Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Předpoklady úspěchu začínající firmy: Silná motivace, správné předpoklady a dobrý odhad…

David Hampl
Před 12 roky

Každý rok vzniká velké množství firem s nejrůznějším zaměřením, různé velikosti a s různou právní formou. Stejně tak každý rok i velké množství firem zaniká. Aby k tomuto zániku nedošlo, měli by budoucí podnikatelé zohlednit následující kroky a doporučení.

Získání motivace a odhodlání podnikat

Nejdůležitějším předpokladem pro rozvoj začínající firmy je co nejsilnější motivace budoucího podnikatele. Ta je založena na osobních plánech, záměrech, přáních a podnikatelských cílech. Velice důležitým předpokladem úspěchu je také smysluplnost, kvalita a reálnost těchto cílů. Opomenout nelze také podporu ze strany rodiny, příbuzných, přátel nebo investorů. Na začátku každého podnikání by měl být dobrý nápad. Předpokladem podnikatelského úspěchu je reálná životaschopnost tohoto podnikatelského nápadu a jeho možné uplatnění na trhu.

Zvážení osobních předpokladů pro podnikání

Soukromé podnikání znamená přijmout velkou odpovědnost za všechny své činy a rozhodnutí. Být soukromým podnikatelem je především hodně práce, ale také schopnost unést neúspěchy. Mnoho podnikatelů zažilo období, kdy se příliš nedařilo. Právě s touto situací si mnoho z nich nedokázalo poradit a došlo k zániku jejich společnosti. Některé osobní předpoklady pro podnikání jsou vrozené, většinu z nich se ale podnikatel musí naučit – studiem, nebo pomocí praktických zkušeností.

Příprava zakladatelského rozpočtu

Zpracování zakladatelského rozpočtu je, zejména u malých podnikatelů, často podceňováno. Účelem zpracování zakladatelského rozpočtu je specifikace prostředků potřebných k podnikání. Jedná se zejména o výdaje spojené se založením firmy, soupis dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku nutného pro rozjezd firmy, stanovení výše oběžných aktiv potřebných v počátečních fázích podnikání a zjištění výše finančních prostředků, které firma potřebuje do doby, než začne generovat peníze.

Inzerce

Volba právní formy podnikání

Na jednotlivé činnosti musí podnikatel získat živnostenské nebo jiné oprávnění. Musí se rozhodnout, zda bude podnikat jako fyzická nebo právnická osoba – například společnost s ručením omezením.

Zakladatelský rozpočet

Jakkoli může být náš podnikatelský nápad geniální, jakkoli se nám může jevit snadno realizovatelný a jednoznačně výnosný, neměli bychom nikdy podlehnout pokušení a začít podnikat bez předchozí analýzy trhu a zhodnocení našich možností. Před zahájením podnikání si musíme sestavit podnikatelský rozpočet a všechny naše plány vyjádřit pomocí čísel.

Je třeba si udělat přehled všech výdajů, které vzniknou už při založení firmy, dále při zahájení a rozjezdu podnikání a nakonec výdaje, které budou nezbytné pro samotný provoz firmy. Přehled těchto výdajů nám umožní vytvořit si představu, kolik finančních prostředků budeme potřebovat v jednotlivých obdobích.

Vytvořením zakladatelského rozpočtu si ušetříme mnohá rozčarování a nepříjemná překvapení, která se mohou objevit v začátcích našeho podnikání. Je pravdou, že i perfektně zpracovaný zakladatelský rozpočet nikdy nezahrne veškeré výdaje, se kterými se můžeme při zakládání i v průběhu běhu samotné firmy setkat. Není ve schopnostech žádného podnikatele dopředu odhadnout všechny cesty, kudy se bude jeho podnikání ubírat. I sebepřesnější odhady a průzkumy mohou být výrazně ovlivněny externími faktory. I když externí faktory podnikatel zahrnul do svých výpočtů, jejich působení může být mnohem výraznější, než podnikatel předpokládal.

Jak jste daleko vy se založením vašeho podnikání?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: David Hampl

Zakladatel reklamní agentury Damiha s.r.o.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký