Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Zlatý důl zavedených blogů? Staré posty!

Markéta Jeníková
Před 10 roky

Váš blog již vyrostl z dětských botiček a funguje na určité regulérní bázi. V tomto období je vysoce pravděpodobné, že vás přepadne tvůrčí krize – začnou ubývat nápady a v souvislosti s tím i čtenáři.

Vy však máte k dispozici cenný kapitál, o kterém pravděpodobně vůbec netušíte. Co je tímto kapitálem? Vaše starší články!

Starší články v sobě skrývají velký potenciál. Myslete na to, že velká část vašich čtenářů se vaším blogem neprokousala až k jeho počátkům, a tudíž nezná všechny příspěvky, které jste kdy napsali. Některé mohli čtenáři přehlédnout, jiné je nezaujaly. Tvůrčí recyklace je v tomto případě ideálním způsobem, jak osvěžit staré nápady a zaujmout svou čtenářskou obec. Pamatujte si zejména dvě věci: Zaprvé, staré nápady mohou vést ke skvělým novým nápadům. A za druhé, jeden měsíc je v dynamice internetu dávná minulost – asi tak na úrovni dinosaurů.

Je však třeba jít na věc chytře.

Inzerce

Zkuste to třeba takhle:

Revidujte zastaralý obsah. Vyberte článek, jehož informace jsou již zastaralé – to v dnešní době extrémně rychlého pokroku není vůbec složité –, a obsah článku aktualizujte. Je to win-win situace: nemusíte vymýšlet nové téma a vaši čtenáři přesto dostanou svůj denní přísun nových poznatků.

Přidejte „Druhý díl“. Od chvíle, kdy jste napsali zrovna tenhle konkrétní článek, jste se mnohému naučili a na mnohé věci změnili názor – a není ostuda to přiznat. Naopak. Najděte takový článek, který odráží vaše starší postoje a zkušenosti a připište k němu druhý díl: jak téma článku chápete nyní. Články na sebe samozřejmě budou navzájem odkazovat a jeden k druhému přitáhnou vytoužené čtenářstvo.

Sdílejte starší posty v přehledu. Mezi velmi populární příspěvky se řadí ty, ve kterých autor předkládá celou řadu zábavných, poučných a zajímavých odkazů z celého internetu. Jedná se o efektivní způsob, jak navázat komunikaci s autory dotyčných webů, vy sami se zároveň profilujete jako experti v oboru, kteří vědí, co se kde šustne. Vyzkoušejte tuto techniku s jednou malou úpravou: vložte do článku i odkazy na své vlastní články k danému tématu. Nebo tyto odkazy přidejte na závěr článku s titulkem ve stylu „Přečetli jste všechno?“ Vašim starším článkům se dostane zasloužené pozornosti a navíc lidé na vašem blogu zůstanou o něco déle.

Propagujte starší posty na sociálních sítích. Tato vychytávka vám díru ve vašem „publikačním rozvrhu“ nezalepí, ovšem jedná se o efektivní způsob, jak vytěžit více z vašich starých zásob příspěvků. Vyhraďte si jeden den v týdnu (a dejte mu název třeba „Nostalgické neděle“), kdy propagační činnost na sociálních sítích věnujete právě starším článkům. Zaujmete tak své příznivce a zároveň se zajímavě vyhnete tomu, aby si o vás mysleli, že už to s propagací sebe sama trochu přeháníte.

Změňte formát. Kdo říká, že starý příspěvek na blogu musí navždy zůstat starým příspěvkem? Existují desítky způsobů, jak dobrý, ale postarší nápad proměnit a dát mu nový, svěží tvar. Co takhle vzít starý populární post a natočit podle něj video? Nebo obsah příspěvku vložit do svého newsletteru nebo automatické odpovědi v e-mailu? Anebo třeba shrnout obsah více příspěvků do infografiky nebo volně přístupného e-booku… Možností se nabízí nespočet.

Přidejte obrázek. Doplňte starší článek na blogu zajímavou, silnou grafikou. Tím z něj vytvoříte perfektní materiál pro sdílení na sociálních sítích, především Facebooku nebo Pinterestu, kde je grafická stránka příspěvku hodně důležitá – skoro až nejdůležitější.

Staré příspěvky na blogu jsou, jak vidno, nevyčerpatelnou studnicí informací a inspirace. Podívejte se pořádně – nesedíte si také na takovém zlatém prameni?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký