Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Využití AI v procesu tvorby webových stránek

inzerce
Před 5 měsíců

V poslední době, kdy se umělá inteligence stává velkým trendem, je i pro agentury, kreativce i freelancery nezbytné, aby se umělou inteligenci naučili využívat a začlenili ji do svých procesů. Umělou inteligenci lze samozřejmě využívat pro automatizaci nejrůznějších činností, v tomto článku se však zaměříme, jak umělou inteligenci můžeme využívat v procesu tvorby webových stránek, brandingu i marketingu.

Využití AI při tvorbě grafiky

Využití generativní umělé inteligence můžeme využít při tvorbě loga, celého brandingu i grafického návrhu pro samotné webové stránky.

V současné době jsou nástroje jako Midjourney, Dall-E 3 skvělým pomocníkem pro generování nápadů na barevné palety, loga nebo designu webových stránek. Současná umělá inteligence však není dokonalá a zejména neumí dělat písma, je tedy třeba, aby všechny návrhy log nebo designu revidoval zkušený grafik a následně je překreslil. Stejně tak v rámci návrhu webových stránek mohou tyto nástroje sloužit pouze jako inspirace. Umělá inteligence nezná pojmy jako například vizuální hierarchie a nedokáže například posoudit, zdali jsou zde dostatečné kontrasty.

V rámci vytváření vlastních obrázků nebo fotografií pro doplnění navrženého designu webových stránek je umělá inteligence více než vhodná.

Inzerce

AI je skvělým pomocníkem, avšak záleží pouze na zkušeném designerovi, jak dobře ji dokáže využít, nicméně designér, který ji používat umí, bude mít nepochybně náskok před designery, kteří ji využívat neumí.

Zdroj obrázku: Webfusion.cz

Využití AI v UX

V kategorii UX (uživatelský zážitek) nám nepochybně může umělá inteligence také pomoci. Generativní modely nám mohou pomoci s vhledem do cílové skupiny uživatelů a jejich chování. Další modely nám mohou například pomoci s generováním celých uživatelských cest nebo i dokonce struktury či wireframů.

Další modely nám pomohou předvídat chování uživatelů, kdy nemusíme dlouho sledovat heatmapy, abychom mohli provést rozhodnutí. AI nám samozřejmě také může pomoci s analýzou dat.

Její využití v tomto oboru je tady opravdu obsáhlé a UX designový proces může značně urychlit. Nikdy však zcela nenahradí tradiční metody, jako je například uživatelské testování s reálnými osobami.

Využití AI v marketingu

V rámci marketingu nám umělá inteligence může pomoci s definováním publik nebo dokonce vymyslet celé marketingové strategie. Samozřejmě můžeme také generovat velké množství kreativy pro naše vizuální reklamy. Generativní modely nám pomohou také s psaním textů pro naši reklamu, kdy můžeme generovat velké množství variant pro A/B testování ve velmi krátkém čase.

Úskalím je zde základní znalost marketingových principů a umění psát správně instrukce pro umělou inteligenci tak, aby reklamní texty/strategie nebo cokoliv jiného mělo smysl a co největší efektivitu.

Využití AI v developmentu

Současná umělá inteligence pomáhá našim developerům zejména jako asistent při psaní nejrůznějšího kódu, ať už pro weby, mobilní aplikace nebo software na míru. Některé modely však umí i vygenerovat celé řešení dle zadaných instrukcí (řešení však nejsou v současné době zcela použitelná). Nicméně může sloužit pro opravu chybného úseku kódu, psaní vlastních krátkých skriptů nebo pro testování.

Závěr

Použití umělé inteligence je tady velmi široké, řešení zatím nejsou zcela dokonalá, nicméně již v současné době značně zrychlují a ulehčují práci všem osobám zahrnutým do designového procesu. Já osobně i naše agentura webfusion.cz využívá tyto nástroje na denní bázi. Určitě bych doporučil všem se o AI začít minimálně zajímat nebo ji rovnou začlenit do svých procesů.

 

Ing. Martin Rajnoha

Přes 5 let působím jako designér, kreativec, marketér a podnikatel. Zaměřuji se zejména na oblasti UI/UX a marketing. Pomohl jsem vytvořit více než 200 webových stránek a aplikací. Společně s kolegy buduji agenturu webfusion.cz, kde se snažíme o inovativní přístupy a využívání nejmodernějších technologií ve všech našich procesech.

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého