Spousta obchodníků zahrnuje zákazníky záplavou produktů, slev, akcí a všeho možného. Nabízí 10 způsobů platby, 5 druhů dopravy a ještě nějaké pojištění. Zákazník je zavalen přívalem informací a není schopen se rozhodnout, případně nákup vzdá v polovině. Možné je ale i opačné řešení. Nabídnout zákazníkovi jednoduchou prezentaci s jasnou a omezenou nabídkou.
Inzerce
Příliš mnoho podnětů vytváří nerozhodnost
Pokud si má zákazník vybrat mezi mnoha velmi podobnými produkty, nebude schopen se rozhodnout. Rozhodování určitě neusnadní ani řada dalších akcí a příbuzných produktů, které zákazníka ve vybírání ruší. Nedovolte, aby vaše nabídka zákazníka zavalila a bránila mu v nákupu. Raději ji rozumně zredukujte a nabízejte pouze 1-3 osvědčené způsoby platby a dopravy. Dejte své omezené nabídce dostatek prostoru a nechte ji vyniknout, nesnažte se na jednu stranu vecpat 50 položek.
Již Henry Ford kdysi řekl: „Zákazník může mít jakou barvu chce, dokud to bude černá.“ Čím více možností zákazníkovi nabídnete, tím více rozhodnutí ho nutíte dělat a celý nákup mu komplikujete.
Pro koho je toto řešení vhodné?
Minimalistické řešení je jednoznačně výborné pro malé specializované e-shopy s jedním či několika pečlivě vybranými produkty. Nejlépe se hodí pro středně drahé produkty, kdy zákazník ještě nemá problém s nákupem online, ale zároveň poštovné netvoří značnou část nákupní ceny.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Pokud máte velkou variabilitu zákazníků a produktů jsou řádově stovky, nelze minimalizmus jednoduše uplatňovat na nabídku. Nemůžete například nabízet pouze 3 druhy monitorů či 3 druhy pamětí, protože pak většině zákazníků nedokážete vyhovět. Nicméně stále můžete zásady minimalizmu uplatnit na dopravu a platbu. Můžete také rozumně omezit nabídku příliš podobných položek, nezavádět zbytečné kategorie atd.
Minimalizmus v praxi
Uvažujme středně drahý produkt prodávaný ve speciálm e-shopu. Hned na titulní straně bude jasně viditelná nabídka a další stránky slouží pouze k potvrzení objednávky a obsahují pokyny k nákupu, obchodní podmínky a kontaktní informace. Zákazníkovi umožníme platit výhradně kartou, anebo převodem, a tím se elegantně vyhneme kontrole několika různých platebních kanálů a zároveň nevyzvednutým dobírkám. Jako dopravní možnost nabídneme zákazníkovi doporučený balík přes Českou poštu. Expresní přepravci jsou sice někdy lepší než pošta, ale stojí přibližně stejně a balík si lze vyzvednout na poště i později.
A nepřijdu díky omezení nabídky o zákazníky?
Ano, určitě o nějaké přijdete. Ale přijdete také o velkou část režie, skladování zbytečných položek a starosti s řešením komplikací u dopravy a plateb. Pokud například používáte pouze jeden druh platby a poštovného, nemusíte složitě zajišťovat a kontrolovat platby a odesílání zásilek. Ušetříte čas a náklady navíc.
Navíc pokud zákazník produkt opravdu chce, obvykle jej koupí. U produktu za 500 Kč nebude rozumný zákazník řešit 20 Kč navíc za poštovné. O nerozumného zákazníka nestojíte, protože bude vždy vymýšlet nějaké problémy.
Ale zákazníci si stěžují!
Zákazníci si vymýšlí vždy. Zákazník je rovnocenný obchodní partner a ne osoba, které jsme povinni vyhovět za každou cenu. Vaším úkolem je nabídnout dobrý produkt za přijatelnou cenu. Zákazník jej může koupit a nemusí. Vždy se najde někdo, komu nevyhovuje způsob dopravy či platby a komu chybí něco v nabídce. Vaším cílem není uspokojit všechny zákazníky. Vaším cílem je prodávat maximální množství produktu za minimální režie a komplikací.
Shrnutí
Pro e-shopy s omezeným sortimentem můžeme s úspěchem použít minimalistického návrhu, který zákazníka neobtěžuje a neruší. Počet nutných rozhodnutí omezíme na minimum a tím zákazníkovi usnadníme nákup. I pro složité obchody s širokou nabídkou můžeme využít zásad minimalizmu a alespoň přiměřeně omezit nutné rozhodování a usnadnit zákazníkovi orientaci ve zboží a při nákupu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Dobrfd den paned Marie,jsem re1da, že jsem jedna z těch, ktere1 si Ve1s take9 přite1hla do života a dnes jsem poprve9 živě poslouchala Vaši zajedmavou předne1šku Jak dose1hnout faspěchu. Protože takove1to forma paeezntrce je předjemne1 a zajedmave1 i pro mle1dež, poslouchal se mnou i ne1š syn (22 let). Po skončened jsme ještě o te9matu diskutovali v souvislosti s našimi konkre9tnedmi sitacemi a na ze1věr jsme se domluvili, že by jsme re1di přijeli k Ve1m na školened o sebehypnf3ze, ktere9 jste v ze1věru nabedzela. Ovšem když jsem se vre1tila k internetu, nabeddka možnosti přihle1sit se na školened, zmizela.Uve1děla jste termedn 24.3.2012 od 13 17 hod, te9ma sebehypnf3za. Měli bychom ze1jem o 3 medsta.Děkuji za odpověď, mějte se hezky, zdraved Květa Škodove1, Liberec
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Ashley
Před 11 roky
Dobrfd den paned Marie,jsem re1da, že jsem jedna z těch, ktere1 si Ve1s take9 přite1hla do života a dnes jsem poprve9 živě poslouchala Vaši zajedmavou předne1šku Jak dose1hnout faspěchu. Protože takove1to forma paeezntrce je předjemne1 a zajedmave1 i pro mle1dež, poslouchal se mnou i ne1š syn (22 let). Po skončened jsme ještě o te9matu diskutovali v souvislosti s našimi konkre9tnedmi sitacemi a na ze1věr jsme se domluvili, že by jsme re1di přijeli k Ve1m na školened o sebehypnf3ze, ktere9 jste v ze1věru nabedzela. Ovšem když jsem se vre1tila k internetu, nabeddka možnosti přihle1sit se na školened, zmizela.Uve1děla jste termedn 24.3.2012 od 13 17 hod, te9ma sebehypnf3za. Měli bychom ze1jem o 3 medsta.Děkuji za odpověď, mějte se hezky, zdraved Květa Škodove1, Liberec
Odpovědět »