlas často přeskakujte, zvolte takovou hladinu hlasu, která vám vyhovuje nejvíce. Nikdy se nesnažte nahodit tón, kterým normálně nemluvíte. Při osobní schůzce už by se na vás klient mohl dívat přes prsty pod myšlenkou, že si po telefonu hrajete na „něco více“, což určitě nechcete.
Při volání byste se měli vyvarovat:
Vašim hlavním úkolem při prvním telefonním hovoru je potencionálního klienta především zaujmout a snažit se docílit osobní schůzky nebo dalšího jednání, ať emailem nebo telefonem. Někdo zaujme vystupováním, jiný cenou, produktem… Možností je více.
Může vám hodně pomoci umění vysvětlování složitých procesů na jednoduchých příkladech. Tato schopnost je k nezaplacení, jelikož potencionální klient uvidí, že jste jak odborník, tak také osoba, která dokáže složitou problematiku vysvětlit laikovi.
V případě, že sami nevíte, co říci, tak pokládejte meziotázky. Měly by se týkat daného produktu nebo služby, kterou potencionální zákazník chce. Snažte se zjišťovat, co přesně od služby nebo produktu očekává a zda právě toto očekávání můžete splnit.
Sami při tomto prvním kontaktu zjišťujte, odkud klient je, zda je možnost osobní schůzky a jak hodně spěchá na termín, pokud to sám neřekne. Toto jsou důležité informace pro vás a podle nich si můžete v budoucnu naplánovat místa schůzek nebo další práci.
Zkoušejte si s kolegy nebo kamarády modelové situace volání, snažte se odpovídat na složité otázky, hrajte hodného a zlého klienta, zkušeného nebo nezkušeného, akčního nebo pasivního. Jakákoliv zkušenost z těchto rozhovorů bude pro vás obrovskou výhodou. Čím více telefonů absolvujete, tím lepší budete.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 dnem
Před 1 dnem
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Před 4 týdny
Před 4 týdny