Inzerce

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

KomentářKomerční sděleníVideo Víte, jak se EET dotýká internetových podnikatelů – tvůrců webových projektů, e-shopařů, freelancerů, agentur a dalších? Společně s Ondřejem Preussem z Dostupného advokáta jsme pro vás tuto otázku zodpověděli.

Inzerce

Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém evidence přímých plateb, které probíhají mezí zákazníkem a obchodníkem.

Týká se prakticky všech podnikatelů, včetně provozovatelů e-shopů. I když v posledním okamžiku začíná Ministerstvo financí otáčet a možná se dočkáme vyjmutí e-shopů z evidence komplet. Definitivní rozhodnutí doplníme.

Již dnes je jasné, že jsou vyjmuty platby příkazem z účtu či platby na dobírku. Naopak platby hotově či platební kartou mají být předmětem evidence. Dokonce podle metodiky ministerstva podléhají evidenci i platby přes platební brány či PayPal.

K EET je potřeba stálé připojení k internetu (kromě mimořádných odůvodněných výjimek) a tiskárna na účtenky. Není však potřeba zvláštní pokladna, vše zvládne i smartphone.

První vlna začíná od prosince (týká se ubytovacích a stravovacích služeb). Další fáze bude následovat v březnu roku 2017. Ta zahrnuje maloobchod a velkoobchod. Většina freelancerů by pak měla zbystřit k 1.3.2018, kdy se EET dotkne služeb.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

jan-lastuvka-web

Čínská e-commerce: Co se z ní můžeme naučit? | Jan Laštůvka

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

Právě vyšlo

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

samuel-huba-web

Samuel Huba: Budoucnost a strategie Shoptetu

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Nejoblíbenější

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Premium
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Komentáře

Stanislav Puffler Sledovat @OpenMageCz

Před 5 roky

Super video, jen vyšlo bohužel už v době, kdy je hodně věcí jinak. Jednak to vypadá na výjimku EET pro eshopy a dnes už i na výjimku pro malé živnostníky s obratem do 250 milionů. Zároveň je podání Ondřeje velmi právnické, ale už méně praktické pro online podnikatele. Třeba dobírka je mimo EET v případě, že je řešena třetí stranou (pošta, ppl, dhl, …). Pokud však rozváží eshop vlastní přepravou a nechá si platit dobírku sobě, tak do EET spadá – resp. měla spadnout do chvíle (včera), kdy Babiš připustil, že pro eshopy bude EET pasé.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

Premium
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Premium
piero-sestak-web

Strategie a řízení agentury: Jak firmu nastavit, aby rostla? | Piero Sestak

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií