Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

V čem měla Pretty Woman pravdu?

O víkendu jsme si dali s přítelkyní klasiku z roku 1990 – Pretty Woman. V jedné scéně leží Julia Roberts a Richard Gere v posteli a ona mu vypráví svůj příběh, který ji dostal až k profesi prostitutky.

Inzerce

Gere se ji snaží povzbudit slovy, že má rozhodně na víc, a ona mu odpovídá větou, která mi utkvěla v paměti a která se line celým světem úspěchu a podnikání jako neviditelná nitka, o které se nemluví.

Stejné pocity jako Julia zažilo mnoho lidí a většině z nich se jen těžko vyjadřují. Nemluví o nich, jelikož nejsou něčím, čím byste se v dnešním světě pozlátek a zářezů chtěli chlubit.

A mnohým brání pokračovat a tvořit, ať už malé či velké byznysy nebo cokoliv jiného.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co Julia Robertovi řekla?

„Jednou padneš dolů a už si nevěříš.“

Před pár týdny mi jeden z mých klientů vyprávěl o svém prvním podnikání. Začínal velmi mladý a bez zkušeností. Nevěděl, jak se buduje firma a jak se řídí byznys. Nebyl v ničem jiný než spousta dalších podnikatelů, které dnes znáte z titulek časopisů.

Jemu to ale nevyšlo.

Byznys skončil ve ztrátě několika stovek tisíc korun. Povedlo se mu z ní dostat, ale firma skončila a s ním i jeho začátečnické nadšení. Srazil se totiž s tvrdou realitou byznysu, která je mnohdy velmi černobílá. Buď přežijete, nebo ne.

„Od té doby mám strach cokoliv nového začít,“ vyprávěl mi a popisoval, jaký strach v něm tato zkušenost vytvořila. Doslova ho paralyzovala. Srazila mu sebevědomí na nulu a pokaždé, když dostal nějaký nápad, rychle ho zavrhnul, protože mu strach našeptával, že ho stejně nedokáže zrealizovat.

Podobných lidí najdete spoustu.

V podnikání mluvíme o všem. Čteme oslavné články a posloucháme rozhovory s těmi, kterým se to povedlo. Na každého z nich ale připadají i další, kteří takové štěstí, načasování, schopnosti, dovednosti, talenty, prostředky, kontakty a mnoho dalšího, co vždy hraje menší či větší roli v jakémkoliv úspěchu, zkrátka neměli.

Tito lidé pak často nehledají jen nápad na nové podnikání, ve kterém by mohli zkusit štěstí znovu a lépe.

Musí hledat i sami sebe.

Svoje sebevědomí. Svoje odhodlání. Svou sílu.

Mnozí to nedokážou.

V jedné z dalších scén Richard Julii představuje operu: „První reakce na operu bývají velmi výrazné. Buď si ji zamiluješ, nebo naopak. Miluješ ji pak po celý život. A když ne, budeš třeba jen poslouchat, ale s tvojí duší nesplyne.“

O podnikání lze říct to samé. Úspěch je jeho součástí stejně jako pády. Pokud ho ale milujete a splyne s vaší duší, tak vás nezastaví nic.

PS: Sledujte mě na LinkedInu, kam přidávám spoustu podobných textů. Zdaleka ne všechny vychází i zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-web

Je mi 30. Co jsem se zatím naučil?

jiri-rostecky-web

Mladí podnikatelé. Tvoří vlastní svět a dávají šanci nápadům

Jiří Rostecký

On-line podnikání: Jak na něj?

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce