Určitě to znáte, je to už klišé. Pravidelné přispívání na váš magazín, blog či cokoliv jiného je nejlepším způsobem, jak dosáhnout úspěchu. Pokud si chcete vybudovat vysokou návštěvnost, vypěstovat si vlastní čtenářskou základnu a získat kýženou popularitu, měli byste denně vydat alespoň jeden článek. Jenomže, je to skutečně to nejlepší, co můžete udělat?
Inzerce
Pravidelný obsah není pro úspěch potřebný
Kromě tohoto magazínu jsem vybudoval ještě jeden. Magazín Objevit.cz jsem sice již dávno prodal, ale přesto mi dal mnoho cenných zkušeností a MladýPodnikatel.cz byl svého času vlastně jen pokračováním magazínu o informačních technologiích. Dnes mám jen jeden, což mi dává více možností, jak se mu věnovat. Za více než 3 roky provozování těchto magazínů jsem si odnesl několik poznatků, o které se s vámi mohu podělit.
Začínal jsem tím, že magazín potřebuje každý den alespoň jeden článek. Moje začátky byly stejné jako u většiny malých magazínů, které se na internetu objevují. Sháněl jsem redaktory na internetu, nabízel jsem jim třeba jen 50 Kč za jeden článek. Dnes se popravdě divím, že vůbec bylo možné nějakého redaktora sehnat, protože jak jsem rostl, bylo pro mě paradoxně stále složitější najít redaktory v této cenové rovině. Články nebyly nekvalitní, daly se číst a pro moje potřeby byly naprosto dostačující. Řada z nich měla dokonce i pozitivní ohlasy, ale stále to nebylo ono. Nemůžete po článku za pajcku chtít, aby vám proslavil magazín.
Jenomže publikovat každý den jeden článek a nestíhat je všechny psát sám, si vyžádá pořádnou investici. Když si vezmeme, že měsíc má třeba 22 pracovních dní a každý den chceme vydat jeden článek, skončíme při ceně 50 Kč za kus na 1100 Kč, což ne každý začátečník při zakládání magazínu má. Já to zprvu také neměl.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Postupně jsem ale cenu navyšoval a stále se držel pravidla, že denně vyjde alespoň jeden článek. Při stovce za článek jsem už dával 2200 Kč měsíčně na jeden magazín. K tomu jsem nakupoval krátké zprávy, které mě rovněž vyšly na nějakou tu tisícovku měsíčně. A tak to šlo stále dál a dál. Zvyšovala se cena za článek, moje náklady i pocit růstu. Co však stagnovalo, byla kvalita článků a návštěvnost magazínu.
Až jednoho dne mi to konečně došlo. Čert vem všechny ty články o tom, jak bych měl každý den vydávat alespoň jeden článek. Čert vem zásady o pravidelném přispívání a různé poučky o tom, kdy by měl článek správně vyjít. Nedělám to přeci kvůli počtu článků publikovaných na jednom webu, dělám to kvůli přidané hodnotě obsahu mého webu, kvůli spokojeným čtenářům a jako všichni i kvůli tomu, abych z toho něco měl.
[poll id=“9″]
Jak často přispívat na svůj web?
Přidávat každý den nový článek je určitě možné, ale spíše pro ty, kdo mají k dispozici větší investici nebo si články píší sami. S cenou 50 Kč za článek, kterých můžete mít do měsíce klidně několik stovek, ale díru do světa neuděláte. Budete mít článek, zvýší se vám statistika počtu článků na webu, ale nikoho tím nevytrhnete. Kvalitní články, které mají nějakou úroveň, se za tuto cenu bohužel neprodávají.
Změnil jsem tedy svůj přístup a začal se více zajímat o kvalitu. Přidaná hodnota každého z článků je něco, co je tím správným při cestě za úspěchem. Pokud se v komentářích dočkáte kladné (nebo i rozporuplné) kritiky, sdílecí ikonky sociálních sítí vám ukáží i něco jiného než 0 a statistika čtenosti se začne zvyšovat, můžete si pogratulovat, že jste konečně nabrali správný kurz. Je totiž naprosto jedno, kdy a kolik článků vydáte. Důležité je, že budou kvalitní a čtenáře zaujmou.
Jenomže se dostanete od jednoho problému k dalšímu. Sehnat na internetu schopné textaře, kteří dokáží napsat článek v hodnotě klidně i několika stovek či tisíců korun, je nemožné. Sám jsem nabral desítky lidí, co se hlásili na moje slibné inzeráty. Nechal jsem je napsat libovolný článek, případně jsem jim téma zadal. Vtipné, ale zároveň i smutné bylo, že kvalita výsledných prací byla skoro totožná s kvalitou článků za 50 Kč. Opět bych se tedy vrátil do starých kolejí – zvyšoval bych cenu článku, náklady, pocit růstu, ale ne kvalitu obsahu a návštěvnost.
Jak se tedy zachovat?
Dneska už to dělám úplně jinak. Na začátku jsem budoval redakci levných textařů, které jsem nechal každý den psát nové články. Poté jsem přešel na systém, kdy jsem vybudoval redakci o něco dražších textařů, co nemuseli psát každý den, a já nemusel každý den něco publikovat. Článek vyšel třeba třikrát do týdne, ale byl kvalitnější. Ani jeden způsob se neosvědčil, takže jsem přestal s budováním redakcí a dnes svůj tým nemám. Sbírám články postupně, některé si sám píši a cvičím si vlastní redaktory, kteří dokáží dát ego stranou a nechají si svoje práce zkritizovat. I takových je málo.
Spolupracovat můžete i se zkušenými blogery či podnikateli. Můžete jim nabídnout vysoké honoráře (jsou to i tisíce Kč za článek, co vám sroluje ponožky) a čekat, co se bude dít. Opět to chce ale větší investici. Můžete využít guestbloggingu, ať už s jednotlivci či s firmami. Anebo najít nějakého fanouška z oboru, který o svém koníčku rád napíše.
Jasné jsou dvě věci. Nemusíte publikovat každý den nové články. Zaměřte se hlavně na jejich kvalitu, i když jich bude méně, a pokud se tak stane, nehledejte nové redaktory jen po diskuzních fórech a inzertních serverech, akorát tak ztratíte horu času.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Souhlasím. Řekl bych, že pro začínající magazín je adekvátní 1 článek týdně (samozřejmě poté, co už si vytvoří nějakou „základnu“ článků). Pro web s blogem 1 článek týdně až měsíčně (záleží na oboru, novinkách, …).
S těmi redaktory je to dost pruda. Když se kouknete na anglické servery jako je elance.com nebo odesk.com, dostanete obrovské množství pisatelů na výběr, ale u nás je to – alespoň pro mě – o dost složitější. Kde sháníte redaktory?
Děkuji Vám za komentář. Redaktory si najdu, vyzkouším, případně převychovám. Je to na nový článek, sledujte náš magazín a určitě jej v brzké době sepíši. :)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Jan Šimečík
Před 11 roky
Souhlasím. Řekl bych, že pro začínající magazín je adekvátní 1 článek týdně (samozřejmě poté, co už si vytvoří nějakou „základnu“ článků). Pro web s blogem 1 článek týdně až měsíčně (záleží na oboru, novinkách, …).
S těmi redaktory je to dost pruda. Když se kouknete na anglické servery jako je elance.com nebo odesk.com, dostanete obrovské množství pisatelů na výběr, ale u nás je to – alespoň pro mě – o dost složitější. Kde sháníte redaktory?
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Děkuji Vám za komentář. Redaktory si najdu, vyzkouším, případně převychovám. Je to na nový článek, sledujte náš magazín a určitě jej v brzké době sepíši. :)
Odpovědět »
Jan Šimečík
Před 11 roky
Ok, budu se těšit :)
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Vyjde to v pátek 15., snad vám článek pomůže. :)
Odpovědět »
Michael
Před 11 roky
Vyšel nebo jo? Nějak ho tu nemůžu najít…
Odpovědět »