O šuškání jsem v nadpise napsal schválně. S tématem totiž hodně souvisí. Buzzmarketing není příliš známý, většina lidí vůbec netuší, o čem vlastně je a jaký je jeho smysl. Pojďme se na to tedy podívat…
Cílem Buzzmarketingu je vyvolání rozruchu. V jeho názvu se nachází slovíčko „buzz“, což v překladu z angličtiny znamená „bzukot“. Jedná se o netradiční formu marketingu a je považován za jeden z nejúčinnějších způsobů propagace vůbec.
Samotný rozruch může vyvolat takřka cokoliv, co lidé nečekají či to považují za neobvyklé. Může se jednat například o šokující, provokativní, tajemná či zábavná témata. Smyslem je hlavně šokování a pobavení zákazníků a následné vyvolání diskuze o daném produktu či značce. Reklamní kampaň se má stát středem pozornosti médií i zákazníků.
S Buzzem se setkáváme velmi často. Určitě jste si všimli, že čas od času se v médiích a mezi lidmi začne probírat nějaká ta reklama. Ta je pravděpodobně absolutně postavená na hlavu, možná se jedná o podvod, ale všichni si o ní povídají. To je cílem této formy marketingu, taková kampaň je úspěšná.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
S Buzzmarketingem rovněž souvisí pojem „WOMM – Word of mouth marketing“, jehož cílem je reklama ústní formou. Je to vlastně podmět k diskuzi, v níž se dva lidé mohou bavit na téma dané kampaně. Jinými slovy – přinutí je bavit se o vašem produktu.
Pokud se kampaň povede, značka produktu se svým způsobem začne propagovat sama. Vzniknou o ní internetové diskuze, objeví se na sociálních sítích, lidé ji budou šířit sami. Přijde jim to zábavné, zajímavé, kontroverzní.
Značka se tímto způsobem může sama velmi rychle zpropagovat. Počáteční rozruch vzniká v drtivé většině sám, ale jeho růst a šíření lze řídit.
Příkladů tohoto marketingu je mnoho. V Česku se v poslední době velmi diskutovalo o reklamě Kofoly, v níž se student školy scházel se svojí učitelkou a měl s ní vztah. Tato reklama vzbudila pohoršení u řady diváků a na internetu se o ní často diskutovalo. Nakonec měla být zakázána, svůj účel ale splnila – zaujala.
Známým Buzzem v praxi je i reklama společnosti Nike. Na ní fotbalista předvádí svoje umění a zaplnil tím většinu světových diskuzních fór o fotbalu. Lidé váhali, zdali se nejednalo o podvod, zdali to opravdu dokázal, nebo je to jen trik médií. Reklama se dokonce rozebírala v různých pořadech a odborníkům nedala spát. Reklama samozřejmě byla podvod, ale opět – zaujala.
Buzzmarketing je sice skvělý nástroj, jak zpropagovat svůj produkt, zároveň ale může mít i opačný výsledek. Jak se říká, s ničím se to nemá přehánět. Podobná kampaň může poškodit jméno firmy a v tom nejhorším ji i zničit.
Dívat se na to musíme i z druhé stránky. Kdyby každá reklama byla podobně „chytlavá“, jak by byla v očích diváků důvěryhodná a pro firmu prospěšná? Lidé stále méně a méně věří reklamám, možná i Buzz je jedním z důvodů. To je však otázkou pro opravdové specialisty. My můžeme říci jen jedno, Buzz marketing může člověka pobavit, ale i rozzlobit. V obou případech je úspěšný.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc