Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak na nové webové projekty? Jakým chybám se vyhnout?

Nové webové projekty vznikají „jako houby po dešti“. V drtivé většině je cíl pouze jediný: co nejrychleji vydělat. Drtivá většina nových webů neobsahuje téměř nic, přesto jsou už od počátku nacpané reklamou, často až za hranicí přijatelnosti. Nedělejte další takový projekt, opravdu to nemá smysl.

Inzerce

Pište weby pro lidi, ne pro vyhledávače

Základem úspěchu je psát kvalitní obsah pro lidi, který jim přinese užitek nebo zábavu. Web musí být přehledný, funkční a pravidelně aktualizovaný. Bez toho žádné magické SEO ani marketing ničemu nepomohou, na web splácaných PR článků nebo různé pochybné katalogy a MFA weby lidi prostě chodit nebudou. Navíc jsou podobné věci výhradně krmivo pro vyhledávač a zdroj peněz z reklamy, jejich informační hodnota je naprosto nulová.

Netvořte další takový web, raději investujte poněkud více práce a úsilí a vytvořte něco originálního a užitečného. Většinu uživatelů nekvalitní minisite anebo podvodný katalog nacpaný reklamou pouze rozčílí. Finanční efekt takového projektu může být po určitou dobu velmi zajímavý. Potom Googlu a dalším dojde trpělivost, změní algoritmus anebo přijde Panda Farmer a je po legraci.

10 let starý web autora článku - takto již to dnes nepůjde
10 let starý web autora článku – takto již to dnes nepůjde

Nedělejte projekty, kterým nerozumíte

Pokud něčemu nerozumíte, nedělejte to. Návštevníci webu to většinou rychle poznají. Jestli začínáte, dělejte raději menší projekt, ale pořádně. Zaměřujte se na kvalitu a nikoliv kvantitu. Problémem dnešního internetu jsou tuny balastu, odlište se a nabídněte něco lepšího. Špičkové oborové blogy často nemají ghostwritery a nepublikují denně. Některé dokonce publikují jen 1-2 příspěvky měsíčně, zato ve výjimečné kvalitě. A ono to funguje!

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jak začít?

Do začátku často nejsou žádné peníze, zkuste si udělat většinu věcí sami. V této fázi je právě důležité problému rozumět, těžko budete psát o něčem, čemu nerozumíte. Už od začátku si rozmyslete možné směry vývoje a pomalu je zavádějte do praxe. Není třeba udělat všechno hned, webový projekt potřebuje několik měsíců, než se trochu rozběhne. V této počáteční fázi je především důležité vytrvat a tvořit, i když výsledky nejsou hned vidět. Raději začněte v menším měřítku a postupně projekt rozšiřujte.

Je mnohem riskantnější strávit měsíce přípravou obsahu a utratit tisíce za složitý systém a grafiku, když potom ve výsledku projekt může zkrachovat.

A co monetizace?

Obvyklý dnešní postup je hned od začátku prošpikovat web reklamou. Tak to je naprosto špatně! Uživatele to bezmezně rozčiluje a výsledky budou stejně mizivé. Raději pár měsíců počkejte a až se projekt rozběhne, sežeňte si opravdu relevantní reklamu pro vaše publikum, ovšem přiměřeně. Tvoříte obsah pro lidi a reklama je pouze nutný prostředek k monetizaci, netvoříte další PR web ani pseudokatalog nacpaný reklamou. Čtenáři rozumné množství reklamy a občas PR článek snesou, ale nesmí se to přehánět.

Shrnutí

Internetový boom je již za námi a doby uživatelské naivity a snadných výdělků jsou pryč. Raději si nedělejte iluze o rychlém zbohatnutí, ani na internetu není nic zadarmo a za úspěšnými projekty často stojí stovky až tisíce hodin práce. Dobře si projekt promyslete, ujasněte si cíle i realizaci a pak teprve něco tvořte. Raději věnujte úsilí kvalitním a specializovaným projektům, kterým dobře rozumíte, než abyste tvořili nicneříkající miniweby zaplněné všeobecnými informacemi. S reklamou postupujte raději pomaleji a v přiměřené míře, návštěvníci jsou na přemíru agresivní reklamy dost hákliví.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Mgr. Zbyněk Buřival

Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

psi

Před 11 roky

máte pravdu, cituji „Problémem dnešního internetu jsou tuny balastu.“ viz článek..

Odpovědět »

jedy

Před 11 roky

„Obvyklý dnešní postup je hned od začátku prošpikovat web reklamou. Tak to je naprosto špatně!“ – S tím uplně nesouhlasím. Reklama na webu už od začátku ničemu nevadí, naopak. Návštěvníci si na ni zvyknou hned od začátku (než jim ji začít cpát do zaběhnutého webu) a je to i finančně výhodnější (při úspěšnějších webech tam může jít o slušné peníze). Samozřejmě „prošpikovat web reklamou“ je blbost, všeho s mírou, s tím souhlasím ;)

Odpovědět »

Auth

Před 11 roky

adminPowiem od siebie tak.Informacja w tym roku jest kpiksea.mielismy obiecane wszelkie informacje nie otrzymaliśmy nic, jedynie to co panie z Urzędu Gminy w Kościelisku przy luźnej rozmowie cos nadmieniły.Mieliśmy otrzymać dokładne wyniki nie otrzymaliśmy.kiepsko , kiepsko i tyle.Co do ubezpieczenia niestety też nic nie wiemy. Chyba trzeba mieć OC i NW.Szkoda, że Was nie było.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Inzerce