Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

WebDeal.cz: Nejen tábor pro začínající podnikatele, ale i příjemné odpoledne v diskuzi

[názor autora] Tento článek není reklamní. Vlastně je, alespoň bych chtěl, aby byl reklamou. Tou dobrou. Není to však placený článek, je to jen osobní doporučení, pochvala či prostě jen zmínka o zajímavém webu, který je určitě skvělým místem pro začínající podnikatele, jimž je tento web určen.

Když se zrodí stádo a vyhraje ten nejlepší

Před dvěma lety začalo podnikatelské fórum Webtrh.cz „měnit směr“. Projekt Martina Schlemmera (rozhovor na Objevit.cz) nám dal kromě místa k obchodu a diskuzi ještě dvě nové zažité fráze. Slovo „webtrh“ se díky němu stalo ekvivalentem pro všechna fóra o online podnikání. Velké změny na tomto fóru zase všichni už ze zvyku označujeme jako „změnu směru“. Všimněte si, jak ve většině článků toto označení naleznete.

Webtrh.cz dříve býval skvělým místem pro diskuzi, ale i obchod. Bylo na něm aktivních mnoho českých internetových legend. Některé jsou dodnes. Tak i tak se hodně změnilo a Webtrh už pro mnohé není to, co býval. Změnily se sekce, obchody se zpoplatnily, objevil se nový design, odešlo mnoho důležitých uživatelů.

To vše zapříčinilo vznik „nových webtrhů“. V jednu dobu si několik odvážlivců sedlo a přemýšlelo nad názvy svých fór, ke slovu „web“ přiřazovali různé koncovky a jednou z nich byl i „deal“. WebDeal.cz je jedním z klonů Webtrhu.cz, avšak možná jako jediný skutečně změnil směr. Jako jeden z mála je postaven na odlišném systému, má jiný design, nabízí originální funkce, více se snaží vyhovět svým uživatelům. Chybí mu jen jedno – uživatelé.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Síla v komunitě a snaha vyjít vstříc

Majitelem WebDealu je Otakar Pěnkava. Člověk, kterého znám již několik let, dříve jako fanouška jedné hry, v níž jsem ani neviděl smysl. Pracoval pro mě na mých projektech, upravoval mi fórum a mnohdy mi poradil. Kdybych ho neznal, nejspíše bych se na Webdeal ani nezaregistroval. Proč? Není přeci důvod…

To je však omyl. Už několik měsíců se v útrobách webdealských sekcí snažím připomenout, že počet skvělých funkcí je sice důležitý, nicméně počet aktivních uživatelů daleko více. Nutno podotknout, že se vedení fóra opravdu snaží vyhovět a vyjít vstříc veškerým požadavkům a nápadům své komunity. Řekněte, kde jinde se toho dočkáte?

Príma komunita a oddychové chvíle

Nejsem příliš velkým diskutérem, v mnoha diskuzích vidím jen ztrátu času, to mi však nebrání WebDeal několikrát denně navštívit. Nikdy se mi tam nepovedlo nic prodat, vlastně jsem si ani nevšiml, že by tam někdo jiný někdy něco prodal, ale jedno se povedlo. Potkal jsem zde spoustu skvělých lidí s přátelským přístupem, vstřícným jednáním a snahou pomoci, poradit.

Mohu zmínit například Honzu Kvasničku, našeho redakčního inženýra, díky němuž jsem dostal mnoho nápadů na vylepšení tohoto webu a dnes je šéfredaktorem. Filipa Číhala, podobného blázna jako jsem já, jelikož i on dělá už „odmala“ svůj magazín a mě jeho příběh donutil sepsat samostatný článek. Aleše Náprstka, který mi pomohl a umístil si moje RSS na web a mnoho dalších. V poslední době zde vídám i SEO mága a zároveň velice hodného člověka Filipa Podstavce. Fórum často navštěvuje a o na svém blogu se o něm zmiňuje i Drago.

No zkrátka, WebDeal je plný velice laskavých lidí. Nemusíte, jako někde, psát formálně, nemusíte se bát, co vám na váš dotaz druhá strana odpoví, můžete čekat vlídné jednání. Možná je to tím, že sekce neprochází tolik odborníků a skutečných „online profesionálů“, ale přesto jsem se tam odpovědí na své dotazy dočkal a jsem strašně rád za to, že jsem všechny ty lidi poznal.

Budoucnost? Radši neřešit…

WebDeal.cz se pohybuje v monopolní poli, kde vládne Webtrh. Ruku na srdce, když dnes chci něco prodat, zvolím osvědčené a hlavně aktivní fórum. To dělá Webtrh tak silným a důležitým místem pro mnohé z nás. Do budoucna bych to všechno přál WebDealu, jelikož právě on jde dobrým směrem. Zaměřuje se na uživatele, nikoliv na komerci, osekávání funkcí, vzhledu a podobně.

Nejspíš se nestane místem, kde se budou pohybovat takoví odborníci jako na Webtrhu. Přesto je vhodnou možností pro začínající podnikatele, jež může překvapit přátelským jednáním a vstřícným přístupem. Může jim pomoci s problémy, poradit v nesnázích a ukázat nové cesty. V tom vidím já jeho sílu, jelikož Webtrh se „nezkušených“ přeci chtěl zbavit (vzpomeňme na ideu zpoplatnění vstupu), proto mohou najít nové útočiště zde. Vůbec by nemuselo být od cesty rozdělit se na dva tábory, což by prospělo oběma. Ale to už je jen moje úvaha…

WebDeale, drž se a hlavně měj i nadále tak skvělou komunitu jako doposud! A co vy? Jak vidíte WebDeal vy? Navštěvujete jej?

Aktualizace: Článek jsem původně napsal před několika týdny, ale publikoval jsem jej až teď. V posledních dnech se mi na WebDealu povedlo koupit několik PR článků a brzy zde začnu budovat svůj nový iTrader (haha!). Dokonce jsem zde mohl rychle komunikovat s Wedosem, celkově jsem zde vyřešil vše velmi rychle. Takže super!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

idp

Před 10 roky

Taky to vidím tak že Webtrh je pro obchod a WebDeal spíš pro diskuzi.
Na WT je už dost silná konkurence a hustá atmosféra pro volnější pokec. Hlavně poslední cca rok na WT pozoruji rozdělení aktivních členů na:
1. co se snaží poradit a pomoci začátečníkům
2. ti co jim neporadí, vynadají, a odradí aby nerostla nová konkurence
dřív jsem si toho nijak nevšímal ale poslední dobou to je dost znát

Odpovědět »

Inspirovač.cz

Před 7 roky

Dlouho jsem hledal ekvivalent od webtrhu, ale nepříliš úspěšně. Proto děkuji za tip. //Daniel Hanuš

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

Inzerce