Začít s podnikáním při studiu na vysoké škole je možná příběhem mnoha našich čtenářů. Stejně tak to měl i František Szabó, který si svůj živnostenský list založil v třetím semestru v roce 2007. Jak se dál vyvíjela podnikatelská kariéra člověka, který se proslavil díky několika svým projektům?
„Tehdy jsem programoval pro kamaráda CMS. Měl jsem už několik svých projektů, které mi vydělávaly na svačinu. Až ve čtvrtém semestru jsem začal vydělávat více, a to na PPC díky Adsense,“ popisuje svoje začátky František, jehož kroky skončily hlavně u affiliate: „Dnes mám čtyři zdroje příjmu, jednak PPC, prodej inzerce a programování, ale tím úplně největším zdrojem je právě affiliate. Programování pro firmy jsem však dělal pořád, ale postupně jsem to začal omezovat, protože mě práce na cizích projektech příliš nenaplňovala.“
TIP: V jakých oborech se ještě vyplatí podnikat? Poradí zkušený affilák
František píše od roku 2010 poměrně populární blog o affiliate, tedy Affilblog.cz. Na něm se se čtenáři dělí o svoje zkušenosti, které získal v průběhu svého podnikání. Začátečníky do vydělávání v affiliate podporuje, ale dodává: „Na affiliate může sice vydělávat každý, dokonce k tomu nepotřebuje ani živnostenské oprávnění, ale stejně si musí hlavně vybrat vhodný produkt, který chce propagovat, tedy i vhodného provozovatele partnerského programu, a rozmyslet si, jak chce získávat traffic. Tím nejdůležitějším je ale začít!“
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
V České republice zatím není affiliate tak rozšířeno, jak by se dalo očekávat, a tak se rozhodl pořádat školení, kde chce tento problém vyřešit: „U nás je opravdu povědomí o podobném byznysu minimální. To má ale za následek poměrně velký potenciál růstu, takže budoucnost affiliate v ČR vidím růžově.“
Možná, že o něco známějším, je Františkův další projekt. Linkmonitor.cz je trhem internetové a sociální reklamy. Je to dokonce první místo, na němž se u nás začaly prodávat příspěvky na Facebooku. „Celý systém je určen pro dvě skupiny lidí. Jednak pro majitele internetových a sociálních stránek, kteří chtějí v rámci sítě prodávat, poptávat, ale i vyměňovat inzerci s jinými partnery, a jednak pro inzerenty, nejčastěji tedy marketingové agentury, majitele eshopů, služeb a další,“ dodává František s tím, že dnes má systém necelých pět stovek registrovaných uživatelů, přes tři tisíce webů a osmdesát sociálních stránek. Rovněž je evidováno téměř tři sta poptávek.
„Na webu pracují dva lidé stabilně a dva externě. Umožňujeme kompletní evidenci webových a sociálních stránek, tedy i evidence prodejů a výměn odkazů a další. Hlavní myšlenkou je propojit nabídku partnerů s poptávkou inzerentů,“ popisuje systém, který se od těch konkurenčních liší hlavně v tom, že uživatelé nemusejí platit žádné provize z prodejů. Služba je navíc centralizovaná a lze na ní zakoupit jak odkazy, články, bannery a další, tak i placené tweety, statusy a podobně.
Linkmonitor lze používat i zdarma, ale v případě zájmu o nákup, prodej a další služby je nutno zaplatit VIP členství. To se vyplatí, protože se samotným projektem má František velké plány: „Chceme toho dokázat skutečně hodně. Z těch největších cílů je asi vstup na anglicky mluvící trh a poté i na ten španělský.“
A jak ho vůbec napadlo vymyslet systém, který podle jeho slov každý týden přináší nějaké novinky a před několika dny implementoval autorespondery, které umožňují automatické reakce partnerů na poptávky inzerentů? „Potřeboval jsem vlastní evidenci prodejů a výměn odkazů. A také jednoduchý nástroj, který by udržoval aktuální nabídku, včetně ranků a podobně. Proto jsem Linkmonitor založil, bylo to na začátku roku 2011 a v dubnu 2012 jsem spustil speciální placené funkce.“
Jak již bylo řečeno, František se zabývá i problematikou SEO v rámci svých projektů. Může se tedy snadno vyjádřit ke strastem, jež nás v poslední době potkávají u vyhledávačů: „Google Pandu a další zvířátka naprosto schvaluji. Je to krok kupředu. Tučňák i panda dělají pořádek v už tak zaneřáděném fulltextu. Byla by ale škoda, kdyby tyto algoritmy poškozovaly drobné informační a originální weby na úkor obřích magazínů velkých mediálních společností.“
Často zmiňovanou otázkou je i důležitost ranků, ale i na to je tu odpověď: „Ranky jsou důležité pro ego a prodej odkazů. Pro SEO je to diskutabilní, ale váha v nich taky bude. Pořád platí, že opravdu kvalitní stránky mají velmi vysoké ranky. Nicméně pokud chcete na webu vydělávat třeba pomocí PPC nebo affilu, je nejdůležitější relevantní návštěvnost a konverze, ranky vás zajímají pouze, pokud prodáváte odkazy.“
Budoucnost PPC vidí František v jeho rozšiřování vyhledávači na úkor organického vyhledávání. Už dnes tvoří PPC velkou část příjmů Googlu i Seznamu a podíl výsledků PPC se stále rozšiřuje. Začíná se používat i na sociálních sítích, což jí opět otevírá zajímavou budoucnost.
Františkovi děkujeme za odpovědi. A vy se můžete ptát do komentářů, kde vám určitě rád odpoví.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 23 hodinami
Před 23 hodinami
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Mário Roženský
Před 11 roky
Super Franto, školení chválím, jen tak dál a šiřte povědomí o affiliate!
Odpovědět »