Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Co skutečně brzdí růst firem?

Jiří Rostecký
Před 5 měsíců

„Všímáš si taky, jak moc tvoje podnikání ovlivňuje strach?“

Dneska mi píše klientka. „Měl bys čas si rychle zavolat?“ ptá se mě. Za hodinu už jsme na telefonu a já poslouchám, co zrovna ve svém byznysu řeší.

Vede jeden monolog. Pak vede druhý monolog. A pak ještě třetí.

Už to nevydržím a ptám se: „Hele, všímáš si taky, jak moc tvoje podnikání ovlivňuje strach? Kolik toho neuděláš, protože se bojíš? A kolik toho naopak děláš, i když to nechceš, ale nutí tě k strach a pochyby?“

Inzerce

Když si člověk přečte články v médiích o tom, proč české firmy nerostou, dozví se tam spoustu důvodů o daních, ceně práce, složitosti administrativy, konkurenci, situaci na trhu a o mnoha dalších faktorech, které mají na byznys rozhodně velký vliv.

Za mě jsou ale největší brzdou firem staré dobré člověčí problémy.

Naše strachy.
Nízké sebevědomí.
Pochyby.
Ego.
Potřeby něco někomu dokazovat.
Komunikace.
Vztahy.
Nedostatek sebereflexe.
Málo nadhledu a odstupu.
Neschopnost vidět souvislosti.
Nestrategické přemýšlení.
Příliš mnoho emocí.
Lenost.
Arogance.
Traumata z dětství.
A mnoho a mnoho dalšího.

Na konci dne může firmě nejvíc prospět psychoterapeut nebo nějaký mentor pro jejího šéfa než cokoliv jiného. Protože to, co brzdí lídra firmy, velmi pravděpodobně brzdí i firmu samotnou.

Proto u klientů začínám primárně od nich a pomáhám jim zvědomit si, kde jsou sami sobě největší brzdou a proč tak limitují i své podnikání. Překvapivé je, že dost často stačí málo – mnohdy jen pouhé uvědomění – a dá se to změnit a překonat.

Jen se musí začít na správném místě.

Od sebe.

Máte podobnou zkušenost z vašeho podnikání?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek