Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Buzz marketing: Chcete si pošuškat o tom, v čem to vlastně spočívá?

Inzerce

Inzerce

O šuškání jsem v nadpise napsal schválně. S tématem totiž hodně souvisí. Buzzmarketing není příliš známý, většina lidí vůbec netuší, o čem vlastně je a jaký je jeho smysl. Pojďme se na to tedy podívat…

Inzerce

Cílem Buzzmarketingu je vyvolání rozruchu. V jeho názvu se nachází slovíčko „buzz“, což v překladu z angličtiny znamená „bzukot“. Jedná se o netradiční formu marketingu a je považován za jeden z nejúčinnějších způsobů propagace vůbec.

Samotný rozruch může vyvolat takřka cokoliv, co lidé nečekají či to považují za neobvyklé. Může se jednat například o šokující, provokativní, tajemná či zábavná témata. Smyslem je hlavně šokování a pobavení zákazníků a následné vyvolání diskuze o daném produktu či značce. Reklamní kampaň se má stát středem pozornosti médií i zákazníků.

S Buzzem se setkáváme velmi často. Určitě jste si všimli, že čas od času se v médiích a mezi lidmi začne probírat nějaká ta reklama. Ta je pravděpodobně absolutně postavená na hlavu, možná se jedná o podvod, ale všichni si o ní povídají. To je cílem této formy marketingu, taková kampaň je úspěšná.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Rozruch a šuškanda mezi lidmi

S Buzzmarketingem rovněž souvisí pojem „WOMM – Word of mouth marketing“, jehož cílem je reklama ústní formou. Je to vlastně podmět k diskuzi, v níž se dva lidé mohou bavit na téma dané kampaně. Jinými slovy – přinutí je bavit se o vašem produktu.

Pokud se kampaň povede, značka produktu se svým způsobem začne propagovat sama. Vzniknou o ní internetové diskuze, objeví se na sociálních sítích, lidé ji budou šířit sami. Přijde jim to zábavné, zajímavé, kontroverzní.

Značka se tímto způsobem může sama velmi rychle zpropagovat. Počáteční rozruch vzniká v drtivé většině sám, ale jeho růst a šíření lze řídit.

Buzzmarketing v praxi, je všude kolem nás

Příkladů tohoto marketingu je mnoho. V Česku se v poslední době velmi diskutovalo o reklamě Kofoly, v níž se student školy scházel se svojí učitelkou a měl s ní vztah. Tato reklama vzbudila pohoršení u řady diváků a na internetu se o ní často diskutovalo. Nakonec měla být zakázána, svůj účel ale splnila – zaujala.

Známým Buzzem v praxi je i reklama společnosti Nike. Na ní fotbalista předvádí svoje umění a zaplnil tím většinu světových diskuzních fór o fotbalu. Lidé váhali, zdali se nejednalo o podvod, zdali to opravdu dokázal, nebo je to jen trik médií. Reklama se dokonce rozebírala v různých pořadech a odborníkům nedala spát. Reklama samozřejmě byla podvod, ale opět – zaujala.

Je to ta správná cesta?

Buzzmarketing je sice skvělý nástroj, jak zpropagovat svůj produkt, zároveň ale může mít i opačný výsledek. Jak se říká, s ničím se to nemá přehánět. Podobná kampaň může poškodit jméno firmy a v tom nejhorším ji i zničit.

Dívat se na to musíme i z druhé stránky. Kdyby každá reklama byla podobně „chytlavá“, jak by byla v očích diváků důvěryhodná a pro firmu prospěšná? Lidé stále méně a méně věří reklamám, možná i Buzz je jedním z důvodů. To je však otázkou pro opravdové specialisty. My můžeme říci jen jedno, Buzz marketing může člověka pobavit, ale i rozzlobit. V obou případech je úspěšný.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce