Inzerce

Zlatý důl zavedených blogů? Staré posty!

Váš blog již vyrostl z dětských botiček a funguje na určité regulérní bázi. V tomto období je vysoce pravděpodobné, že vás přepadne tvůrčí krize – začnou ubývat nápady a v souvislosti s tím i čtenáři.

Inzerce

Vy však máte k dispozici cenný kapitál, o kterém pravděpodobně vůbec netušíte. Co je tímto kapitálem? Vaše starší články!

Starší články v sobě skrývají velký potenciál. Myslete na to, že velká část vašich čtenářů se vaším blogem neprokousala až k jeho počátkům, a tudíž nezná všechny příspěvky, které jste kdy napsali. Některé mohli čtenáři přehlédnout, jiné je nezaujaly. Tvůrčí recyklace je v tomto případě ideálním způsobem, jak osvěžit staré nápady a zaujmout svou čtenářskou obec. Pamatujte si zejména dvě věci: Zaprvé, staré nápady mohou vést ke skvělým novým nápadům. A za druhé, jeden měsíc je v dynamice internetu dávná minulost – asi tak na úrovni dinosaurů.

Je však třeba jít na věc chytře.

Zkuste to třeba takhle:

Revidujte zastaralý obsah. Vyberte článek, jehož informace jsou již zastaralé – to v dnešní době extrémně rychlého pokroku není vůbec složité –, a obsah článku aktualizujte. Je to win-win situace: nemusíte vymýšlet nové téma a vaši čtenáři přesto dostanou svůj denní přísun nových poznatků.

Přidejte „Druhý díl“. Od chvíle, kdy jste napsali zrovna tenhle konkrétní článek, jste se mnohému naučili a na mnohé věci změnili názor – a není ostuda to přiznat. Naopak. Najděte takový článek, který odráží vaše starší postoje a zkušenosti a připište k němu druhý díl: jak téma článku chápete nyní. Články na sebe samozřejmě budou navzájem odkazovat a jeden k druhému přitáhnou vytoužené čtenářstvo.

Sdílejte starší posty v přehledu. Mezi velmi populární příspěvky se řadí ty, ve kterých autor předkládá celou řadu zábavných, poučných a zajímavých odkazů z celého internetu. Jedná se o efektivní způsob, jak navázat komunikaci s autory dotyčných webů, vy sami se zároveň profilujete jako experti v oboru, kteří vědí, co se kde šustne. Vyzkoušejte tuto techniku s jednou malou úpravou: vložte do článku i odkazy na své vlastní články k danému tématu. Nebo tyto odkazy přidejte na závěr článku s titulkem ve stylu „Přečetli jste všechno?“ Vašim starším článkům se dostane zasloužené pozornosti a navíc lidé na vašem blogu zůstanou o něco déle.

Propagujte starší posty na sociálních sítích. Tato vychytávka vám díru ve vašem „publikačním rozvrhu“ nezalepí, ovšem jedná se o efektivní způsob, jak vytěžit více z vašich starých zásob příspěvků. Vyhraďte si jeden den v týdnu (a dejte mu název třeba „Nostalgické neděle“), kdy propagační činnost na sociálních sítích věnujete právě starším článkům. Zaujmete tak své příznivce a zároveň se zajímavě vyhnete tomu, aby si o vás mysleli, že už to s propagací sebe sama trochu přeháníte.

Změňte formát. Kdo říká, že starý příspěvek na blogu musí navždy zůstat starým příspěvkem? Existují desítky způsobů, jak dobrý, ale postarší nápad proměnit a dát mu nový, svěží tvar. Co takhle vzít starý populární post a natočit podle něj video? Nebo obsah příspěvku vložit do svého newsletteru nebo automatické odpovědi v e-mailu? Anebo třeba shrnout obsah více příspěvků do infografiky nebo volně přístupného e-booku… Možností se nabízí nespočet.

Přidejte obrázek. Doplňte starší článek na blogu zajímavou, silnou grafikou. Tím z něj vytvoříte perfektní materiál pro sdílení na sociálních sítích, především Facebooku nebo Pinterestu, kde je grafická stránka příspěvku hodně důležitá – skoro až nejdůležitější.

Staré příspěvky na blogu jsou, jak vidno, nevyčerpatelnou studnicí informací a inspirace. Podívejte se pořádně – nesedíte si také na takovém zlatém prameni?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Pro předplatitele
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Co určuje jejich hodnotu a proč kolísá? | Adam Neuberger (Probinex)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?