Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

V čem měla Pretty Woman pravdu?

O víkendu jsme si dali s přítelkyní klasiku z roku 1990 – Pretty Woman. V jedné scéně leží Julia Roberts a Richard Gere v posteli a ona mu vypráví svůj příběh, který ji dostal až k profesi prostitutky.

Inzerce

Gere se ji snaží povzbudit slovy, že má rozhodně na víc, a ona mu odpovídá větou, která mi utkvěla v paměti a která se line celým světem úspěchu a podnikání jako neviditelná nitka, o které se nemluví.

Stejné pocity jako Julia zažilo mnoho lidí a většině z nich se jen těžko vyjadřují. Nemluví o nich, jelikož nejsou něčím, čím byste se v dnešním světě pozlátek a zářezů chtěli chlubit.

A mnohým brání pokračovat a tvořit, ať už malé či velké byznysy nebo cokoliv jiného.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co Julia Robertovi řekla?

„Jednou padneš dolů a už si nevěříš.“

Před pár týdny mi jeden z mých klientů vyprávěl o svém prvním podnikání. Začínal velmi mladý a bez zkušeností. Nevěděl, jak se buduje firma a jak se řídí byznys. Nebyl v ničem jiný než spousta dalších podnikatelů, které dnes znáte z titulek časopisů.

Jemu to ale nevyšlo.

Byznys skončil ve ztrátě několika stovek tisíc korun. Povedlo se mu z ní dostat, ale firma skončila a s ním i jeho začátečnické nadšení. Srazil se totiž s tvrdou realitou byznysu, která je mnohdy velmi černobílá. Buď přežijete, nebo ne.

„Od té doby mám strach cokoliv nového začít,“ vyprávěl mi a popisoval, jaký strach v něm tato zkušenost vytvořila. Doslova ho paralyzovala. Srazila mu sebevědomí na nulu a pokaždé, když dostal nějaký nápad, rychle ho zavrhnul, protože mu strach našeptával, že ho stejně nedokáže zrealizovat.

Podobných lidí najdete spoustu.

V podnikání mluvíme o všem. Čteme oslavné články a posloucháme rozhovory s těmi, kterým se to povedlo. Na každého z nich ale připadají i další, kteří takové štěstí, načasování, schopnosti, dovednosti, talenty, prostředky, kontakty a mnoho dalšího, co vždy hraje menší či větší roli v jakémkoliv úspěchu, zkrátka neměli.

Tito lidé pak často nehledají jen nápad na nové podnikání, ve kterém by mohli zkusit štěstí znovu a lépe.

Musí hledat i sami sebe.

Svoje sebevědomí. Svoje odhodlání. Svou sílu.

Mnozí to nedokážou.

V jedné z dalších scén Richard Julii představuje operu: „První reakce na operu bývají velmi výrazné. Buď si ji zamiluješ, nebo naopak. Miluješ ji pak po celý život. A když ne, budeš třeba jen poslouchat, ale s tvojí duší nesplyne.“

O podnikání lze říct to samé. Úspěch je jeho součástí stejně jako pády. Pokud ho ale milujete a splyne s vaší duší, tak vás nezastaví nic.

PS: Sledujte mě na LinkedInu, kam přidávám spoustu podobných textů. Zdaleka ne všechny vychází i zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-web

Mladí podnikatelé. Tvoří vlastní svět a dávají šanci nápadům

Jiří Rostecký

On-line podnikání: Jak na něj?

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Premium
filip-kahoun-web

Mikromanagement a perfekcionismus při řízení firmy | Filip Kahoun

Inzerce