Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Rok 2016 pro Shoptet: EET za 3 týdny, velké stěhování i výstup na K2

GuestpostKomerční sdělení

shoptet-webNový rok vždy svádí k tomu trochu bilancovat. Každý rok se tomu statečně bráním, ale protože byl rok 2016 v mnohém výjimečný, letos si podobnou rekapitulaci dopřeji za Shoptet i já.

Pár důležitých čísel na začátek

Úžasným výsledkem byl nárůst obratu firmy o 75 %, díky kterému jsme se dostali na firemní obrat 48,3 milionů korun. Jde jednoznačně o největší meziroční nárůst, který jsme za dobu naší osmileté existence zaznamenali. Loňský rok jsme tak uzavírali s počtem 9 900 aktivních e-shopů, které vygenerovaly 96 000 objednávek denně a denní obrat přes 36 milionů korun.

Tempo, které jsme během roku nabrali, jsme nechtěli zpomalovat, a tak bylo na čase rozšířit náš tým, a to poměrně výrazně, kdy například vzniklo úplně nové obchodní oddělení (do té doby jsme získávali nové akvizice čistě přes online marketing). V číslech to dělá za rok 2016 nárůst o 24 lidí, což je víc jak polovina současného týmu.

Proto po roce a kousku, co jsme se stihli akorát zabydlet, na sebe nenechalo další stěhování čekat. Na štěstí pro nás se ve stejnou dobu uvolnily kanceláře o dvě patra pod námi, takže jsme vzali stoly na ramena a zvládli vše přestěhovat svépomocí. Adresa Francouzská 28, Praha 2 se tedy ještě chvíli měnit nebude :)


Shoptet 1 – Nové prostory jsme museli pokřtít přestřelkou

Ale stěhovali jsme i servery

Velkou zkouškou odvahy bylo únorové stěhování všech obchodů na nový serverhosting. Koncem roku jsme si pro tuto spolupráci vybrali společnost VSHosting a společnými silami přemigrovali všechny naše obchody i weby na jejich servery. Nebudeme lhát, že jsme se nebáli, byl to přeci jen hodně zásadní krok. Ale zvládli jsme to bez ztráty kytičky – i díky našim klientům, kteří pro nás byli velkou oporou.

Po změně serverů následovala velká úprava, která pomohla zrychlit naše obchody a jejich administrace. Jen pro představu – u velkých projektů, které měly hodně náročnou úvodní stránku, došlo ke zrychlení skoro až o 50 %! U méně náročných se jedná o průměrně 20% zrychlení.

jiri-rostecky-miroslav-udan

Miroslav Uďan (CEO Shoptetu) a Jirka Rostecký (zakladatel MladýPodnikatel.cz)

Jednou z největších výzev, které jsme se loni postavili, bylo EET. Byl to oříšek, ale Tomáš, který měl implementaci na starost, ji zvládl během necelých tří týdnů.

Ale EET samozřejmě nebylo zdaleka to jediné, na čem jsme pracovali. Kdo nás zná, ví, že vývoj běží nepřetržitě, a tak klientům dáváme minimálně jednou týdně nějakou novinku či rozšíření, a to zdarma. Z těch větších věcí to bylo například:

  • nové moderní šablony Echo, Soul, Tango,
  • přibyla řada SEO vylepšení,
  • administrace obchodů získala responzivní tvář, takže kromě nakupování je i samotná správa na mobilech a tabletech pohodlná,
  • zásadní změny dostala i Shoptet Pokladna, sloužící pro evidenci obchodů při osobním prodeji, modul Pohoda či E-shop na facebooku,
  • vytvořili jsme nové moduly Hodnocení zákazníků, Automatický dodavatelský import produktů,
  • spustili jsme anglickou verzi obchodů a na dalších jazycích začali pracovat,
  • každý e-shop může svůj e-shop, zdarma a na pár kliků, zabezpečit pomocí SSL certifikátu (HTTPS),
  • velkými změnami prošly objednávky a doklady – nyní mají klienti možnost sjednotit čísla dokladů, objednávek a variabilních symbolů, synchronizovat doklady s objednávkou, automaticky generovat a odesílat doklady s objednávkou, pro snadnější práci ve více lidech přibyla kompletace objednávky, dále také hromadné vystavování dokladů, rychlé přehledy objednávek a možnost sloučit více objednávek nebo automaticky detekovat a párovat k objednávkám přijaté plateb z FIO banky,
  • přidali jsme k objednávkám systémovou kontrolu daňového režimu při prodeji do jiných zemí, než je země obchodu,
  • přibyl dynamický FB Pixel pro remarketing, nové feedy pro Google Nákupy, nový feed pro Zboží, nově jsme vytvořili feed pro Glami,
  • a mnoho dalšího (více než 600 různých vylepšení).

Další radostí, kterou přinesl loňský rok, byla naše nová facebooková skupina Shoptet e-shop poradna. Chtěli jsme dát možnost nejen našim klientům vyměňovat si vzájemně zkušenosti, rady a tipy s tématy, které společně řeší. Koncem roku měla skupina přes 1200 členů můžu s radostí konstatovat, že to tam pěkně žije :) Často díky členům skupiny získáváme užitečnou zpětnou vazbu k funkcím, které vylepšujeme nebo připravujeme.

Také jsme poslali naši vlajku s Klárou Kolouchovou na K2 nebo podnikli další společný ShopCamp. Tentokrát již třetí v pořadí!

shoptet-k2

Shoptet 2 – Klára Kolouchová s Shoptetem před výstupem na K2

Musím říci, že rok 2016 byl neskutečnou jízdou a pevně věřím, že i ten rok 2017 si podobné tempo udrží – máme to rozhodně v plánu! I pro letošní rok máme v rukávu několik trumfů, na které se mohou naši klienti těšit. Sledujte nás na našem facebooku a neunikne vám žádná z novinek.

Za celý tým Shoptet.cz vám všem přeji, ať je i ten váš rok 2017 pořádnou jízdou. Ať se daří!

shoptet-tym

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Miroslav Uďan

V roce 2008 založil službu Shoptet, která svým zákazníkům pomáhá založit si vlastní e-shop. Dnes se jich založilo už přes 10 tisíc a Míra zastává funkci výkonného ředitele.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Křišťálová Lupa 2017

    Skrýt reklamu