Váš blog již vyrostl z dětských botiček a funguje na určité regulérní bázi. V tomto období je vysoce pravděpodobné, že vás přepadne tvůrčí krize – začnou ubývat nápady a v souvislosti s tím i čtenáři.
Inzerce
Vy však máte k dispozici cenný kapitál, o kterém pravděpodobně vůbec netušíte. Co je tímto kapitálem? Vaše starší články!
Starší články v sobě skrývají velký potenciál. Myslete na to, že velká část vašich čtenářů se vaším blogem neprokousala až k jeho počátkům, a tudíž nezná všechny příspěvky, které jste kdy napsali. Některé mohli čtenáři přehlédnout, jiné je nezaujaly. Tvůrčí recyklace je v tomto případě ideálním způsobem, jak osvěžit staré nápady a zaujmout svou čtenářskou obec. Pamatujte si zejména dvě věci: Zaprvé, staré nápady mohou vést ke skvělým novým nápadům. A za druhé, jeden měsíc je v dynamice internetu dávná minulost – asi tak na úrovni dinosaurů.
Je však třeba jít na věc chytře.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Revidujte zastaralý obsah. Vyberte článek, jehož informace jsou již zastaralé – to v dnešní době extrémně rychlého pokroku není vůbec složité –, a obsah článku aktualizujte. Je to win-win situace: nemusíte vymýšlet nové téma a vaši čtenáři přesto dostanou svůj denní přísun nových poznatků.
Přidejte „Druhý díl“. Od chvíle, kdy jste napsali zrovna tenhle konkrétní článek, jste se mnohému naučili a na mnohé věci změnili názor – a není ostuda to přiznat. Naopak. Najděte takový článek, který odráží vaše starší postoje a zkušenosti a připište k němu druhý díl: jak téma článku chápete nyní. Články na sebe samozřejmě budou navzájem odkazovat a jeden k druhému přitáhnou vytoužené čtenářstvo.
Sdílejte starší posty v přehledu. Mezi velmi populární příspěvky se řadí ty, ve kterých autor předkládá celou řadu zábavných, poučných a zajímavých odkazů z celého internetu. Jedná se o efektivní způsob, jak navázat komunikaci s autory dotyčných webů, vy sami se zároveň profilujete jako experti v oboru, kteří vědí, co se kde šustne. Vyzkoušejte tuto techniku s jednou malou úpravou: vložte do článku i odkazy na své vlastní články k danému tématu. Nebo tyto odkazy přidejte na závěr článku s titulkem ve stylu „Přečetli jste všechno?“ Vašim starším článkům se dostane zasloužené pozornosti a navíc lidé na vašem blogu zůstanou o něco déle.
Propagujte starší posty na sociálních sítích. Tato vychytávka vám díru ve vašem „publikačním rozvrhu“ nezalepí, ovšem jedná se o efektivní způsob, jak vytěžit více z vašich starých zásob příspěvků. Vyhraďte si jeden den v týdnu (a dejte mu název třeba „Nostalgické neděle“), kdy propagační činnost na sociálních sítích věnujete právě starším článkům. Zaujmete tak své příznivce a zároveň se zajímavě vyhnete tomu, aby si o vás mysleli, že už to s propagací sebe sama trochu přeháníte.
Změňte formát. Kdo říká, že starý příspěvek na blogu musí navždy zůstat starým příspěvkem? Existují desítky způsobů, jak dobrý, ale postarší nápad proměnit a dát mu nový, svěží tvar. Co takhle vzít starý populární post a natočit podle něj video? Nebo obsah příspěvku vložit do svého newsletteru nebo automatické odpovědi v e-mailu? Anebo třeba shrnout obsah více příspěvků do infografiky nebo volně přístupného e-booku… Možností se nabízí nespočet.
Přidejte obrázek. Doplňte starší článek na blogu zajímavou, silnou grafikou. Tím z něj vytvoříte perfektní materiál pro sdílení na sociálních sítích, především Facebooku nebo Pinterestu, kde je grafická stránka příspěvku hodně důležitá – skoro až nejdůležitější.
Staré příspěvky na blogu jsou, jak vidno, nevyčerpatelnou studnicí informací a inspirace. Podívejte se pořádně – nesedíte si také na takovém zlatém prameni?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.