Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Zlatý důl zavedených blogů? Staré posty!

Váš blog již vyrostl z dětských botiček a funguje na určité regulérní bázi. V tomto období je vysoce pravděpodobné, že vás přepadne tvůrčí krize – začnou ubývat nápady a v souvislosti s tím i čtenáři.

Inzerce

Vy však máte k dispozici cenný kapitál, o kterém pravděpodobně vůbec netušíte. Co je tímto kapitálem? Vaše starší články!

Starší články v sobě skrývají velký potenciál. Myslete na to, že velká část vašich čtenářů se vaším blogem neprokousala až k jeho počátkům, a tudíž nezná všechny příspěvky, které jste kdy napsali. Některé mohli čtenáři přehlédnout, jiné je nezaujaly. Tvůrčí recyklace je v tomto případě ideálním způsobem, jak osvěžit staré nápady a zaujmout svou čtenářskou obec. Pamatujte si zejména dvě věci: Zaprvé, staré nápady mohou vést ke skvělým novým nápadům. A za druhé, jeden měsíc je v dynamice internetu dávná minulost – asi tak na úrovni dinosaurů.

Je však třeba jít na věc chytře.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zkuste to třeba takhle:

Revidujte zastaralý obsah. Vyberte článek, jehož informace jsou již zastaralé – to v dnešní době extrémně rychlého pokroku není vůbec složité –, a obsah článku aktualizujte. Je to win-win situace: nemusíte vymýšlet nové téma a vaši čtenáři přesto dostanou svůj denní přísun nových poznatků.

Přidejte „Druhý díl“. Od chvíle, kdy jste napsali zrovna tenhle konkrétní článek, jste se mnohému naučili a na mnohé věci změnili názor – a není ostuda to přiznat. Naopak. Najděte takový článek, který odráží vaše starší postoje a zkušenosti a připište k němu druhý díl: jak téma článku chápete nyní. Články na sebe samozřejmě budou navzájem odkazovat a jeden k druhému přitáhnou vytoužené čtenářstvo.

Sdílejte starší posty v přehledu. Mezi velmi populární příspěvky se řadí ty, ve kterých autor předkládá celou řadu zábavných, poučných a zajímavých odkazů z celého internetu. Jedná se o efektivní způsob, jak navázat komunikaci s autory dotyčných webů, vy sami se zároveň profilujete jako experti v oboru, kteří vědí, co se kde šustne. Vyzkoušejte tuto techniku s jednou malou úpravou: vložte do článku i odkazy na své vlastní články k danému tématu. Nebo tyto odkazy přidejte na závěr článku s titulkem ve stylu „Přečetli jste všechno?“ Vašim starším článkům se dostane zasloužené pozornosti a navíc lidé na vašem blogu zůstanou o něco déle.

Propagujte starší posty na sociálních sítích. Tato vychytávka vám díru ve vašem „publikačním rozvrhu“ nezalepí, ovšem jedná se o efektivní způsob, jak vytěžit více z vašich starých zásob příspěvků. Vyhraďte si jeden den v týdnu (a dejte mu název třeba „Nostalgické neděle“), kdy propagační činnost na sociálních sítích věnujete právě starším článkům. Zaujmete tak své příznivce a zároveň se zajímavě vyhnete tomu, aby si o vás mysleli, že už to s propagací sebe sama trochu přeháníte.

Změňte formát. Kdo říká, že starý příspěvek na blogu musí navždy zůstat starým příspěvkem? Existují desítky způsobů, jak dobrý, ale postarší nápad proměnit a dát mu nový, svěží tvar. Co takhle vzít starý populární post a natočit podle něj video? Nebo obsah příspěvku vložit do svého newsletteru nebo automatické odpovědi v e-mailu? Anebo třeba shrnout obsah více příspěvků do infografiky nebo volně přístupného e-booku… Možností se nabízí nespočet.

Přidejte obrázek. Doplňte starší článek na blogu zajímavou, silnou grafikou. Tím z něj vytvoříte perfektní materiál pro sdílení na sociálních sítích, především Facebooku nebo Pinterestu, kde je grafická stránka příspěvku hodně důležitá – skoro až nejdůležitější.

Staré příspěvky na blogu jsou, jak vidno, nevyčerpatelnou studnicí informací a inspirace. Podívejte se pořádně – nesedíte si také na takovém zlatém prameni?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Právě vyšlo

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

Premium
karel-parizek-web

Jak řídit marketingový tým? | Karel Pařízek

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Inzerce