Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Plánujete na svém e-shopu 360° (spinové) fotky? Poučte se ze zkušeností AP Servisu

Inzerce

Inzerce

První spinové fotky se na českých e-shopech objevily cca před 3 lety. Šlo o menší zboží, jako je obuv nebo mobilní telefony. Nově vznikají i 360° záběry bílé elektroniky. Jak probíhá příprava?

1. český e-shop, který rozhýbal fotky domácí elektroniky, jsou spotrebice-whirlpool.cz. Jde o značkovou prodejnu a servis úzce zaměřený na značky Whirlpool Corp. Provozuje je společnost AP Servis. Na e-shopu už najdete první otočné fotky trub, mikrovlnek, praček a ledniček. Postupně přibyde celý sortiment.

Proč zavádíme spinové fotky?

„Chceme smazat jeden z posledních rozdílů mezi nákupem v e-shopu a kamenné prodejně. Reagujeme tak na potřeby zákazníků. Často se ptají na detaily, které nejsou na běžné fotce vidět. Například, jak vypadá vybraný spotřebič zezadu, jak se napojuje do sítě nebo kam se otevírají dvířka. V segmentu bílé elektroniky zatím podobné záběry chyběly,“ říká spolumajitel AP Servisu Jan Míčka.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

K focení není nutný ateliér

Vzhledem k menší a střední velikosti produktů jsme si mohli dovolit zůstat v domácím prostředí našeho skladu. Externí fotograf jezdí i s technikou za námi. Každá kategorie produktů vyžaduje trochu jiný postup focení. Menší produkty se umístí na speciální točnu. Vznikne tak série desítek záběrů z mnoha úhlů. Nejvíce nás potrápily vysoké ledničky, kde točnu použít nejde. Ke slovu pak přichází speciální technika na otočném rameni.

Konkrétní řešení fotografických prací záleží především na velikosti produktů. Čím větší, tím vyšší požadavky na místo a postup focení. Rostou samozřejmě i náklady, ale hlavní je, že dnešní technika umožňuje spinově nafotit skoro cokoli.

Spinové fotky e-shop nezpomalí

Ideálně se na něj vůbec nenahrávají. Sérii hotových fotek zpracuje specializovaný software. Výslednou fotku uloží na externí spinový server. Na web se vkládá pouze vygenerovaný odkaz. E-shop se tak nezpomalí a načítání fotek „nepožírá“ zbytečná data. Na detailu zboží nepoznáte, že fotka „sedí“ na externím serveru. Viz třeba pračka Whirlpool FSCR 12440.

Jak je to s náklady?

Výslednou cenu určuje řada faktorů, především počet objednaných fotek a technické řešení. Na trhu je už více agentur, které podobné služby nabízejí. Například našich 200 produktových fotek elektroniky vyšlo u agentury EverWhere řádově na nižší stovky tisíc. Věříme, že zákazníci tuto přidanou hodnotu ocení a investice se vrátí.

Další výdaje, s nimiž se musí počítat:

  • Pronájem speciálního spinového serveru
  • Ztráta na rozbaleném spotřebiči, který už nejde prodat jako nový
  • Náklady na úpravy webu pro vkládání spinů
  • Náklady na pomocnou sílu pro manipulaci se zbožím
  • Případné výdaje za pronájem ateliéru a dopravu produktů (především těch větších)
  • A nemalé výdaje času a energie :)

Pronájem spinových serverů, které sídlí v zahraničí a nabízí je Google nebo Amazon, stojí řádově desítky až stovky USD ročně. Finální cenu určují konkrétní požadavky zadavatele.

Co od spinových fotek očekáváme?

V prvé řadě větší komfort pro zákazníka. Doplnění informací, které doposud v 2D fotkách chyběly, pomáhá naplnit náš koncept úzce specializovaného prodeje s maximální zákaznickou podporou.

Z analytických ukazatelů samozřejmě sledujeme vývoj konverzního poměru e-shopu. Srovnáváme jej i u jednotlivých produktů. Dále také podíl hledanosti brandových vs. non-brandových frází. Důležitá je i průměrná výše objednávky. Nabízíme plný sortiment Whirlpool. Hlídáme však, které zboží je pro zákazníky nejzajímavější. Tam pak směřujeme maximální podporu. Jsme zvědavi, jak nové fotky s analytickými ukazateli zahýbou.

Vstupní stránka s 360° pohledy běží v e-shopu od začátku dubna 2017. Především z PPC už teď generuje zajímavou návštěvnost. Na bližší čísla je zatím brzy.

Pár tipů na závěr

Všem e-shopařům vzkazujeme: „Inspirujte se. Podobná zákaznická podpora by dnes měla být standardem ve všech segmentech, ne jen přidanou hodnotou. Doporučujeme nenahrávat spinové fotky na společné servery. Celý web zbytečně zpomalují. Pokud počítáte se zapojením Facebooku a dalších sociálních sítí, připravte si formát GIF. Spiny zatím načíst neumějí.“

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Jan Míčka

Honza navázal na rodinou tradici a celý svůj profesní život zasvětil domácím spotřebičům. Dlouhá léta se zaměřoval na servis a prodej náhradních dílů. Aktuálně se v AP servisu věnuje obchodní činnosti, cenotvorbě a managementu firmy. Pokud zrovna nepracuje, je jeho hlavním koníčkem syn, kterému je aktuálně 3,5 roku.

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

jiri-lexa-web

Jak připravit e-shop na Vánoce. Ano, už teď | Jiří Lexa (Lemonero)

jiri-jemelka-web

Jak připravit firmu na prodej? | Jiří Jemelka

marian-kamenistak-web

Jak udělat z vývojáře manažera? | Marián Kamenišťák

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce