Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Jaké jsou nejdůležitější vlastnosti online podnikatelů?

Podnikání na internetu si chce vyzkoušet mnoho lidí. Kromě spousty dalších otázek řeší i to, jaké vlastnosti by měli mít, případně jaké rozvíjet.

Zeptal jsem se proto na tuto otázku šesti úspěšných online podnikatelů. Zde jsou jejich odpovědi.

Martin StiborMartin Stibor (zakladatel Korálky.cz): Pracujte s profesionály a učte se od nich, jak jen to bude možné. Pokusíte-li se ušetřit na lidech, jistě se vám to vymstí. Pokud nemáte zdroje na in-house profi tým, outsourcujte profesionální práci. Jedině tak můžete postupovat rychle a kvalitně s poměrně menšími náklady. A samozřejmě, buďte otevření všem novým informacím a technologiím, ale naučte se je operativně filtrovat a rychle se rozhodovat, čemu svůj čas věnovat a čemu ne. A pracujte s daty, které máte, pomůže vám to k rychlejšímu a kvalitnějšímu rozhodování.

Mário RoženskýMário Roženský (internetový podnikatel): Je to stejné jako u “offline” podnikatelů. Myslím si, že toto rozdělení dnes už padá a bez jakési prezence online podnikat nelze. Určitě je nutná výdrž. Podnikat on-line vypadá jednoduše a lákavě. Ale je potřeba myslet na to, že to do čeho se pustíte budete dělat dalších aspoň 5 let. Pokud hledáte rychlé zbohatnutí, tak to online nenaleznete. Nebude to namáhavé jako skládání palet ve skladu, ale času to zabere stejně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Potřebujete určitě sebemotivaci a zvídavost. Pokud se nedokážete sami motivovat, tak nebudete motivovat ani lidi okolo sebe a celé to havaruje. Pokud si raději pustíte televizi, než abyste pracovali na svém projektu, tak se nechejte zaměstnat. Ušetříte si spoustu starostí.

V online světě se vše strašně rychle mění. Takže je potřeba neustále sledovat trendy. Obzvláště sociální sítě a marketingové kanály se mění co měsíc. Je tedy potřeba neustále využívat toho, co je efektivní v danou chvíli, protože za rok bude pozdě. Například nyní je doslova zlatý důl Facebook a placená reklama na něm. Za rok už bude pozdě, protože se na něj hrne více a více firem. Už o Vánocích bylo znát, že ceny reklamy stouply asi na dvojnásobek proti zbytku roku.

Peter ChodelkaPeter Chodelka (internetový podnikatel): Online podnikateľ by mal byť predovšetkým cieľavedomý. Stanoviť si reálne ciele a ísť za nimi. Každý deň pracovať na ich dosiahnutí a nenechať sa ničim odradiť.

Druhú vlastnosť, ktorú považujem za dôležitú, je nebáť sa rizika. Ak v niečom vidí potenciál, tak by mal investovať svoj čas aj peniaze a ísť si za tým. Ak to nevýjde, tak to aspoň skúsil a naučil sa niečo nové. Viac ako polovica mojích projektov skončila fiaskom a aj tak ma to neodradilo stále vymýšľať nové veci. Vždy sa opýtajte sami seba: čo najhoršie sa môže stať?

Poslednú vlastnosť, ktorú by som rád zdôraznil, je sebarozvoj. Nespokojiť sa so súčasným stavom, ale neustále napredovať dopredu. Čítať knihy, chodiť na konferecie, absolvovať kurzy. Tieto teoretické znalosti by následne mal aplikovať do svojho podnikania.

Jarek MikešJarek Mikeš: Nehonit se za finančními výsledky a brát peníze jako vedlejší produkt. Určitě je potřeba trpělivost, vytrvalost, učenlivost. Být trošku extrovert pomáhá. Dá se to naučit tím, že se obklopíte typem lidí, co takto smýšlí. Dokud budete v jinak smýšlejícím prostředí, nikdy se neposunete dál, i kdybyste přečetli celou knihovnu světa a shlédli tisíce videí.

Vojtěch KrapítekVojtěch Krapítek (zakladatel Sportex.cz): Nejdůležitější je při online podnikání vytrvalost a chuť podnikat a posouvat se dopředu. Každý podnikatel by si měl nejdříve uvědomit svoje silné a slabé stránky, a na silných pracovat a ty slabé nejlépe delegovat.

Michalis KatapodisMichalis Katapodis (3IT úspěšný eshop):Člověk by měl vědět co dělá, proč to dělá a pro koho to dělá. Musí se svému podnikání věnovat naplno, pochopit potřeby zákazníka, nabídnout nadstandardní služby i servis. Když bude opravdu dobře rozumět své komoditě/službě, pak může za pomoci tvrdé práce a časových a finančních obětí uspět. To jsou podle mě absolutní základy jakéhokoliv podnikání. Z těchto základů vyplývají obecné vlastnosti. Nadšení a zapálení pro věc, což je vnitřní motor – motivace. Neustálá inovace a vylepšování všech oblastí, to si žádá kreativitu a neustálé vzdělávání se. Mezi další vlastnosti, bych ještě zařadil cílevědomost v souladu s osobní vizí, pokoru a strategické myšlení s uměním využit příležitosti.

Jak si tyto vlastnosti osvojit, asi není otázka úplně na mě, přesto jsem vypozoroval následující. Vnitřní motivaci člověk mít musí, buď chce něčeho dosáhnout, nebo ne. Když motivaci má, hravěji překonává překážky, protože ví proč a kam jde. Například já jsem chtěl začít cvičit. Odpoledne a navečer mám málokdy volný čas. Zbývala tedy jediná možnost, začít cvičit ráno. Problémem však bylo mé ranní vstávání. Přesto jsem se hecnul, začal vstávat v 5:50 a ráno před prací mě najdete ve fitku. Je to o silné vůli, kterou si můžete vypěstovat například právě sportem. Kreativitu lze vylepšit tak, že budete hlouběji přemýšlet nad vylepšením věcí kolem vás. Štve vás čekání u lékaře? Navrhněte rezervační systém. Štve vás v zimě škrábání ledu z oken auta? Vymyslete dodatečné nezávislé topení. Takto lze vymyslet hromadu blbostí, které rozvíjí vaši kreativitu. Shrnul bych to takto – obecně posiluj své silné stránky. Posiluj se v oblastech, ve kterých si tě ostatní Váží a chodí za tebou pro radu. Oblasti, ve kterých jsi slabý, deleguj.

Podnikáte na internetu i vy? Napište nám do komentářů, jaké vlastnosti by každý podnikatel měl mít podle vás. Děkujeme!

Zdroj náhledového obrázku: Fotolia.com | Autor obrázku: Daniel Ernst

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
filip-zak-web

Nedaří se vám rozjet podnikání? Udělejte tohle… | Filip Žák

Premium
salvator-soska-web

Byznys s ponožkami. Proč už nestačí prodávat jen ty barevné? | Salvátor Soška

zuzana-fryaufova-web

Jak se vyrábí bloky, zápisníky a další produkty young_block? | Zuzana Fryaufová

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Premium
jakub-vejmola-web

Jakub Vejmola alias Kicom: Byznys Bitcoinového Kanálu

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Inzerce