Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Rok 2016 e-shopu SpokojenýPes.cz: Do čeho investovali čas a energii?

Tomáš Haškovec
Před 7 roky

spokojenypes-2016-webDostalo se mi milé povinnosti – zhodnotit rok 2016 u Spokojeného psa. Vzhledem k tomu, že v psí smečce působím rok a kousek, jsem možná vhodným kandidátem na sepsání malého ohlédnutí. Byl rok 2016 z našeho pohledu spokojený?

Nyní, na konci prosince, již můžeme bilancovat a přiznat, že byl.

Trochu čísel. To je přece základem každé bilance:

  • Očekáváme, že letošní obrat přesáhne 220 milionů Kč bez DPH. To v porovnání s předchozím rokem znamená nárůst tržeb o 30 %.
  • Odeslali jsme přes 200 tisíc zásilek.
  • Držíme konverzní poměr e-shopu nad 11 %.
  • Naše smečka se rozrostla o tisíce zákazníků a o nového obchodního ředitele.
  • Mezi naše zákazníky jsme rozdali cca 18 000 krabic/boudiček.
  • Naše krabice vyhrála jednu tuzemskou a jednu světovou obalářskou soutěž.
  • Psí pohled na věc jsme předávali na 4 velkých konferencích.

V roce 2016 se toho stalo hodně. A byla to pro nás opravdová jízda plná překážek, překvapení, námahy a několika velkých i menších úspěchů. Největší odměnou je pro nás přesto zvyšující se počet spokojených klientů, členů naší velké psí rodiny.

Spustili jsme nový e-shop

Důležitým krokem roku 2016 bylo bezesporu spuštění zcela nového e-shopu www.spokojenypes.cz. Postavit vlastní řešení takto velkého shopu, i když ve spolupráci s vývojářskou firmou, není rozhodně snadný úkol. Do naší společnosti jsem nastoupil v době, kdy byl tento projekt téměř hotov, mohl jsem tedy sledovat úžasné nasazení celého týmu v čele se ředitelkou Spokojeného psa – Soňou Fialkovou. Na začátku března proběhlo spuštění první fáze e-shopu, jenž byl skutečně náš – navržený komplexně dle potřeb klientů a dle představ lidí z psího týmu.

Známe případy, kdy redesign přinesl menší a v některých případech i hodně velké problémy. Nový e-shop okamžitě po spuštění vyskočil v konverzích o 3 procentní body, neztratil ani jednu pozici v SERPu a zákazníkům se líbil – alespoň většině z nich.

stary-spokojenypes
Takhle vypadal náš starý e-shop. Jeho konverzní poměr byl 8 %.

Vývoj druhé fáze e-shopu pokračoval celý rok. Vždy se totiž dá najít cesta ke zlepšení poskytovaných služeb. Automatické připomínky, výpočty krmných dávek, personalizace (také máte rádi, když vás oslovujeme jménem?) – to vše jsme postupně spustili a rozhodně tím nekončíme.

Upgradovali jsme sklad

Po zbrusu novém e-shopu následoval i upgrade skladu. Pod vedením ředitele logistiky Tomáše Fialky nasadil psí logistický tým vlastní, na míru vytvořený skladový systém. Díky němu došlo k navýšení počtu objednávek, které jsme schopni za den expedovat, a chybovost se stala minulostí. Aktuálně, tedy v předvánočním čase, expedujeme 1 600 zásilek denně. Všichni víme, kde je e-shop bez skvělé logistiky, a i když skladování, zásobování apod. stojí často mimo hlavní dění, je právě tato oblast jednou z nejpotřebnějších složek obchodování s tak obrovským objemem zboží a s tak obrovským množstvím klientů, jako je tomu u nás.

První polovina roku se nesla i ve znamení menších a větších kosmetických úprav tváře Spokojeného psa. Začali jsme používat nový slogan: Tlapku na to! Podle mého názoru je to nejlepší způsob, kterým můžeme zákazníkům vyjádřit, jaký vztah s nimi skutečně cítíme. Že jsme jejich parťáci a děláme skutečně maximum. Slogan se chytl… a nejenom mezi zákazníky.

Co zmínit dále? E-shop potřebuje prodejnu. Potřebuje svou výkladní skříň, něco hmatatelného, kde může ukázat svou skutečnou atmosféru. V červnu jsme proto otevřeli zcela zrenovovaný obchod na Pankráci. Chtěl jsem vytvořit místo, jež bude svou atmosférou přesně odpovídat naší značce. Našemu tak trochu jinému přístupu. Znáte jiný obchod, který má místo koberce trávu? Myslím, že se povedlo.

10
Opravdu, v naší prodejně chodíte po trávě.
prodejna_venek
Prodejnu najdete ve Hvězdově ulici 33 na Praze 4.

Video z nové prodejny vidělo na Facebooku virálně 130 000 uživatelů za první týden. Prohlédnout si ho můžete zde:

Možná jsme si chtěli vyzkoušet koncept prodejny, abychom podle ní mohli vytvořit další? Možná…

Doručování musí být zážitek

Budu pokračovat doručováním. Doručování musí být zážitek. Chceme zákazníkům doručit hlavně emoce. Nakupování u Spokojeného psa musí být radost – od výběru zboží, přes uskutečnění objednávky až po finální doručení. Pustili jsme proto do oběhu tak trochu jinou krabici. O co jde? Z klasické krabice, ve které doručujeme zásilky, může zákazník jednoduše složit papírovou boudičku.

SpokojenýPes.cz
Zákazníci většiny e-shopů krabice vyhazují. Ti našimi jimi dělají radost svým miláčkům.

Osobně jsem tipoval úspěch. Co se stalo potom, jsem opravdu nečekal. Stovky fotografií od zákazníků na Facebooku a před pár dny dva plné kamiony dalších kusů u nás na skladě. Z původně limitované edice 5 000 kusů je dnes naše stálá doručovací krabice. Téhle boudy se už nezbavíme – a ani v nejmenším nechceme. Můžeme se pyšnit výhrou v soutěži Obal roku 2016 a získáním jednoho z vítězných míst letošního ročníku soutěže Worldstar Packaging Award. Vyhrát mistrovství světa krabic? To nás prostě baví.

Moc rádi do Spokojeného psa zapojujeme naše klienty. Zastáváme totiž názor, ze Spokojený pes není jen 40 zaměstnanců. Spokojený pes jsou statisíce lidí, kteří dohromady tvoří jednu velkou rodinu. Proto jsme spustili projekt My všichni ze Psa. Nechceme se skrývat, chceme ukázat, kdo za naším e-shopem stojí. Všechny medailonky a příběhy zaměstnanců jsou k nalezení na našem blogu. Jsou navíc doplněny i o příběhy našich zákazníků, kteří se hrdě hlásí k e-shopu, kde nakupují.

Václav Masopust
Tohle je Nero a Václav. Václav je náš nový obchodní ředitel. Nero je prostě mazel.

A jak že jsme tentokrát fanoušky psa zapojili? Nechali jsme je navrhnout design krabice/boudičky. Limitovaná série 5 000 boudiček je již v oběhu. Skvělý nápad a design od Lenky Chotěnovské byl přesně to, co naše krabice potřebovala.

Rozrůstá se nejen e-shop, ale i jeho tým

I personálně se dařilo. Do psí smečky nastoupil, a skvěle zapadl, nový obchodní ředitel. Václav Masopust, profík s 10letou praxí v oblasti chovatelských e-shopů, se své role zhostil skvěle. Škoda, že zrovna úspěchy obchodního ředitele zveřejnit nemohu.

Rok 2016 byl u Spokojeného Psa jedna velká jízda. A rok 2017 určitě nebude zaostávat. Již nyní máme připraveny dvě velké novinky. Chystáme je na začátek roku. O co konkrétně jde? To prozradíme zase jindy.

Tahle značka a tento segment, to je prostě marketérův sen.

Za sebe a za celý tým Spokojeného psa vám chci popřát úžasné Vánoce a mnoho štěstí v roce 2017. Ať se vám daří v podnikání i v osobním životě!

11

Podívejte se na rozhovor se zakladatelkou Spokojeného psa Soňou Fialkovou.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Tomáš Haškovec

ředitel marketingu Spokojeného psa

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing