Inspirace pro vaše podnikání a marketing

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

E-shopyReportáž

Na konci dubna proběhl v pořadí už 8. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, jehož hlavním hostem byl jeden z nejúspěšnějších podnikatelů české e-commerce, zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň, který se tak postavil před doposud největší publikum, jaké E-shop Klub kdy navštívilo.

Martin Rozhoň byl už dvakrát hostem videorozhovoru MladýPodnikatel.cz. Jednou o historii Vivantisu a podruhé o jeho krizi v podnikání. | Autor fotky: Jirka Chomát

Když jsem se s Martinem na E-shop Klub připravoval, zeptal jsem se ho, co by po všech těch letech podnikání v e-commerce chtěl předat ostatním e-shopům. Martin se zamyslel a začal mluvit o mnoha tématech, ze kterých jsme společně vybrali ta nejlepší a připravili osnovu pro finální setkání.

Jedním z hlavních témat byla transakční ekonomika. Martin upozornil na to, že mnoho e-shopů si vlastně vůbec neumí spočítat, kolik vydělává na prodeji svých produktů a zda do nákladů započítává skutečně všechno. Připomněl i to, že právě snižující se marže jsou častým důvodem, proč se e-shopy pouští do zahraniční expanze a proč hledají další zdroje svých příjmů.

Martin Rozhoň se otevřel a sdílel nejen pracovní zkušenosti, ale i ty z osobního života. | Autor fotky: Jirka Chomát

Mluvil třeba o tom, jak Vivantis přišel s vlastními značkami produktů, co jejich tvorba stála a jak probíhal jejich prodej zákazníkům. Přijít s vlastní značkou není jednoduché, ale stejně tak to není nemožné a většina e-shopů to může vyzkoušet.

Protože si Martin ve svém podnikání prošel velmi těžkými chvílemi, vyhořel a musel kompletně změnit svůj postoj k práci, povídali jsme si i o tom. Nemluvili jsme ale o tématech, o kterých Martin už mnohokrát vyprávěl do médií, ale podrobně jsme rozebrali, kde se vlastně stala chyba, proč Martin vyhořel a jak se s tím nakonec popasoval.

Na místě se opět sešla skvělá komunita E-shop Klubu složená ze zakladatelů a šéfů internetových obchodů. | Autor fotky: Jirka Chomát

To nás dovedlo i k tématu budování managementu firmy, delegování práce, řízení a motivování zaměstnanců a k tomu, co by vlastně šéf firmy měl mít na starost a jak by měl budovat firemní kulturu.

Na závěr přišla řeč i na marketing a na mnoho dalších témat, která otevřeli sami účastníci. Mezi nimi byli jako vždy zakladatelé a šéfové internetových obchodů, kteří jsou členy komunity E-shop Klubu. Stát se členem můžete i vy.

Jak se stát členem E-shop Klubu?

E-shop Klub je komorním setkáním pro zakladatele a šéfy e-shopů. Pokud se chcete stát členem, můžete mi napsat na jiri@rostecky.cz a připsat, kdo jste, co prodáváte, jakých dosahujete čísel a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy. Další setkání proběhne 18. července od 14:00 v Praze, kde navštívíme Footshop.

Děkujeme!

Děkujeme moc Martinovi za to, že se s námi podělil o svůj příběh. Bylo důležité, když ostatním vyprávěl, jak se mu práce projevila na zdraví i osobním životě. Doufám, že posluchačům předal zkušenosti, díky kterým podobnému scénáři budou moci předejít.

Martine, byl jsi skvělý. Děkujeme moc! | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování patří i partnerům akce, mezi kterými je systém pro automatizaci marketingu Samba, eHub.cz poskytující řešení pro váš affiliate program, SrovnejPůjčku.cz umožňující vašim zákazníkům snadno sjednat úvěr pro nákup vašich produktů, Design Dev vytvářející weby na míru a Skladon.cz zajišťující kompletní outsourcing vaší logistiky.

A samozřejmě patří obrovské díky všem členům E-shop Klubu, kteří si přišli Martina poslechnout a společně sdílet své příběhy a zkušenosti. Pro vás to dělám. A jsem vděčný, že jste součástí E-shop Klubu.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 26 let. Hned po střední škole založil svoji první firmu, kterou o několik let později prodal. Dnes se naplno věnuje MladýPodnikatel.cz, který založil ještě při studiích. Provozuje stejnojmenný podcast, který byl v roce 2019 YouRadiem vyhlášen nejlepším podcastem o podnikání. V tomtéž roce ho časopis Forbes zařadil do žebříčku 30pod30. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    

    Skrýt reklamu