Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Virální marketing: Lidé v roli protagonistů, jak to vlastně probíhá?

Pojem „virální marketing“ je stále používanější. Setkáváme se s ním na internet, v televizi, v odborných časopisech a podobně. Začínající podnikatelé by ho měli znát, pojďme se na něj tedy podívat…

Co to je virální marketing?

Virální marketing je další z marketingových technik používaných nejen na internetu. Jejím cílem je jinými slovy donucení lidí k propagování obchodní značky, produktu. Využívá například sociálních sítí, na nichž danou značku propaguje a motivuje příjemce k dalšímu šíření.

Virální marketing slouží ke zvýšení růstu povědomí o značce a využívá k tomu neřízené šíření informace mezi lidmi. Ti vlastně sami propagují danou značku tím, že ji doporučují dále. Ve skutečnosti si ani nemusí uvědomit, že tak činí a propagaci značky pomáhají.

Jednat se může například o různé vtipy, parodie a podobně. Vyloučit se nedá ani erotika, případně různé slevy, dárky, videa, flashové animace a další. Pro viral je velmi často využíván i email a s emailovým marketingem je spojován.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Lidé v roli protagonisty

Mark Zuckerberg v roce 2007 řekl: “Lidé se ovlivňují navzájem. Nic na ně nemá takový vliv jako doporučení od člověka, kterého dobře znají.” Dvěma větami tak vystihl podstatu virálního marketingu.

Lidé samotní po zhlédnutí reklamního sdělení jej začnou sami aktivně šířit a doporučovat svým známým. Sdílí je na sociálních sítích, diskutují o nich a dojde tak k virálnímu šíření. Téma sdělení může být kontroverzní a někdy jej lze nazvat jako Buzz marketing. Musí být tedy zajímavé, zábavné, hodnotné, ale třeba i šokující a podobně.

Hlavními hybateli šíření jsou tedy lidé. Důvodem, proč sdělení propagují je jejich pobavení či naopak pohoršení. Může to být ale i díky získání věcného přínosu či jen potřeba další komunikace.

Virální marketing v praxi

V praxi se s virálním marketingem setkáváme velmi často. Proslavil se jím například Google se svými pozvánkami. Ten na při otevření svojí emailové schránky umožnil přístup jen omezenému počtu lidí. Ti získali pozvánky a mohli je rozesílat svým známým. Google tak zabil dvě mouchy jednou ranou. Jednak mohl službu i nadále testovat, ale zároveň se mu tvořila řada nedočkavců na otevření služby všem. Stejný princip uplatnil i později při otevírání své sociální sítě. Inspiroval se i Microsoft.

Když jsme u toho emailu, nelze nezmínit Hotmail, jež je považován za učebnicový příklad virálního marketingu. Když byla tato služba založena, brzy se v zápatí každého odeslaného emailu objevila reklama „Get your free e-mail at Hotmail“. Bylo to v době, kdy byl freemail veřejností takřka neznán a nebylo se tedy ničemu divit, když Hotmail vyvolal rozruch.

Jako další příklad lze uvést reklamu na Samsung. Ten vzbudil zájem veřejnosti svojí „ovčí show“.

Ukázkou virálního marketingu jsou i různá vánoční přání a podobně. Je přeci krásné, když můžete svým známým odeslat hezké přáníčko po emailu nebo skrze sociální síť. Společnosti to rády umožňují a samozřejmě – je to pro ně reklama.

Tak co, kdy jste si vy stali naposledy obětí virálního marketingu?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
natalie-ohorai-web

Nový e-shop i v dnešní době. Příběh spirituálního obchodu Amulets.cz | Natálie Ohorai

jiri-peslar-web

Pojištění e-shopu. Na co se zapomíná? | Jiří Peslar (Allrisk)

kovary-kovar-web

Logistika e-shopů. Alza a Skladon sdílí své zkušenosti | Miroslav Kövary a Maxim Kovář

Právě vyšlo

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Nejoblíbenější

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Inzerce