Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

Jiří Rostecký
Před 5 roky

Na konci dubna proběhl v pořadí už 8. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, jehož hlavním hostem byl jeden z nejúspěšnějších podnikatelů české e-commerce, zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň, který se tak postavil před doposud největší publikum, jaké E-shop Klub kdy navštívilo.

Martin Rozhoň byl už dvakrát hostem videorozhovoru MladýPodnikatel.cz. Jednou o historii Vivantisu a podruhé o jeho krizi v podnikání. | Autor fotky: Jirka Chomát

Když jsem se s Martinem na E-shop Klub připravoval, zeptal jsem se ho, co by po všech těch letech podnikání v e-commerce chtěl předat ostatním e-shopům. Martin se zamyslel a začal mluvit o mnoha tématech, ze kterých jsme společně vybrali ta nejlepší a připravili osnovu pro finální setkání.

Jedním z hlavních témat byla transakční ekonomika. Martin upozornil na to, že mnoho e-shopů si vlastně vůbec neumí spočítat, kolik vydělává na prodeji svých produktů a zda do nákladů započítává skutečně všechno. Připomněl i to, že právě snižující se marže jsou častým důvodem, proč se e-shopy pouští do zahraniční expanze a proč hledají další zdroje svých příjmů.

Martin Rozhoň se otevřel a sdílel nejen pracovní zkušenosti, ale i ty z osobního života. | Autor fotky: Jirka Chomát

Mluvil třeba o tom, jak Vivantis přišel s vlastními značkami produktů, co jejich tvorba stála a jak probíhal jejich prodej zákazníkům. Přijít s vlastní značkou není jednoduché, ale stejně tak to není nemožné a většina e-shopů to může vyzkoušet.

Protože si Martin ve svém podnikání prošel velmi těžkými chvílemi, vyhořel a musel kompletně změnit svůj postoj k práci, povídali jsme si i o tom. Nemluvili jsme ale o tématech, o kterých Martin už mnohokrát vyprávěl do médií, ale podrobně jsme rozebrali, kde se vlastně stala chyba, proč Martin vyhořel a jak se s tím nakonec popasoval.

Na místě se opět sešla skvělá komunita E-shop Klubu složená ze zakladatelů a šéfů internetových obchodů. | Autor fotky: Jirka Chomát

To nás dovedlo i k tématu budování managementu firmy, delegování práce, řízení a motivování zaměstnanců a k tomu, co by vlastně šéf firmy měl mít na starost a jak by měl budovat firemní kulturu.

Na závěr přišla řeč i na marketing a na mnoho dalších témat, která otevřeli sami účastníci. Mezi nimi byli jako vždy zakladatelé a šéfové internetových obchodů, kteří jsou členy komunity E-shop Klubu. Stát se členem můžete i vy.

Jak se stát členem E-shop Klubu?

E-shop Klub je komorním setkáním pro zakladatele a šéfy e-shopů. Pokud se chcete stát členem, můžete mi napsat na jiri@rostecky.cz a připsat, kdo jste, co prodáváte, jakých dosahujete čísel a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy. Další setkání proběhne 18. července od 14:00 v Praze, kde navštívíme Footshop.

Děkujeme!

Děkujeme moc Martinovi za to, že se s námi podělil o svůj příběh. Bylo důležité, když ostatním vyprávěl, jak se mu práce projevila na zdraví i osobním životě. Doufám, že posluchačům předal zkušenosti, díky kterým podobnému scénáři budou moci předejít.

Martine, byl jsi skvělý. Děkujeme moc! | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování patří i partnerům akce, mezi kterými je systém pro automatizaci marketingu Samba, eHub.cz poskytující řešení pro váš affiliate program, SrovnejPůjčku.cz umožňující vašim zákazníkům snadno sjednat úvěr pro nákup vašich produktů, Design Dev vytvářející weby na míru a Skladon.cz zajišťující kompletní outsourcing vaší logistiky.

A samozřejmě patří obrovské díky všem členům E-shop Klubu, kteří si přišli Martina poslechnout a společně sdílet své příběhy a zkušenosti. Pro vás to dělám. A jsem vděčný, že jste součástí E-shop Klubu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

eshop-summit-expo-evisions-web

Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová