Nebojte se obsahu pro zdánlivě nudné segmenty. Čtivé a obchodně úspěšné texty jdou napsat vždy. Podívejte se na příklad e-shopu zaměřeného na domácí spotřebiče rodiny Whirlpool.
Inzerce
Titulní stránka e-shopu spotrebice-whirlpool.cz
Původně servisní centrum spotřebičů „AP Servis“ nyní provozuje 2 weby: prodejní e-shop spotrebice-whirlpool.cz a servis-whirlpool.cz – zaměřený na záruční a pozáruční opravy a prodej náhradních dílů. Obsahové aktivity oddělujeme. Sbíhají se u společných sociálních sítí. Cílíme na všechny fáze, v nichž se zákazník při výběru a používání spotřebičů ocitá. Vzhledem k vlastnímu servisu a prodeji náhradních dílů je pro nás velmi důležitá CARE fáze a budování vztahu se zákazníkem.
Nemáme pro psaní persony ani definice cílových skupin. Proč?
Potřeba a reálná využitelnost definic cílových skupin a konkrétních person pro psaní je otázkou, která rozděluje marketéry na víc táborů. Osobně souhlasím s klientem, že se vyplatí až při dostatku relevantních dat a zkušeností v daném segmentu. Praktický přínos záleží nejen na typu a cílech projektu, ale i vývojové fázi. AP Servis má přes 20 let zavedený způsob komunikace a s cílením na klientelu hledající koupi nebo opravu spotřebičů pracuje „selským rozumem“. Díky dennodennímu kontaktu se zákazníky a jejich zpětné vazbě ví nejlépe, co právě potřebují.
Ukázka showroomu ve Francouzské ulici v centru Prahy
Naše cíle v rámci copywritingu
Podpora budování brandu AP Servisu jako autority v oboru = profilovat se jako specialista s nabídkou komplexního sortimentu značek rodiny Whirlpool.
Nárůst návštěv z organického, potažmo i placeného vyhledávání.
Dynamické reagování na aktuální témata v oblasti domácích spotřebičů.
Podpora SEO.
Co zahrnuje práce copywritera u AP Servisu
Nejen samotné psaní (popisků zboží, kategorií, kampaňových landing pages nebo externích článků), ale rovnou i nahrávání textů přes CMS na web. Klient si tak „kupuje hotový produkt“. Pro obě strany v tom vidím spoustu výhod. Pro kopíka hlavně:
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Kontrolu nad finální podobou textů (a nad tím, že vůbec k nasazení dojde ☺).
Ladění formátu (počet řádků atd.) podle toho, jak nasazený text reálně vypadá.
Možnost texty kdykoli variabilně upravovat – podle sezónnosti, slevových akcí, nových produktů…
Znalost konkrétních souvislostí a limitů CMS.
Tento typ spolupráce vyžaduje oboustrannou důvěru a u copywritera znalost základů práce s CMS a kódem stránky. Přístup do e-shopových systémů pomáhá poznání sortimentu i různých specifik oboru, která nejsou na první pohled patrná.
Základ úspěchu: Obsah tvoří celá firma
Celý tým AP Servisu
Jakmile textař tvoří jen doma „od stolu“, je to (skoro) vždycky poznat. AP Servis je v tomto směru příkladem ideální spolupráce. Potřebu kvalitního obsahu tu chápou úplně všichni a já jako copywriter funguji jako koordinátor a „dotahovač“ témat, která společně vymyslíme. Prodavači nejlépe ví, které produkty mají právě sezónu. Servisní specialisté zase kdykoli poradí k odborným tématům. Konečné slovo nad schvalováním obsahu má vedení firmy. Společně hledáme ten správný poměr mezi relevancí a technickou i SEO stránkou.
Proč píšeme blog a jak vybíráme témata
Hodně firem se zdráhá začít s blogováním a pochybuje v otázkách „budeme mít co psát?“, „nevyčerpáme se za půl roku?“, „neusne blog nedostatkem autorů?“. Pochybnosti se nevyhnou nikomu, ale hlavní je začít. Základní linkou AP blogu je novodobé FAQ s cílem zodpovědět článkovou formou nejčastější otázky.
Nová témata tak vlastně otevírají sami zákazníci. Blog pak usnadňuje práci i zákaznické podpoře – například na nejčastější dotaz „kde najdu servisní informace o své pračce?“ stačí poslat odkaz na příslušný článek o servisních štítcích. Blogové články vzdělávají i nové zaměstnance firmy.
Zatím publikujeme ve 4 kategoriích:
Novinky z AP Servisu – reportáže z odborných akcí a veletrhů, informujeme o zajímavých nabídkách a soutěžích.
Rady a tipy – tipy pro výběr, zapojení i údržbu spotřebičů + fígle pro usnadnění dennodenní domácí práce.
Technologie – zajímavé vychytávky spotřebičů rodiny Whirlpool, od 6. smyslu až po speciální úpravu nerezových povrchů.
Recepty – „odlehčené téma“ obsahující tipy, jak upéct roastbeef v mikrovlnce nebo jak si uvařit pravé espresso.
Celým blogem se prolíná naše snaha o zdůraznění konkurenční výhody, kterou je odbornost a úzká specializace v segmentu domácích spotřebičů. Budujeme a podporujeme tak AP brand jakožto autoritu ve svém oboru. Celý blog po zkušenostech překlápíme také do angličtiny pro zahraniční zákazníky, kteří se zdržují v ČR a vybavují domácnost, nebo hledají odbornou pomoc.
Aktuálně nás čeká redesign blogu. Za 2 roky existence jsme nasbírali dost podnětů na zlepšení, které bychom rádi zapracovali. Výsledek uvidíte už brzy.
Sociální sítě a video kanály
Sociální sítě Facebook, Instagram, Google+ nebo Twitter využíváme jako podpůrné komunikační kanály a startéry vztahu se zákazníkem. Sdílíme veškerý obsah blogu, novinky z firmy i zajímavé recepty.
Jako doplněk k textaci využíváme také videoobsah. V některých případech opravdu vydá sekunda videa za tisíc slov. Typicky třeba ukázka hlučnosti pračky. YouTube kanál AP Servisu obsahuje vlastní produkci i upravená videa výrobce. Nejpopulárnější video „instalace vestavné myčky“ má přes 60 000 zhlédnutí. Pro většinu videí připravujeme vlastní popisky.
Náhled YouTube kanálu AP Servisu
Výhodou video obsahu je možnost sdílení v e-shopovém detailu produktu, což zvyšuje konverzní poměr oproti produktům, které video nemají.
Ukázka videa na detailu produktu
Pár obsahových tipů na závěr
Kromě klasických produktových popisků a popisků kategorií chystáme pro zákazníky i specifické kampaňové landing pages pro přiblížení sortimentu a usnadnění nákupu. Opět vycházejí z potřeb a požadavků zákazníků. Letošním ústředním tématem je spuštění 360° (spinových) fotek produktů.
Pro servisní web jsme loni připravili možnost objednání náhradních dílů podle komerčních kódů spotřebiče. Každá domácnost i servisní profesionál si tak pár kliky vyhledají všechny náhradní díly ke konkrétní pračce, myčce, ledničce a dalším domácím pomocníkům. K této kampani jsme připravili článek na blog doplněný instruktážním videem.
Budování obsahu znamená vždycky běh na dlouhou trať a opravdu spoustu práce. Ale nebojte se. Když si ji dobře nastavíte, budete se radovat nejen z výsledků, ale i spolupráce samotné.
Trpělivost je i moje rada pro vás: Obsah poctivě budujte jako skládačku. První půl/rok nespěchejte na výsledky. Určitě se dostaví a už vám je nikdo nevezme. Stejně jako důvěru zákazníků, které svými tipy oslovíte.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Zuzka je copywriterka na volné noze. Kromě psaní textů pro weby, mailingy a sociální sítě připravuje i obsahové analýzy a strategie, školí nebo navádí klientovy copywritery, aby na nic důležitého nezapomněli.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.