Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jaké podcasty mají šancí na přežití?

Jiří Rostecký
Před 5 měsíců

Zemřeli. Nebo aspoň většina z nich.

Když si procházím Spotify, připadám si jako na hřbitově podcastů.

Velká část je mrtvá. Jiné přidávají nové epizody velmi sporadicky. Co byl ještě nedávno velký hit, dneska už neexistuje.

Můj podcast je na trhu skoro 10 let. Na MladýPodnikatel.cz jsem ho začal natáčet ještě v době, kdy jen málokdo kolem mě věděl, co to podcasty jsou. Ani já to tehdy netušil a vydávat videorozhovor i jako audio stopu napadlo jednoho mého známého. A tak vznikl podcast, který má dnes už přes 1300 epizod.

Inzerce

Když ale tolik podcastů umřelo a jejich tvůrci je nedokázali tvořit víc než pár měsíců nebo nízkých jednotek let, co jsem já udělal jinak?

Podle mě dvě věci.

1. Začal jsem to dělat jednoduše

Nekupoval jsem hned vybavení za stovky tisíc. Nepronajímal jsem si někde špičkové studio. Neměl jsem kvalitní postprodukci.

Místo toho jsem si koupil levné kamery, mikrofony a světla za pár tisíc. Vozil jsem je v klasickém cestovním kufru na kolečkách.

Za kamerami nikdo nestál a nikdo mi nepomáhal. Studio jsem neměl. První rozhovor jsem natáčel u hosta v obýváku (viz fotka), další u jiného hosta v kuchyni, pak jsem si půjčoval zasedačky a další prostory, protože nebyly peníze.

Odnesl jsem si z toho cennou lekci pro podnikání – začni s málem a postupně to rozvíjej. Dneska bych si mohl vybavit obrovské studio, ale ta počáteční efektivita ve mně zůstala a nedivím se, že to tolika podcasterům ekonomicky nevycházelo, až to raději zabalili.

K tomu se pojí to druhé…

2. Naučil jsem se na tom vydělávat peníze

Nemám rád, když to někdo dělá jenom jako koníček nebo marketing pro prodej svých služeb. Většinou to totiž dříve či později přestane vycházet a upřednostní se jednodušší cesty.

Pro mě bylo od prvního dne důležité, aby celý projekt vydělával peníze. Zpočátku málo, ale postupem času to rostlo. Prvotní investice byla velmi malá a rychle se vrátila. Reálně tak můj podcast snad kromě prvních pár dní nikdy nebyl v červených číslech.

Většina podcastů nedokázala najít funkční a dlouhodobě udržitelný byznys model. Hodně tomu rozumím, protože monetizovat médium není žádná legrace. I to se dá dělat dobře a úspěšně, ale je to spousta práce, kterou nezvládnete, pokud nad tím přemýšlíte jen jako nad trendy věcí a ne jako nad dlouhodobě udržitelným podnikáním.

Takže jsou podcastové aplikace plné vzpomínek na super nápady, začátečnické nadšení a chuť se svést na něčem, co zrovna zažívalo boom.

O to větší respekt mám ze všech tvůrců, co to vydrželi 5 a více let a kteří to dokáží aktivně a konzistentně rozvíjet dál. Není jich mnoho a vtipné je, že mnohdy ani nevyhrávají různé soutěže a ocenění.

Tak jako u všeho je to ale nakonec čas, který rozhodne o úspěchu. A čas hraje ve prospěch těch, co přemýšlí dlouhodobě a učí se to dělat dobře.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

jiri-rostecky-web

MladýPodnikatel.cz mění design

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis