Nebojte se obsahu pro zdánlivě nudné segmenty. Čtivé a obchodně úspěšné texty jdou napsat vždy. Podívejte se na příklad e-shopu zaměřeného na domácí spotřebiče rodiny Whirlpool.
Původně servisní centrum spotřebičů „AP Servis“ nyní provozuje 2 weby: prodejní e-shop spotrebice-whirlpool.cz a servis-whirlpool.cz – zaměřený na záruční a pozáruční opravy a prodej náhradních dílů. Obsahové aktivity oddělujeme. Sbíhají se u společných sociálních sítí. Cílíme na všechny fáze, v nichž se zákazník při výběru a používání spotřebičů ocitá. Vzhledem k vlastnímu servisu a prodeji náhradních dílů je pro nás velmi důležitá CARE fáze a budování vztahu se zákazníkem.
Potřeba a reálná využitelnost definic cílových skupin a konkrétních person pro psaní je otázkou, která rozděluje marketéry na víc táborů. Osobně souhlasím s klientem, že se vyplatí až při dostatku relevantních dat a zkušeností v daném segmentu. Praktický přínos záleží nejen na typu a cílech projektu, ale i vývojové fázi. AP Servis má přes 20 let zavedený způsob komunikace a s cílením na klientelu hledající koupi nebo opravu spotřebičů pracuje „selským rozumem“. Díky dennodennímu kontaktu se zákazníky a jejich zpětné vazbě ví nejlépe, co právě potřebují.
Nejen samotné psaní (popisků zboží, kategorií, kampaňových landing pages nebo externích článků), ale rovnou i nahrávání textů přes CMS na web. Klient si tak „kupuje hotový produkt“. Pro obě strany v tom vidím spoustu výhod. Pro kopíka hlavně:
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Tento typ spolupráce vyžaduje oboustrannou důvěru a u copywritera znalost základů práce s CMS a kódem stránky. Přístup do e-shopových systémů pomáhá poznání sortimentu i různých specifik oboru, která nejsou na první pohled patrná.
Jakmile textař tvoří jen doma „od stolu“, je to (skoro) vždycky poznat. AP Servis je v tomto směru příkladem ideální spolupráce. Potřebu kvalitního obsahu tu chápou úplně všichni a já jako copywriter funguji jako koordinátor a „dotahovač“ témat, která společně vymyslíme. Prodavači nejlépe ví, které produkty mají právě sezónu. Servisní specialisté zase kdykoli poradí k odborným tématům. Konečné slovo nad schvalováním obsahu má vedení firmy. Společně hledáme ten správný poměr mezi relevancí a technickou i SEO stránkou.
Hodně firem se zdráhá začít s blogováním a pochybuje v otázkách „budeme mít co psát?“, „nevyčerpáme se za půl roku?“, „neusne blog nedostatkem autorů?“. Pochybnosti se nevyhnou nikomu, ale hlavní je začít. Základní linkou AP blogu je novodobé FAQ s cílem zodpovědět článkovou formou nejčastější otázky.
Nová témata tak vlastně otevírají sami zákazníci. Blog pak usnadňuje práci i zákaznické podpoře – například na nejčastější dotaz „kde najdu servisní informace o své pračce?“ stačí poslat odkaz na příslušný článek o servisních štítcích. Blogové články vzdělávají i nové zaměstnance firmy.
Celým blogem se prolíná naše snaha o zdůraznění konkurenční výhody, kterou je odbornost a úzká specializace v segmentu domácích spotřebičů. Budujeme a podporujeme tak AP brand jakožto autoritu ve svém oboru. Celý blog po zkušenostech překlápíme také do angličtiny pro zahraniční zákazníky, kteří se zdržují v ČR a vybavují domácnost, nebo hledají odbornou pomoc.
Aktuálně nás čeká redesign blogu. Za 2 roky existence jsme nasbírali dost podnětů na zlepšení, které bychom rádi zapracovali. Výsledek uvidíte už brzy.
Sociální sítě Facebook, Instagram, Google+ nebo Twitter využíváme jako podpůrné komunikační kanály a startéry vztahu se zákazníkem. Sdílíme veškerý obsah blogu, novinky z firmy i zajímavé recepty.
Jako doplněk k textaci využíváme také videoobsah. V některých případech opravdu vydá sekunda videa za tisíc slov. Typicky třeba ukázka hlučnosti pračky. YouTube kanál AP Servisu obsahuje vlastní produkci i upravená videa výrobce. Nejpopulárnější video „instalace vestavné myčky“ má přes 60 000 zhlédnutí. Pro většinu videí připravujeme vlastní popisky.
Výhodou video obsahu je možnost sdílení v e-shopovém detailu produktu, což zvyšuje konverzní poměr oproti produktům, které video nemají.
Kromě klasických produktových popisků a popisků kategorií chystáme pro zákazníky i specifické kampaňové landing pages pro přiblížení sortimentu a usnadnění nákupu. Opět vycházejí z potřeb a požadavků zákazníků. Letošním ústředním tématem je spuštění 360° (spinových) fotek produktů.
Pro servisní web jsme loni připravili možnost objednání náhradních dílů podle komerčních kódů spotřebiče. Každá domácnost i servisní profesionál si tak pár kliky vyhledají všechny náhradní díly ke konkrétní pračce, myčce, ledničce a dalším domácím pomocníkům. K této kampani jsme připravili článek na blog doplněný instruktážním videem.
Budování obsahu znamená vždycky běh na dlouhou trať a opravdu spoustu práce. Ale nebojte se. Když si ji dobře nastavíte, budete se radovat nejen z výsledků, ale i spolupráce samotné.
Trpělivost je i moje rada pro vás: Obsah poctivě budujte jako skládačku. První půl/rok nespěchejte na výsledky. Určitě se dostaví a už vám je nikdo nevezme. Stejně jako důvěru zákazníků, které svými tipy oslovíte.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 7 hodinami
Před 7 hodinami
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce