Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

V čem měla Pretty Woman pravdu?

Jiří Rostecký
Před 2 roky

O víkendu jsme si dali s přítelkyní klasiku z roku 1990 – Pretty Woman. V jedné scéně leží Julia Roberts a Richard Gere v posteli a ona mu vypráví svůj příběh, který ji dostal až k profesi prostitutky.

Gere se ji snaží povzbudit slovy, že má rozhodně na víc, a ona mu odpovídá větou, která mi utkvěla v paměti a která se line celým světem úspěchu a podnikání jako neviditelná nitka, o které se nemluví.

Stejné pocity jako Julia zažilo mnoho lidí a většině z nich se jen těžko vyjadřují. Nemluví o nich, jelikož nejsou něčím, čím byste se v dnešním světě pozlátek a zářezů chtěli chlubit.

A mnohým brání pokračovat a tvořit, ať už malé či velké byznysy nebo cokoliv jiného.

Co Julia Robertovi řekla?

„Jednou padneš dolů a už si nevěříš.“

Před pár týdny mi jeden z mých klientů vyprávěl o svém prvním podnikání. Začínal velmi mladý a bez zkušeností. Nevěděl, jak se buduje firma a jak se řídí byznys. Nebyl v ničem jiný než spousta dalších podnikatelů, které dnes znáte z titulek časopisů.

Jemu to ale nevyšlo.

Byznys skončil ve ztrátě několika stovek tisíc korun. Povedlo se mu z ní dostat, ale firma skončila a s ním i jeho začátečnické nadšení. Srazil se totiž s tvrdou realitou byznysu, která je mnohdy velmi černobílá. Buď přežijete, nebo ne.

„Od té doby mám strach cokoliv nového začít,“ vyprávěl mi a popisoval, jaký strach v něm tato zkušenost vytvořila. Doslova ho paralyzovala. Srazila mu sebevědomí na nulu a pokaždé, když dostal nějaký nápad, rychle ho zavrhnul, protože mu strach našeptával, že ho stejně nedokáže zrealizovat.

Podobných lidí najdete spoustu.

V podnikání mluvíme o všem. Čteme oslavné články a posloucháme rozhovory s těmi, kterým se to povedlo. Na každého z nich ale připadají i další, kteří takové štěstí, načasování, schopnosti, dovednosti, talenty, prostředky, kontakty a mnoho dalšího, co vždy hraje menší či větší roli v jakémkoliv úspěchu, zkrátka neměli.

Tito lidé pak často nehledají jen nápad na nové podnikání, ve kterém by mohli zkusit štěstí znovu a lépe.

Musí hledat i sami sebe.

Svoje sebevědomí. Svoje odhodlání. Svou sílu.

Mnozí to nedokážou.

V jedné z dalších scén Richard Julii představuje operu: „První reakce na operu bývají velmi výrazné. Buď si ji zamiluješ, nebo naopak. Miluješ ji pak po celý život. A když ne, budeš třeba jen poslouchat, ale s tvojí duší nesplyne.“

O podnikání lze říct to samé. Úspěch je jeho součástí stejně jako pády. Pokud ho ale milujete a splyne s vaší duší, tak vás nezastaví nic.

PS: Sledujte mě na LinkedInu, kam přidávám spoustu podobných textů. Zdaleka ne všechny vychází i zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

jiri-rostecky-web

MladýPodnikatel.cz mění design

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak