Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

27 ze 43 vysokoškolských projektů propadlo. Proč?

Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava pořádá třetí ročník programu Green light. Ten má za cíl podpořit zejména vysokoškolské projekty. Z 43 přihlášených bylo vybráno celkem 16.

Inzerce

Green Light je program na podporu rozvoje podnikání, jež má za cíl motivovat a podpořit vysokoškolské studenty k realizaci vlastních podnikatelských záměrů. Na programu se podílí hned několik moravskoslezských vysokých škol a jejich partnerů.

Základem programu je především Startup akcelerátor, v němž účastníci podstupují intenzivní tříměsíční přípravu. „Vybrané týmy podstupují každý týden odborné semináře a tréninky, kterými získají znalosti v oblasti lean canvas a service design, zakládání startups, finanční a daňové aspekty podnikání nebo prezentační dovednosti,“ říká mentor programu Jan Jůzl.

Závěrem se vybrané týmy utkají o přízeň porotců, investorů a publika na Startup show. Mezi porotci je např. Lenka Kučerová z projektu Teleport, která pomáhá dostat české studenty na stáž do Silicon Valley a mezi investory Miloš Lukačka z Delta Capital.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Už 21. září, kdy tento program odstartoval, se přihlásilo celkem 43 projektů. Porota z nich vybrala 16. Rozhodovala zejména realizovatelnost a inovativnost záměru, zároveň ale i jeho škálovatelnost na trhu. Podle informací MladýPodnikatel.cz největším úskalím některých projektů byla nízká propracovanost záměru.

Tvůrci projektů to vůbec neměli snadné. Procházeli semináři, konzultacemi s mentory, představovali svůj projekt na kameru, ale museli také vypracovávat spoustu úkolů. Zjistil jsem, že nejtěžším úkolem bylo správně vysvětlit produkt, ověřit jeho uplatnitelnost na trhu a umět správně stanovit cenu. Zkuste se sami zamyslet, jak byste se s ním u svého projektu poprali vy.

Velmi přínosným zážitkem bylo i setkání s americkým investorem Donniem Goinsem, který začínajícím startupům radil, jak uspět na americkém trhu a že se vyplácí více se soustředit na B2B trh a doplnit případnou aplikaci o hardwarové řešení.

green-light

Nejlepší projekty celého programu můžete naživo spatřit i vy. MladýPodnikatel.cz je mediálním partnerem programu, a to i jeho finále – závěrečné Startup Show. Ta proběhne již 23. února a vybrané projekty se na ni připravují už několik týdnů. Pokud chcete pobrat nové zkušenosti a inspiraci, zaregistrujte se na greenlight.vsb.cz. Navíc, jeden vylosovaný šťastlivec z publika vyhraje lístky na Colours of Ostrava.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

novinky38_mp

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Inzerce