Inzerce

Inzerce

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

Na konci dubna proběhl v pořadí už 8. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, jehož hlavním hostem byl jeden z nejúspěšnějších podnikatelů české e-commerce, zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň, který se tak postavil před doposud největší publikum, jaké E-shop Klub kdy navštívilo.

Martin Rozhoň byl už dvakrát hostem videorozhovoru MladýPodnikatel.cz. Jednou o historii Vivantisu a podruhé o jeho krizi v podnikání. | Autor fotky: Jirka Chomát

Když jsem se s Martinem na E-shop Klub připravoval, zeptal jsem se ho, co by po všech těch letech podnikání v e-commerce chtěl předat ostatním e-shopům. Martin se zamyslel a začal mluvit o mnoha tématech, ze kterých jsme společně vybrali ta nejlepší a připravili osnovu pro finální setkání.

Jedním z hlavních témat byla transakční ekonomika. Martin upozornil na to, že mnoho e-shopů si vlastně vůbec neumí spočítat, kolik vydělává na prodeji svých produktů a zda do nákladů započítává skutečně všechno. Připomněl i to, že právě snižující se marže jsou častým důvodem, proč se e-shopy pouští do zahraniční expanze a proč hledají další zdroje svých příjmů.

Martin Rozhoň se otevřel a sdílel nejen pracovní zkušenosti, ale i ty z osobního života. | Autor fotky: Jirka Chomát

Mluvil třeba o tom, jak Vivantis přišel s vlastními značkami produktů, co jejich tvorba stála a jak probíhal jejich prodej zákazníkům. Přijít s vlastní značkou není jednoduché, ale stejně tak to není nemožné a většina e-shopů to může vyzkoušet.

Protože si Martin ve svém podnikání prošel velmi těžkými chvílemi, vyhořel a musel kompletně změnit svůj postoj k práci, povídali jsme si i o tom. Nemluvili jsme ale o tématech, o kterých Martin už mnohokrát vyprávěl do médií, ale podrobně jsme rozebrali, kde se vlastně stala chyba, proč Martin vyhořel a jak se s tím nakonec popasoval.

Na místě se opět sešla skvělá komunita E-shop Klubu složená ze zakladatelů a šéfů internetových obchodů. | Autor fotky: Jirka Chomát

To nás dovedlo i k tématu budování managementu firmy, delegování práce, řízení a motivování zaměstnanců a k tomu, co by vlastně šéf firmy měl mít na starost a jak by měl budovat firemní kulturu.

Na závěr přišla řeč i na marketing a na mnoho dalších témat, která otevřeli sami účastníci. Mezi nimi byli jako vždy zakladatelé a šéfové internetových obchodů, kteří jsou členy komunity E-shop Klubu. Stát se členem můžete i vy.

Jak se stát členem E-shop Klubu?

E-shop Klub je komorním setkáním pro zakladatele a šéfy e-shopů. Pokud se chcete stát členem, můžete mi napsat na jiri@rostecky.cz a připsat, kdo jste, co prodáváte, jakých dosahujete čísel a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy. Další setkání proběhne 18. července od 14:00 v Praze, kde navštívíme Footshop.

Děkujeme!

Děkujeme moc Martinovi za to, že se s námi podělil o svůj příběh. Bylo důležité, když ostatním vyprávěl, jak se mu práce projevila na zdraví i osobním životě. Doufám, že posluchačům předal zkušenosti, díky kterým podobnému scénáři budou moci předejít.

Martine, byl jsi skvělý. Děkujeme moc! | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování patří i partnerům akce, mezi kterými je systém pro automatizaci marketingu Samba, eHub.cz poskytující řešení pro váš affiliate program, SrovnejPůjčku.cz umožňující vašim zákazníkům snadno sjednat úvěr pro nákup vašich produktů, Design Dev vytvářející weby na míru a Skladon.cz zajišťující kompletní outsourcing vaší logistiky.

A samozřejmě patří obrovské díky všem členům E-shop Klubu, kteří si přišli Martina poslechnout a společně sdílet své příběhy a zkušenosti. Pro vás to dělám. A jsem vděčný, že jste součástí E-shop Klubu.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

skladon-web

Skladon chce být globální. Nově otevřel největší fulfillment centrum na Moravě

ruslan-skopal-web

7. E-shop Klub v Trenýrkárna.cz: Finanční řízení e-shopu, vedení lidí, výroba vlastních produktů

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

Karel Borovička

Proč e-shopy neinvestují do marketingu?

krapitek-web

Co promyslet před založením e-shopu?

petr-pouchly-1-web

Petr Pouchlý: Jak přemýšlet nad osobním rozvojem?

peter-hajducek-web

Peter Hajduček: Budování Footshopu, efektivita e-shopařů, pořádání eventů pro zákazníky

Inzerce