Po 18 letech podnikání vybudoval miliardovou firmu. Poté se Vivantis rozhodl prodat skupině Mall Group a dnes investuje do projektů, které mají výrazný společenský přesah. Dalším hostem série textových rozhovorů o přemýšlení a práci je pravidelný posluchač podcastů MladýPodnikatel.czMartin Rozhoň (@MartinRozhon).
Inzerce
V rozhovoru jsem Martinovi položil stejné otázky, jako mnoha dalším úspěšným osobnostem. Odpovědi si tak můžete přečíst třeba od Jana Moudříka z Alzy, Petra Andrýska ze Socialsharks nebo investora Jana Urbana a porovnat, jak různí lidé přemýšlí nad svým životem a jak přistupují ke své práci. Teď si ale pojďme přečíst odpovědi Martina Rozhoně.
Každý z nás měl jako malý nějaký sen. Měli jsme svoje vlastní vysněná povolání a cíle, kterých jsme chtěli jednou v životě dosáhnout. Odpovídá vašemu dětskému snu to, čemu se dneska věnujete?
Abych pravdu řekl, tak si svůj dětský sen už nepamatuji. Pamatuji si ale, že když jsem chodil na střední školu, tak jsem intenzivně žádal Boha, aby mi pomohl k tomu, abych vydělal velké peníze na nějakém Bohulibém projektu, který by mě bavil a naplňoval. A to se bezezbytku postupně naplnilo a dále neplňuje…
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Na vysoké škole jsem založil web Celostnimedicina.cz, kde jsem chtěl lidem zprostředkovávat informace z oblasti alternativní, přírodní, celostní medicíny, která mi pomohla při mých závažných onemocněních.
Jelikož jsem neměl žádné peníze na financování tohoto webu, tak jsem přemýšlel, jak to ufinancovat, a založil jsem e-shop s přírodními produkty Prozdravi.cz. Potom postupně vznikly další e-shopy Krasa.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Vivantis.cz, Vivantis.sk, Vivantis.ro, Vivantis.hu, Vivantis-shop.at a další…
Během 18 let se z VIVANTISu stala miliardová firma.
Já jsem byl po té době již hodně vyhořelý, proto jsem se rozhodl ji prodat skupině Mall Group. Nyní se věnuji investování času i peněz do lidí s „dobrou karmou“, kteří mají VIZI, která mění svět k lepšímu…
Martin Rozhoň na začátku svého podnikání. | Zdroj fotky: Archiv Martina Rozhoně
Kdy pociťujete vůbec největší uspokojení ze své práce?
Nejvíce mne baví tvořit smysluplné věci s lidmi, které mám rád. Mně osobně dávají smysl zejména projekty v oblasti ekologie (Econea.cz), alternativní medicíny (Machavert.com, Celostnimedicina.cz), zdravé výživy (Scuk.cz, Foodgroot.com) a alternativního vzdělávání (Zskristal.cz) + také inovativní technologické projekty (Vrgineers.com, Satismeter.com, Ulekare.cz).
Sám těmito tématy žiji a v kombinaci s mými byznysovými zkušenostmi dokáži do zmiňovaných projektů přinášet velkou přidanou hodnotu. Mám pak obrovskou radost z toho, jak projekty rostou, jsou lepší a lepší a mají větší a větší společenský dopad…
Za den toho nejspíš musíte stihnout hodně. Navíc život není jen práce. Máte nějak rozvržený svůj denní harmonogram?
Když jsem pracoval ve VIVANTISu, tak to bylo hodně organizované – od rána do večera jedna schůzka za druhou a v noci a o víkendech dodělávání práce, kterou jsem přes den nestihl. Pracoval jsem průměrně 12-15 hodin denně včetně víkendů, až jsem po 10 letech vyhořel.
Dnes to mám volnější – pracuji z domu a svůj čas dělím operativně mezi práci a rodinu. Cca 2-3 dny v týdnu jsem v Praze, kde pomáhám mým projektům nebo se scházím s novými projekty ohledně investice.
Co děláte po ránu? A co snídáte?
Ještě v posteli se „napojuji nahoru“, pak vstanu, udělám si bylinkový čaj, zacvičím si sestavu protahovacích cviků z jógy, udělám si ovocno-seminkové smootie a pak jdu pracovat nebo se věnuji rodině…
Martin Rozhoň s rodinou. | Zdroj fotky: Archiv Martina Rozhoně
Máte nějaký systém vlastního sebevzdělávání?
Mám na sociálních sítích a v Google Alerts nastavené kanály informací z oblastí, které mě zajímají a z nich si vybírám zajímavé články a videa. Preferuji audio/video obsah, který si může člověk pustit ve vlaku, autě, na procházce atd. Občas si přečtu knihu z oblasti osobního rozvoje nebo absolvuji nějaký seminář – naposledy jsem byl na Zralý muž a na Umění zemřít…
Skvělé je se také jednou za čas odpojit od informací a světa a jít bez internetu sám např. na týden do lesa (stačí i 3 dny). Tam se člověk postupně dostane zpět do kontaktu sám se sebou a začnou mu přicházet věci z nitra a z hůry. Krásně se tam pak tvoří vize toho, co chci tvořit a jak vlastně chci žít…
Je nějaká kniha, která vás ve svém životě i v podnikání posunula nejvíce?
Nejvíce mne v životě posouvají semináře osobního rozvoje – ty 2 výše zmíněné byly pro mne opravdu zásadní! Skvělé je také najít si dobrého kouče, který vám pomůže ozrcadlit věci z vašeho nitra ven a pomůže vám nastavit si další směr i konkrétní kroky v životě i byznysu. Hodně mi v tomto pomohla Koucinkakademie.cz, kde se krásně kombinuje byznys s osobním rozvojem. Z knížek bych doporučil např Princip lola na druhou nebo Cesta pravého muže.
Informací se na nás dnes chrlí přehršel. Máte nějaký systém, jak si nově získané poznatky uchováváte i někde jinde, než ve vlastní paměti?
Ano, informací je obrovské množství a práce s nimi je pro dnešní svět naprosto klíčová. Já se snažím, aby se ke mne dostávaly, pokud možno, jen informace, které mne opravdu zajímají – například nastavení sociálních sítí, mailingů, Google alerts atd. – neustále přidávám kanály, které mne zajímají, a nemilosrdně ubírám kanály, které mne už nezajímají. Informace, které mne opravdu zaujmou a mohou se hodit do budoucna, ukládám ve speciální složce v e-mailu, abych je mohl fulltextově dohledat, když se k nim budu potřebovat vrátit.
Umíte anglicky nebo jiným jazykem? A jak jste se to naučili?
Ano, anglicky jsem se naučil postupně ve škole, firmě, soukromé výuce, čtením článků, posloucháním videí…
Jak vypadá vaše pracovní prostředí a co všechno potřebujete pro to, aby se vám dobře pracovalo?
Já jsem poměrně introvertní a potřebuji na práci klid. V kanceláři ve firmě nebo na cestách jsem schopen dělat jen rutinní věci, které nevyžadují mou hlubokou pozornost. Když potřebuji opravdu tvořit, tak si zalezu někam sám a ideálně si dám na hlavu ještě protihluková sluchátka, aby ke mně nedoléhaly zvuky – pak se mohu 100% koncentrovat na to, co tvořím…
Na práci používám výškově nastavitelný stůl, u kterého převážnou část času stojím. Práci se snažím prokládat pohybem, takže každou chvíli odbíhám něco malého udělat, abych se tělo protáhlo a mozek si odpočinul – tento přerušovaný způsob práce se mi osvědčil.
Každý den se snažím jít se projít na delší procházku nebo si zaběhat – když se tělo uvolní a mozek prokrví, tak přichází nejlepší nápady.
Jak si organizujete svou práci a priority, kterým se budete věnovat jako první?
Nejdříve věnuji nějakou menší část času úkolům, které jsem schopen rychle vyřešit – dává mi to uspokojení, že mám něco hotovo a nemusím se k tomu již vracet. Pak se vrhám na větší neodkladné záležitosti.
Jeden ze startupů, ve kterém se Martin angažuje. Vrgineers.com. | Zdroj fotky: Archiv Martina Rozhoně
Jaké nástroje ke své práci používáte a na co?
Jsem minimalista – používám v podstatě jen e-mail, do kterého si ukládám veškeré informace (nejvíce mailů posílám sám sobě). V Outlooku mám pak kalendář pracovních i osobních schůzek. Na organizovanější větší data používám Excel. Pak jen aplikace na sociální sítě a appku ČD, abych věděl, jak velké bude mít vlak zpoždění.
V rámci jednotlivých projektů používáme nástroje typu Asana, Slack, Jira atd.
Co hardware? Jaký v průběhu dne používáte nejvíce?
Notebook Dell XPS 15 + iPhone X.
Jak se zbavujete stresu, který na vás určitě vaše práce vyvíjí?
Chodím pravidelně do přírody, cvičím jógu, věnuji se rodině, v autě zpívám mantry, občas zkouším meditovat a napojovat se nahoru…
Je něco, co se vám ve vaší práci skutečně nepovedlo a dnes toho litujete?
Zastávám životní filosofii, že vše je, jak má být, proto se příliš neohlížím zpět a nelituji věcí, které se staly. Kdybych však měl jednu věc vypíchnout, tak asi to, že jsem měl věnovat více energie hledání klíčových lidí do VIVANTISu a dobře je zaplatit, abych to celé nestálo jen na mně.
Víc hlav víc ví. Za kým si chodíte pro radu ohledně vaší práce?
Vzhledem k tomu, že jsem introvert, tak moc za nikým pro rady nechodím. Poslouchám však hodně videí a podcastů s inspirativními lidmi (díky MladýPodnikatel.cz!). Několik let jsem měl také své kouče, kteří byly v té době pro mne velkým přínosem.
Cest, po kterých se můžete do budoucna vydat, je určitě více. Jak se ale rozhodujete, po které se vydáte?
Původně jsem to jel hlavou přes logiku. Postupem času jsem se naučil naslouchat sám sobě a vnímat své pocity. Říká se, že člověk dokáže vědomím obsáhnout jen cca 8 % své kapacity a zbytek je skryt v podvědomí.
A právě přes ty pocity dostáváme přístup do té obrovské studnice v podvědomí. Takže když se dnes mám o něčem rozhodnout, tak si to prostě opakovaně naciťuji – někdy mám jasný pocit ihned, někdy to chce větší odstup. Někdy si žádám nahoru o vedení. Nakonec však mám jasný pocit, kudy se vydat.
Stejným způsobem se rozhoduji i u investic – nejdříve vše důkladně analyzuji hlavovou logikou a pak chytám pocity, a podle nich se rozhodnu. Někdy je to trochu boj, když logika říká ANO a pocit říká NE, ale nakonec dám většinou na pocit. Opakovaně se mi zpětně ukázalo, že pokud jsem nedal na pocit, tak to nedopadlo dobře…
Martin Rozhoň jako dítě. | Zdroj fotky: Archiv Martina Rozhoně
Jaký máte teď největší profesní cíl? A jaký osobní?
Rád bych pomohl maximalizovat pozitivní dopad co nejvíce Bohulibým projektům zejména v oblastech ekologie, alternativní medicíny, zdravé výživy a alternativního vzdělávání.
K tomu, abych mohl tyto projekty financovat, tak bych rád vydělal velké peníze na technologických projektech, do kterých investuji.
Začínám také pracovat na vybudování léčivého místa v přírodě, kam se budou lidé přicházet alternativně léčit a duchovně transformovat.
Chci také být dobrým otcem mých dětí (na Vánoce jsme dostali 2. Boží dáreček).
A na závěr jedna otázka na odlehčenou. Kde a jak jste se potkali se svým životním partnerem?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.