Inzerce

27 ze 43 vysokoškolských projektů propadlo. Proč?

Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava pořádá třetí ročník programu Green light. Ten má za cíl podpořit zejména vysokoškolské projekty. Z 43 přihlášených bylo vybráno celkem 16.

Inzerce

Green Light je program na podporu rozvoje podnikání, jež má za cíl motivovat a podpořit vysokoškolské studenty k realizaci vlastních podnikatelských záměrů. Na programu se podílí hned několik moravskoslezských vysokých škol a jejich partnerů.

Základem programu je především Startup akcelerátor, v němž účastníci podstupují intenzivní tříměsíční přípravu. „Vybrané týmy podstupují každý týden odborné semináře a tréninky, kterými získají znalosti v oblasti lean canvas a service design, zakládání startups, finanční a daňové aspekty podnikání nebo prezentační dovednosti,“ říká mentor programu Jan Jůzl.

Závěrem se vybrané týmy utkají o přízeň porotců, investorů a publika na Startup show. Mezi porotci je např. Lenka Kučerová z projektu Teleport, která pomáhá dostat české studenty na stáž do Silicon Valley a mezi investory Miloš Lukačka z Delta Capital.

Už 21. září, kdy tento program odstartoval, se přihlásilo celkem 43 projektů. Porota z nich vybrala 16. Rozhodovala zejména realizovatelnost a inovativnost záměru, zároveň ale i jeho škálovatelnost na trhu. Podle informací MladýPodnikatel.cz největším úskalím některých projektů byla nízká propracovanost záměru.

Tvůrci projektů to vůbec neměli snadné. Procházeli semináři, konzultacemi s mentory, představovali svůj projekt na kameru, ale museli také vypracovávat spoustu úkolů. Zjistil jsem, že nejtěžším úkolem bylo správně vysvětlit produkt, ověřit jeho uplatnitelnost na trhu a umět správně stanovit cenu. Zkuste se sami zamyslet, jak byste se s ním u svého projektu poprali vy.

Velmi přínosným zážitkem bylo i setkání s americkým investorem Donniem Goinsem, který začínajícím startupům radil, jak uspět na americkém trhu a že se vyplácí více se soustředit na B2B trh a doplnit případnou aplikaci o hardwarové řešení.

green-light

Nejlepší projekty celého programu můžete naživo spatřit i vy. MladýPodnikatel.cz je mediálním partnerem programu, a to i jeho finále – závěrečné Startup Show. Ta proběhne již 23. února a vybrané projekty se na ni připravují už několik týdnů. Pokud chcete pobrat nové zkušenosti a inspiraci, zaregistrujte se na greenlight.vsb.cz. Navíc, jeden vylosovaný šťastlivec z publika vyhraje lístky na Colours of Ostrava.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální vývoj a predikce do budoucna | Adam Neuberger

novinky38_mp

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

Právě vyšlo

Pro předplatitele
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Pro předplatitele
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier