Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Virální marketing: Lidé v roli protagonistů, jak to vlastně probíhá?

Pojem „virální marketing“ je stále používanější. Setkáváme se s ním na internet, v televizi, v odborných časopisech a podobně. Začínající podnikatelé by ho měli znát, pojďme se na něj tedy podívat…

Inzerce

Co to je virální marketing?

Virální marketing je další z marketingových technik používaných nejen na internetu. Jejím cílem je jinými slovy donucení lidí k propagování obchodní značky, produktu. Využívá například sociálních sítí, na nichž danou značku propaguje a motivuje příjemce k dalšímu šíření.

Virální marketing slouží ke zvýšení růstu povědomí o značce a využívá k tomu neřízené šíření informace mezi lidmi. Ti vlastně sami propagují danou značku tím, že ji doporučují dále. Ve skutečnosti si ani nemusí uvědomit, že tak činí a propagaci značky pomáhají.

Jednat se může například o různé vtipy, parodie a podobně. Vyloučit se nedá ani erotika, případně různé slevy, dárky, videa, flashové animace a další. Pro viral je velmi často využíván i email a s emailovým marketingem je spojován.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Lidé v roli protagonisty

Mark Zuckerberg v roce 2007 řekl: “Lidé se ovlivňují navzájem. Nic na ně nemá takový vliv jako doporučení od člověka, kterého dobře znají.” Dvěma větami tak vystihl podstatu virálního marketingu.

Lidé samotní po zhlédnutí reklamního sdělení jej začnou sami aktivně šířit a doporučovat svým známým. Sdílí je na sociálních sítích, diskutují o nich a dojde tak k virálnímu šíření. Téma sdělení může být kontroverzní a někdy jej lze nazvat jako Buzz marketing. Musí být tedy zajímavé, zábavné, hodnotné, ale třeba i šokující a podobně.

Hlavními hybateli šíření jsou tedy lidé. Důvodem, proč sdělení propagují je jejich pobavení či naopak pohoršení. Může to být ale i díky získání věcného přínosu či jen potřeba další komunikace.

Virální marketing v praxi

V praxi se s virálním marketingem setkáváme velmi často. Proslavil se jím například Google se svými pozvánkami. Ten na při otevření svojí emailové schránky umožnil přístup jen omezenému počtu lidí. Ti získali pozvánky a mohli je rozesílat svým známým. Google tak zabil dvě mouchy jednou ranou. Jednak mohl službu i nadále testovat, ale zároveň se mu tvořila řada nedočkavců na otevření služby všem. Stejný princip uplatnil i později při otevírání své sociální sítě. Inspiroval se i Microsoft.

Když jsme u toho emailu, nelze nezmínit Hotmail, jež je považován za učebnicový příklad virálního marketingu. Když byla tato služba založena, brzy se v zápatí každého odeslaného emailu objevila reklama „Get your free e-mail at Hotmail“. Bylo to v době, kdy byl freemail veřejností takřka neznán a nebylo se tedy ničemu divit, když Hotmail vyvolal rozruch.

Jako další příklad lze uvést reklamu na Samsung. Ten vzbudil zájem veřejnosti svojí „ovčí show“.

Ukázkou virálního marketingu jsou i různá vánoční přání a podobně. Je přeci krásné, když můžete svým známým odeslat hezké přáníčko po emailu nebo skrze sociální síť. Společnosti to rády umožňují a samozřejmě – je to pro ně reklama.

Tak co, kdy jste si vy stali naposledy obětí virálního marketingu?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Právě vyšlo

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Premium
viktor-kustein-web

Z mladých talentů budoucí hvězdy firmy. Takhle to dělá Vivantis nebo Rockaway | Viktor Kustein

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce