Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Filip Číhal: Kaprařina na internetu aneb Jak jsem začínal v 15 letech budovat svůj magazín

V patnácti letech pročítal rybářské magazíny a doslova hltal články o lovu kaprů. Dnes je Filipu Číhalovi 22 let a letos by měl dokončit vysokou školu. „Na internetu tehdy neexistoval žádný web o kaprařině, proto jsem založil vlastní,“ popisuje důvody vzniku magazínu LovKapra.com a těší se na hezkou budoucnost, která ho čeká.

Pro rybařinu žije, proto se mu daří

S Filipem jsem se potkal na jednom diskuzním fóru. Zjistil jsem, že podobně jako já zakládal svůj magazín v poměrně brzkém věku. Když jsem později zjistil více, zaujaly mě jeho začátky plné zapálení a samozřejmě i dobrý výsledek na konci. Filip je rybářem už od svých 7 let a dokázal svoje zkušenosti využít i na internetu, jeho magazín denně navštíví přes 1000 lidí a vydržel na něm pracovat už skoro 8 let.


Filip s největším kaprem, jakého kdy ulovil.

„Když jsem začínal, ještě jsem nebyl tak znalý. Přispíval jsem do jednoho rybářského magazínu a svoje články jsem publikoval i u sebe. Pamatuji si, že doména .CZ tehdy stála snad tisícovku,“ se smíchem vzpomíná a dodává, že publikováním článků na svém webu mu rostla návštěvnost i popularita.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Filip se prosadil hlavně svým zaujetím, rybaření považuje za svou lásku a jeho web je rozhodně jedním z jeho největších úlovků. Dnes by jej neprodal ani za milion: „Zatím mě to neživí, přesto to poměrně slušně vydělává. Brzy mi však nastanou problémy s pojištěním, které za mě už nebude platit stát. I tak nás čeká mnoho pozitivního.“ Jeho magazín totiž spolupracuje s několika velkými firmami z oboru, rýsuje se mu velice zajímavá a zatím utajovaná spolupráce a sám má mnoho cílů do budoucna.

„Od založení magazínu se objevilo mnoho konkurence, ale moc z ní nezbylo. Majitelům nejspíš došla trpělivost, neměli na to čas, nebo je to přestalo bavit. My jsme vydrželi, protože pro kaprařinu žijeme a to nás nejspíš nejvíc odlišuje,“ dodává mladý podnikatel, který navíc vede rybářský kroužek, v němž učí děti ve škole chytat ryby.

Z ničeho vyrostl velký magazín s historií

Jeho web sice není bezkonkurenční, ale má mnoho stálých čtenářů a fanoušků. Filip se s redaktory snaží publikovat nejméně tři články nebo videa týdně a postupně jejich počet zvyšuje. Magazín bere jako citovou záležitost a nedá na něj dopustit.

„Dříve to byla vlastně jen statická stránka, na níž se nacházely nějaké články. Poté jsem je přesunul na redakční systém phpRS, ale s tím mi brzy došla trpělivost a zvolil jsem WordPress.“ popisuje Filip, který pro svůj magazín zvolil i bezplatnou šablonu a tu si upravil: „Velice mi vyhovuje, dobře se s ní pracuje. V budoucnu možná nějakou koupím, ale zatím to nemá smysl.“

Povedlo se mu několik důležitých kroků: „Oslovil jsem pár e-shopů pro rybáře. Dnes na mě často odkazují a o mně se tak dozvídají noví lidé. Některé ty obchody to příliš neřeší, protože stačí, že jim dám odkaz na podstránku, a oni na mě odkazují site-wide.“ Magazínu dnes patří první pozice v Googlu i Seznamu na dotazy „lov kapra“ a „kaprařina“.

Články píše kromě Filipa i několik dalších redaktorů. Ti zatím nejsou placeni, píší z vlastní iniciativy a pro zábavu. „Mám ale domluvenou i spolupráci s několika firmami. Ty mi zasílají svoje články a já jim za to pod ně dávám reklamu,“ vysvětluje Filip zajímavý způsob, jak získat obsah, jehož cena se mnohdy pohybuje i v tisících a dodává: „Sám si mohu vybírat, co chci a co nechci publikovat. Takto se vyhýbám čisté reklamě a PR. Chci, aby magazín byl pro čtenáře přínosný a zajímavý.“

Coby rybář chce mít do budoucna moře možností

V srpnu 2011 se Filipovo webu povedlo překonat hranici milionu návštěv od založení. „Měl jsem z toho obrovskou radost, je to pro mě velká motivace,“ přiznává svoje nadšení a přitom trochu utrápeně vzpomíná na školu, která ho teď hodně zdržuje od práce: „Za pár týdnů snad dostuduji vysokou školu. Bere mi poměrně hodně času a nestíhám pracovat na svých projektech. Přesto těžím z toho, že jsem student. Už jen kvůli sociálnímu a zdravotnímu pojištění.“

Za svoje vzory považuje hlavně Johna Vanharu a Tomáše Hajzlera. Je pravidelným čtenářem článků o svobodě v práci, marketingu, internetu a sociálních sítích. „V životě bych nechtěl být zaměstnanec. Raději si chci práci sám vytvořit a něco budovat. Chci dělat to, co mě baví, tedy věci, co dávají smysl a přináší i něco ostatním. Chci se každý den těšit do práce, která pro mě bude i koníčkem. To je moje velké přání,“ dodává Filip, z něhož se stal podnikatel a rybář v jedné osobě.

„Nikdo by se neměl bát jít si za svým cílem. Pokud někdo má svůj velký koníček, může jej využít i jinak než jen pro zábavu. Já to zkusil a do budoucna se mi to snad vyplatí. Nejdůležitější je začít, mít trpělivost a nevzdat to,“ dodává spokojený Filip na závěr.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Fit začíná opět blogovat :-)

Před 10 roky

[…] hodně času. Kdyby vás náhodou zajímala historie projektu, tak si můžete přečíst třeba tento článek na portálu Mladýpodnikatel.cz, který vyšel v březnu letošního roku. LovKapra.com – […]

Odpovědět »

Faroqalkeaf

Před 10 roky

Nikola / A co me1m dělat když je mu 28let a me1 jinou a je1 ho prostě chci!!!!!!!!!!!!Eva Aichmajerove1: To s věkem nijak nesouvised, je to o tom, zda tě chce i on. To, že chceš ty, nic namzenene1, na le1sku musedte bfdt dva.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

Inzerce